fbpx

Czym jest PPC? Pay-Per-Click – czy powinieneś z niego skorzystać?

czym jest ppc

Czym jest PPC? W dużym uproszczeniu Pay-Per-Click to forma reklamy, gdzie płacisz za każde kliknięcie w Twój link. Jeśli rozsądnie rozplanujesz taką formę promocji, może Twoje przychody znacznie przerosną koszty wykupionych reklam. Dziś przygotowaliśmy dla Was garść informacji dotyczących opłacalności PPC, a także ich wad i zalet.

Reklama PPC wygląda praktycznie tak samo jak tzw. organiczny wynik wyszukiwania. Różni się jedynie małym dopiskiem w rogu – ten mały element sprawia, że użytkownik jest skłonny kliknąć właśnie w ten link. Prawdopodobnie zadajesz sobie właśnie pytanie: Skoro to takie proste, to….

Czy powinienem zainwestować w Pay-Per-Click?

Odpowiedź brzmi: tak! Jeżeli od dłuższego czasu próbujesz swoich sił w SEO, jednak bez pożądanych skutków – PPC może być rozwiązaniem Twojego problemu. Możesz także uzyskać bardziej ukierunkowany ruch niż do tej pory, kiedy wejścia pochodziły z ruchu organicznego i nie zawsze odbiorcy znajdowali się na Twojej stronie celowo.

PPC umożliwia kierowanie oferty reklamowej do pacjentów na podstawie bardzo dokładnej lokalizacji – aż po kody pocztowe. To z pewnością zwiększy szansę na powodzenie Twoich poszukiwań. Jeżeli chcesz jeszcze bardziej dopracować swoją grupę docelową, możesz pokusić się o określenie płci, wieku czy nawet przybliżonych dochodów w gospodarstwie domowym.

Korzyści płynące z PPC

Dokładna lokalizacja targetu: Możesz wybrać wiele bardzo specyficznych obszarów – co jest świetnym obszarem, jeśli posiadasz kilka placówek w różnych lokalizacjach. Jeśli chcesz być bardzo precyzyjny, możesz nie ograniczać się tylko do miasta.

Różnicowanie reklam: Każda reklama może być dopasowana do lokalizacji, w której będzie wyświetlana.

Komfortowe ustawienia płatności: Nie ma żadnych kosztów związanych z samym wyświetlaniem reklamy. Płacisz za nią tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w link. Zasadniczo, jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana, masz zagwarantowany wynik.

Wyszukiwanie na podstawie słów kluczowych: Możesz ustawić swoje reklamy w ten sposób, żeby były wyświetlane przy wyszukiwaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Dzięki temu możesz poznać słowa kluczowe, którymi posługuje się użytkownik, kiedy umawia się na wizytę.

Szybkie rezultaty: Opieranie się na samym SEO z pewnością da rezultaty, ale na pewno nie będą one tak szybkie jak te generowane dzięki PPC.

Wady PPC

Minimalny budżet: Jedną z wad reklam Pay-Per-Click jest to, że przy bardzo niskim budżecie możesz spodziewać się mało satysfakcjonujących wyników. Inwestowanie w PPC daje znacznie lepsze rezultaty.

Jeśli jesteś zainteresowany reklamą PPC, poinformuj o tym swoją agencję reklamową. Możesz zaproponować konkretne słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać – jeśli nie, agencje z reguły mają własne propozycje. Ponadto, prawdopodobnie dostaniesz zestawienie kosztów i przewidywanych zysków, co pozwoli ci podjąć ostateczną decyzję.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Wizerunek placówki medycznej

Jak usunąć negatywną opinie o lekarzu?

Recenzje w internecie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Mają ogromny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku ...
Przejdź do wpisu →
agencja marketingowa w branży medycznej
Marketing medyczny

Agencja marketingu medycznego – jak wybrać?

Jest wiele metod marketingu usług medycznych. Składają się na nie promocja w Social Mediach, optymalizacja ...
Przejdź do wpisu →
Treści medyczne - jak pisać?
Marketing medyczny

Treści medyczne w internecie – jak zacząć?

Jak treści medyczne powinny być przedstawiane pacjentowi w sieci? Zobacz, jakie kryteria powinien spełniać Twój artykuł. Czytaj dalej...
Przejdź do wpisu →