fbpx

Czym jest PPC? Pay-Per-Click – czy powinieneś z niego skorzystać?

czym jest ppc

Czym jest PPC? W dużym uproszczeniu Pay-Per-Click to forma reklamy, gdzie płacisz za każde kliknięcie w Twój link. Jeśli rozsądnie rozplanujesz taką formę promocji, może Twoje przychody znacznie przerosną koszty wykupionych reklam. Dziś przygotowaliśmy dla Was garść informacji dotyczących opłacalności PPC, a także ich wad i zalet.

 

Reklama PPC wygląda praktycznie tak samo jak tzw. organiczny wynik wyszukiwania. Różni się jedynie małym dopiskiem w rogu – ten mały element sprawia, że użytkownik jest skłonny kliknąć właśnie w ten link. Prawdopodobnie zadajesz sobie właśnie pytanie: Skoro to takie proste, to….

 

Czy powinienem zainwestować w Pay-Per-Click?

 

Odpowiedź brzmi: tak! Jeżeli od dłuższego czasu próbujesz swoich sił w SEO, jednak bez pożądanych skutków – PPC może być rozwiązaniem Twojego problemu. Możesz także uzyskać bardziej ukierunkowany ruch niż do tej pory, kiedy wejścia pochodziły z ruchu organicznego i nie zawsze odbiorcy znajdowali się na Twojej stronie celowo.

 

PPC umożliwia kierowanie oferty reklamowej do pacjentów na podstawie bardzo dokładnej lokalizacji – aż po kody pocztowe. To z pewnością zwiększy szansę na powodzenie Twoich poszukiwań. Jeżeli chcesz jeszcze bardziej dopracować swoją grupę docelową, możesz pokusić się o określenie płci, wieku czy nawet przybliżonych dochodów w gospodarstwie domowym.

 

Korzyści płynące z PPC

 

Dokładna lokalizacja targetu: Możesz wybrać wiele bardzo specyficznych obszarów – co jest świetnym obszarem, jeśli posiadasz kilka placówek w różnych lokalizacjach. Jeśli chcesz być bardzo precyzyjny, możesz nie ograniczać się tylko do miasta.

 

Różnicowanie reklam: Każda reklama może być dopasowana do lokalizacji, w której będzie wyświetlana.

 

Komfortowe ustawienia płatności: Nie ma żadnych kosztów związanych z samym wyświetlaniem reklamy. Płacisz za nią tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w link. Zasadniczo, jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana, masz zagwarantowany wynik.

 

Wyszukiwanie na podstawie słów kluczowych: Możesz ustawić swoje reklamy w ten sposób, żeby były wyświetlane przy wyszukiwaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Dzięki temu możesz poznać słowa kluczowe, którymi posługuje się użytkownik, kiedy umawia się na wizytę.

 

Szybkie rezultaty: Opieranie się na samym SEO z pewnością da rezultaty, ale na pewno nie będą one tak szybkie jak te generowane dzięki PPC.

 

Wady PPC

 

Minimalny budżet: Jedną z wad reklam Pay-Per-Click jest to, że przy bardzo niskim budżecie możesz spodziewać się mało satysfakcjonujących wyników. Inwestowanie w PPC daje znacznie lepsze rezultaty.

 

Jeśli jesteś zainteresowany reklamą PPC, poinformuj o tym swoją agencję reklamową. Możesz zaproponować konkretne słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać – jeśli nie, agencje z reguły mają własne propozycje. Ponadto, prawdopodobnie dostaniesz zestawienie kosztów i przewidywanych zysków, co pozwoli ci podjąć ostateczną decyzję.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Portfolio

Case study – kampania Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio …

Przejdź do wpisu →
strategia marketingowa krok po kroku
Marketing medyczny

Strategia marketingowa krok po kroku

Usługi marketingowe w branży zdrowotnej obejmują standardowo obsługę mediów społecznościowych, reklamy Pay Per Click, SEO, …

Przejdź do wpisu →
jak sfinansować otwarcie gabinetu stomatologicznego
Finanse w placówce medycznej

Jak sfinansować otwarcie gabinetu stomatologicznego?

Otwarcie (lub przejęcie) gabinetu stomatologicznego wiąże się z bardzo dużym nakładem finansowym, który musimy ponieść …

Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)