Chciałbyś zacząć pozyskiwać pacjentów z internetu? Chcesz poprawić skuteczność strony internetowej Twojego gabinetu? Warto postawić na pozycjonowanie. W tym artykule opowiemy więcej o tym, jak działa pozycjonowanie stron gabinetów stomatologicznych.
W jaki sposób działa pozycjonowanie stron gabinetów stomatologicznych?
Pozycjonowanie to nazwa, którą w uproszczony sposób opisuje działania SEO i SEM. W praktyce sprowadza się to do tego, że pacjent widzi wysoko daną stronę w wynikach wyszukiwania w Google, kiedy akurat szuka pomocy specjalisty. Optymalizując stronę swojego gabinetu pod tym kątem, sprawiasz, że zyskuje ona silną pozycję w wyszukiwarkach.
Pacjenci wyszukiwać mogą w dwojaki sposób:
1. Nie znają nazwy konkretnego gabinetu – szukają informacji o konkretnej usłudze lub zabiegu.
Co pacjent wpisuje w Google: Stomatolog Poznań, leczenie kanałowe Poznań, klinika stomatologiczna Poznań, dobry stomatolog Poznań.
Kim jest szukający: osoba która już zna gabinet, już są pacjentami lub ktoś z ich otoczenia jest pacjentem.
2. Znają nazwę i szukają strony z danymi kontaktowymi lub np. ofertą.
Co pacjent wpisuje w Google: Dobry dentysta Poznań, Dobry dentysta opinie, Dobry dentysta.
Kim jest szukający: osoba która chce umówić się do lekarza, ma potrzebę, nie jest zdecydowana na konkretnego specjalistę.
W UPROSZCZENIU:
• Gabinety stomatologiczne pozyskują nowych pacjentów, dzięki sposobowi wyszukiwania numer 1.
• Gabinety stomatologiczne komunikują swoją ofertę, dzięki sposobowi wyszukiwania numer 2.
WNIOSKI – JAK POZYCJONOWAĆ
• Strony Internetowe, by pozyskiwać pacjentów, muszą być pozycjonowane pod konkretne hasła dotyczące usług (przykład 1), np.: implanty Poznań lub leczenie kanałowe Poznań.
• Ktoś, kto zna nazwę gabinetu (np. Uśmiechy) i szuka usług stomatologicznych – na pewno je znajdzie dodając hasła „stomatolog” lub podobne. Obecnie nie wyszukuje się wpisując tylko i wyłącznie pojedynczego słowa. Pacjent wpisuje: Uśmiechy stomatolog, a nie wpisuje: uśmiechy.
• Nazwa samej strony (domena www) nie ma tak dużego znaczenia – jeśli pacjent będzie szukał usług stomatologicznych w Poznaniu, to znajdzie ją. Jeśli w samym Poznaniu jest inny gabinet o identycznej nazwie to może wyświetlać się ten konkurencyjny – to nie jest ten przypadek.