fbpx

PORTFOLIO

Kompleksowa obsługa – OVIklinika

o klinice

OVIklinika – nowoczesna klinika leczenia niepłodności

To nowoczesna klinika zajmująca się kompleksowym leczeniem niepłodności. Powstała z pasji i zaangażowania uznanych specjalistów medycyny rozrodu. Jej celem jest niesienie pomocy parom, które mają problemy z poczęciem dziecka. Klinika chce dbać komfort pacjenta i budować przyjazną, ciepła atmosferę i jednocześnie oferując najwyższą jakość usług. 

Z perspektywy kliniki działania, które zostały podjęte przyniosły nam znaczne korzyści. Na przestrzeni współpracy zauważyliśmy wzrost zainteresowania oraz większą liczbę pacjentów. Zrealizowaliśmy wspólnie założone cele i jednocześnie obserwowaliśmy wzrost parametrów marketingowych.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Solutio Medica. Jest to rzetelna agencja marketingowa, która działa zgodnie z założeniami oraz rozumie potrzeby klienta, a także wykazuje dobre zrozumienie tematów medycznych.

Wyzwanie

Zwiększenie liczby pacjentów oraz budowanie przyjaznej marki

Naszym celem było zwiększenie liczby pacjentów OVIkliniki na zabiegi wysokomarżowe. Dodatkowym celem było budowanie marki przyjaznej pacjentom i oferującej profesjonalną opiekę oraz szeroki zakres usług związanych z diagnostyka i leczeniem niepłodności. 

Miarą celu została liczba formularzy kontaktowych wysyłanych przez pacjentów za pomocą strony internetowej. Dla bieżącego monitorowania skuteczności działań marketingowych monitorowaliśmy także inne parametry marketingowe, jak np. unikani użytkownicy stronie, zasięg treści, źródła ruchu.

Rozwiązanie

Stworzenie wyrazistego brandu

Aby osiągnąć cel, realizowane były działania:

  1. Prowadzenie regularnej komunikacji w social mediach, na platformach Facebook i Instagram. 
  2. Płatne reklamy w systemie reklamowym Facebook Ads, czyli na platformach Facebook i Instagram. 
  3. Działania pozycjonowania strony internetowej, w tym prace techniczne, optymalizacyjne, tworzenie treści i pozyskiwanie linków. 
  4. Działania pozycjonowania lokalnego z wykorzystaniem wizytówki Google (profil Google Moja firma).

Działanie

Stworzenie spójnej komunikacji na wielu płaszczyznach:

W pierwszym kroku opracowaliśmy plan działań w każdym obszarze. Zdefiniowaliśmy kluczowe wyróżniki kliniki, zdefiniowaliśmy odbiorców i określiliśmy rodzaje treści, których potrzebują.  W ramach ścisłej współpracy z OVIkliniką stworzyliśmy unikatowy wizerunek, inspirowany naturą, aby uzyskać efekt ciepłego i przyjaznego miejsca, którego często brakuje placówkom medycznym. Wykonaliśmy audyt strony internetowej oraz rozplanowaliśmy działania optymalizacyjne na stronie jak i content plan.

Pozycjonowanie strony:

W ramach pozycjonowania naprawiliśmy błędy, które wykryliśmy w audycie SEO, poprawiliśmy jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych oraz uporządkowaliśmy treści w zakładce ‘blog’, dzięki czemu ułatwiliśmy użytkownikowi dotarcie do szukanych informacji.

Pozycjonowanie lokalne:

Nie zapomnieliśmy o pozycjonowaniu lokalnym, które często jest pomijane przez marketerów. W tym zakresie zwiększyliśmy widoczność wizytówki Google, uzupełniliśmy ją o wszelkie możliwe treści a także zadbaliśmy o regularne dodawanie wpisów, zdjęć, odpowiadanie na zapytania i komentarze.

Social media:

Wdrożyliśmy regularnie prowadzoną komunikację w mediach społecznościowych wraz z kampaniami na Facebooku i Instagramie. W ten sposób dotarliśmy do nowych użytkowników i zwiększyliśmy rozpoznawalność kliniki. Nie ograniczaliśmy się do standardowych rozwiązań, dlatego do komunikacji wdrożyliśmy materiały w formie rolek i video.

Rezultaty

Wyrazista, lepiej rozpoznawalna marka

Wyniki na przestrzeni 6 miesięcy współpracy:

– wzrost użytkowników na stronie +65%,

– wzrost liczby wypełnionych formularzy +22%,

– wzrost liczby połączeń telefonicznych z Google +20%,

– wzrost organicznych odwiedzin na profilu Instagramie +110%,

– wzrost organicznych zasięgów treści na Instagramie +452%.

Sprawdź stronę

Grafiki strona Solutio (2)

Rozbudowany plan marketingowy kluczem do osiągnięcia celu

Wzrost wyników jaki zaobserwowaliśmy jest efektem skutecznego prowadzenia regularnej komunikacji w wielu miejscach. W przypadku promowania tak wrażliwych usług, konieczne jest stosowanie wyważonych komunikatów i kompleksowe działanie, by docierać do pacjenta za pomocą wielu kanałów oraz oferować mu różnorodne formy interakcji z marką. Dla pacjentów, którzy chcą zdecydować się na leczenie niepłodności ważne jest, aby klinika wzbudzała zaufanie i było to kluczowe we wszystkich naszych działaniach.