fbpx

PORTFOLIO

Pozycjonowanie przychodni Mini Klinika

o kliencie

Klinika w Mysłowicach

Mini Klinika to przychodnia z Mysłowic, z ponad 20 letnim stażem działania. Znajduje się w niej aż 20 gabinetów, a prowadzi ją szanowany w okolicy laryngolog. W samej klinice pracuje bardzo dużo specjalistów, świadczących usługi medyczne i okołomedyczne.

Wyzwanie

Ułatwienie wyszukiwania
w mapach po słowach kluczowych

Nasz klient to wielospecjalistyczna klinika z długą historią, w której do tej pory nie były prowadzone żadne działania marketingowe. Mimo, że jest to jedna z największych przychodni w okolicy, trudno było odszukać ją na mapie. Istotnym faktem było to, że pracuje w niej wielu renomowanych specjalistów, dlatego pacjenci pojawiali się w klinice ze względu na nich, a nie na przychodnię.

Stanęliśmy więc przed wyzwaniem zbudowania widoczności w wynikach wyszukiwania na hasła kluczowe, związane z poszczególnymi specjalizacjami oraz nazwiskami przyjmujących lekarzy. Dlaczego zdecydowaliśmy się pozycjonować także nazwiska specjalistów? Często zdarza się, że lekarze przyjmują w kilku miejscach jednocześnie, a placówki te pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Rozwiązanie

Zbudowanie strategii publikacji treści w oparciu
o cele biznesowe

Współpracę rozpoczęliśmy od analizy obecnej sytuacji klienta na tle lokalnej konkurencji oraz określenia jego celów biznesowych. Na tej podstawie opracowaliśmy strategię komunikacji treści tak, by zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć do niej zaangażowaną społeczność. Dobraliśmy formy treści, rodzaje komunikatów oraz narzędzi do publikacji.

Grafiki strona Solutio (2)

Działania - przebudowa strony

Zaprojektowaliśmy stronę naszego klienta w taki sposób, by umożliwić pacjentom znalezienie informacji nie tylko o poszczególnych specjalnościach medycznych, ale także ułatwić nawigację w obrębie strony. Wykorzystaliśmy również profile specjalistów, którzy przyjmują w budynku Mini Kliniki, jednak stworzyliśmy efekt kliniki multispecjalistycznej, a nie zbioru niezależnych lekarzy.

Podłączenie programów analitycznych
Do strony internetowej podpięliśmy podstawowe narzędzia analityczne, których do tej pory brakowało. Dzięki temu strona dostarcza wszystkie istotne dla naszego klienta dane.

Treści na stronie
Zadbaliśmy także o optymalizację treści na stronie internetowej. Zbudowaliśmy sekcję z poradnikiem, by dać naszemu klientowi możliwość edukowania swoich pacjentów. Określiliśmy słowa kluczowe, a następnie opublikowaliśmy artykuły, które je zawierały. W obrębie strony zwiększyliśmy również linkowanie wewnętrzne.

Grafiki strona Solutio (2)

Działania - pozycjonowanie lokalne

Biorąc pod uwagę specyfikę gabinetu i jego konkurencję, wybraliśmy odpowiednie słowa kluczowe. Są one najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę i reprezentują największa wartość dla klienta.

Frazy wyglądały następująco:
• Neurochirurg
• Endokrynolog
• Kardiolog
• Urolog

Optymalizacja wizytówki Google
Na początku wykonaliśmy dokładną analizę obecnej sytuacji klienta i jego konkurencji, na podstawie czego opracowaliśmy plan działania w Google Moja Firma. Zoptymalizowaliśmy wizytówkę klienta i uzupełniliśmy ją o brakujące informacje.

Publikowanie wpisów oraz ofert ze słowami kluczowymi
Regularnie publikowaliśmy wpisy na wizytówce Google, które świetnie sprawdzają się do przekazywania pacjentom informacji o zmianach i nowościach w gabinecie. Sprawiają one, że jawi się ona jako aktywna, a pacjenci mają świadomość, że zawsze znajdą na niej najnowsze aktualizacje.

Zbudowanie sekcji pytań i odpowiedzi
Świetny sposób, żeby zbudować zaufanie nie tylko wśród pacjentów, ale także wśród wyszukiwarki to pozytywne opinie oraz rozwój FAQ. Zbudowaliśmy więc sekcję pytań i odpowiedzi, dzięki którym pacjenci mogą szybko znaleźć niezbędne dla nich informacje.

Rezultaty

Ponad 800 połączeń telefonicznych w miesiącu

  • Zwiększenie liczby wejść na stronę z wyników organicznych.
  • Dłuższy czas spędzony na stronie.
  • Więcej połączeń telefonicznych z wizytówki Google (ponad 800 w ciągu miesiąca).
  • Zwiększona widoczność gabinetu na słowo kluczowe „endokrynolog”
  • Zwiększona widoczność gabinetu na słowo kluczowe „kardiolog”

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)