Jak tworzyć skuteczny content marketing?

W związku z tym, że charakter sektora opieki zdrowotnej ulega ciągłym zmianom, ważne jest aby na bieżąco śledzić wszystkie najnowsze trendy w internecie. Czasy kiedy pacjenci polegali na poleceniach rodziny i znajomych bezpowrotnie minęły. Obecnie jest wiele innych sposobów poszukiwania odpowiedniego lekarza.

Nigdy wcześniej nie słyszałeś o content marketingu?

Marketing treści stał się jednym z najbardziej efektywnych sposobów, aby zostać okrzykniętym w sieci ekspertem w danej dziedzinie. Umożliwia on przyciągnięcie nowych pacjentów dzięki wzajemnemu zaangażowaniu. Obejmuje on tworzenie i odpowiednią promocję treści, a to skutkuje większą popularnością i zainteresowaniem odbiorców.

 

Co łączy medycynę i content marketing?

 

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z tej strategii w promocji swojego gabinetu, powinieneś jak najszybciej to zmienić. Dzisiaj sprawdzamy w internecie WSZYSTKO. Zatem jeśli regularnie będziesz udostępniał wartościowe i użyteczne treści związane ze zdrowiem, jest wielce prawdopodobne, że przyciągniesz nowych czytelników, którzy w przyszłości być może zdecydują się skorzystać właśnie z Twojej pomocy.

 

Obecnie nie wystarczy już jedynie zaproponować poprzez stronę internetową wizytę w gabinecie sygnowanym Twoim nazwiskiem. To co obecnie doprowadzi Cię do celu, to aktywność w internecie. Pacjenci o wiele częściej umawiają się na wizyty w gabinetach, których strony internetowe zawierają artykuły umożliwiające dokładnie zrozumienie chorób, zabiegów czy stosowanej technologii. Ważne jest więc, aby treści te były pozbawione (w miarę możliwości) specjalistycznej terminologii – dzięki temu pacjenci czują, że są darzeni empatią.

 

Najważniejsze powody, dla których warto rozważyć content marketing do wachlarza Twoich strategii promujących gabinet to:

 

– Poprawa rankingu Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google

– im więcej publikujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka uszereguje Twoją witrynę wyżej. SEO pozwala także na poprawne zaklasyfikowanie Twojej strony. Ponadto, dodatkowe artykuły na stronie dadzą Ci większe możliwości budowania pozycji na podstawie słów kluczowych.

 

– Propagowanie wiedzy

– czytelnicy odwiedzają Twoją stronę, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoich problemach zdrowotnych. W ten sposób możesz nie tylko uświadamiać swoją publikę, ale także przyciągnąć ich do swojego gabinetu. Dodatkowo, odpowiadając systematycznie na pytania zadawane przez czytelników, generujesz dodatkowy ruch na Twojej stronie.

 

– Budowanie relacji z odbiorcą

– dzięki odpowiedniemu zarządzaniu mediami społecznościowymi Twoi pacjenci poczują, że są częścią pewnej społeczności. Social media stały się dziś potężną platformą umożliwiającą pacjentom stały kontakt z lekarzem. Aktywność w sieci jest zatem niezbędnym elementem w poszerzaniu listy pacjentów Twojej przychodni.

 

Zaangażowanie zwiększa reputację. Ludzie, którzy poczują się emocjonalnie związani z Tobą staną się (nawet nieświadomie) ambasadorami Twojej marki gotowymi ręczyć za jej jakość. Treści, jakimi dzielisz się z grupą odbiorców pokazują Twoje najważniejsze przesłanie. Umiejętnie korzystając z content marketingu nie tylko pozyskasz nowych pacjentów, ale ukażesz siebie jako lidera i eksperta w branży healthcare.

 

Marketing medyczny stał się najlepszym sposobem na dzielenie się wartościowymi informacjami, które mogą poprawić komfort życia wielu osób. Dzięki wysokiej jakości treści budujesz zaufanie. Dzięki Tobie pacjenci oczekują bardziej osobistych kontaktów z lekarzami i stale podnoszą swoje oczekiwania co do jakości zapewnianej im opieki zdrowotnej.

Przewiń do góry