fbpx
Kariera w Farmacji SXO
Klient

Kariera w Farmacji to branżowy portal dla osób pracujących w specjalistycznych działach w firmach farmaceutycznych. Zawiera bazę wiedzy oraz kursy on-line związane z badaniami klinicznymi, rejestracją leków oraz pharmacovigilance. Klient generuje zyski ze sprzedaży kursów on-line, które dedykowane są na różnych poziomach zaawansowania – zarówno dla osób, które dopiero zaczynają pracę w branży jak i tych z kilkuletnim doświadczeniem.

#1 Wyzwanie

Celem jaki postawił przed nami klient była kompleksowa przebudowa portalu.

W wyniku przebudowy osiągnięte miały zostać następujące rezultaty SXO:

  • Zwiększenie ruchu na stronie i jej pozycji strony w Google na kluczowe frazy (pozycjonowanie SEO strony).
  • Ułatwienie użytkownikowi docieranie i przeglądanie treści na stronie (usprawnienie user experience).
  • Zwiększenie sprzedaży (jako konsekwencja wszystkich powyższych działań).

Przed rozpoczęciem prac wszystkie treści na stronie Kariera w Farmacji dostępne były w kategorii blog, przypisane do kilkunastu kategorii. Użytkownik miał możliwość dotarcia do bloga z poziomu menu głównego (zakładka „poradnik”) oraz z sekcji na dolnej części strony głównej.

Rozwiązaniem wyzwania klienta były złożone działania SXO a więc dotyczące zarówno pozycjonowania strony (SEO) jak i jej użyteczności (UX).

#2 Rozwiązanie

Przebudowa strony głównej i poprawa user experience

W ramach kompleksowej usługi przeprowadziliśmy warsztat strategiczny z klientem w czasie którego wyznaczyliśmy wspólnie cele, cechy i wyróżniki oferty portalu a także określono persony klientów.

Na bazie zebranych od klienta informacji zaplanowano i na przestrzeni 6 miesięcy zrealizowano szereg działań:

    1. Wykonaliśmy audyt UX i SEO.
    2. Opracowaliśmy persony i ścieżkę użytkownika strony.
    3. Zaprojektowaliśmy nową architekturę treści.
    4. Zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem SEO.
    5. Przebudowaliśmy stronę główną i wybrane podstrony oraz stworzyliśmy nowe podstrony.
    6. Przebudowaliśmy i uzupełniliśmy obecne treści pod kątem SEO.
#3 Rozwiązanie

Poprawa użyteczności strony (user experience)

W ramach kompleksowej usługi przeprowadziliśmy warsztat strategiczny z klientem, w czasie którego wyznaczyliśmy wspólnie cele, cechy i wyróżniki oferty portalu a także określono persony klientów.

Na bazie zebranych od klienta informacji zaplanowano i na przestrzeni 6 miesięcy zrealizowano szereg działań:

  1. Wykonaliśmy audyt UX i SEO.
  2. Opracowaliśmy persony i ścieżkę użytkownika strony.
  3. Zaprojektowaliśmy nową architekturę treści.
  4. Zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem SEO.
  5. Przebudowaliśmy stronę główną i wybrane podstrony oraz stworzyliśmy nowe podstrony.
  6. Przebudowaliśmy i uzupełniliśmy obecne treści pod kątem SEO.

Miało to bezpośrednie przełożenie zarówno na SEO witryny (zmniejszyło współczynnik odrzuceń) oraz na konwersję i sprzedaż.

Główne zmiany:

  • Przebudowa strony głównej z uwzględnieniem segmentacji użytkowników (na bazie stworzonych person).
  • Uproszczenie menu nawigacyjnego.
  • Uproszczenie logowania (dla osób, które już wykupiły dostęp do kursów).
  • Uproszczenie strony zakupu.
  • Zaprojektowanie lejków sprzedażowych z odpowiednimi landingami.
#4 Rozwiązanie

Nowa architektura treści

Zaprojektowaliśmy nowy układ treści biorąc pod uwagę potrzeby określonych wcześniej person. Stworzyliśmy bazy wiedzy, które funkcjonują jako strony huby – kierują użytkownika do kolejnych treści w danym obszarze.

Główne zmiany:

  • Postawienie na dzielenie się wiedzą ekspercką budującą zaufanie, dopiero w kolejnych etapach sprzedaż.
  • Skupienie się na evergreenowym contencie, zrezygnowanie z newsów.
  • Stworzenie baz wiedzy w kluczowych obszarach.
  • Stworzenie treści i sekcji przeznaczonych dla poszczególnych grup docelowych:
  • Baza pracodawców – dla poszukujących pracy.
  • Insider talk – dla chcących poznać możliwości zawodowe.
  • Rozwój zawodowy – dla studentów i osób zaczynających swoją karierę.
  • Kursy – dla osób chcących zdobyć nowe kompetencje.
  • Bazy wiedzy – dla osób planujących ścieżkę zawodową w danym obszarze.
#5 Rozwiązanie

Optymalizacja SEO

Przeprowadzono szereg zmian, których celem było dostosowanie stron i treści do obecnych wymagań SEO. Optymalizacja dotyczyła zarówno strony jak i ponad 200 obecnych wpisów.

Główne zmiany:

  • Poprawa jakości linkowania wewnętrznego.
  • Stworzenie listy słów kluczowych.
  • Optymalizacja obecnych wpisów na blogu pod kątem określonych słów kluczowych.
  • Optymalizacja techniczna, w tym przyśpieszenie strony.
#6 rezultaty

Zwiększenie ruchu na stronie i jej pozycji w Google na kluczowe frazy

Po 6 miesiącach od wdrożonych działań zwiększyliśmy ilość wejść na stronę pochodzących z ruchu organicznego o 230% w stosunku do okresu wyjściowego oraz średnią pozycje strony z 16,4 na 11,7.

Ruch organiczny listopad 2020 – stan wyjściowy

Kliknięcia z wyszukiwarki – 4,48 tys

Średnia pozycja – 16,4

Ruch organiczny kwiecień 2021 – wzrost 230% ruchu organicznego (kliknięcia z wyszukiwarki) w stosunku do listopada 2020

Kliknięcia z wyszukiwarki – 10,3 tys

Średnia pozycja – 11,7

#7 rezultaty

Ułatwienie użytkownikowi znalezienie i przeglądanie treści na stronie

Po 6 miesiącach od wdrożonych działań znacząco zwiększyliśmy jakość ruchu na stronie. Obecnie użytkownicy spędzają na niej więcej czasu i odwiedzają zaprojektowane przez nas strony docelowe.

Listopad 2020  – artykuły nie były uporządkowane większość odwiedzających to użytkownicy, którzy logują się do kursów, które wykupiły

Kwiecień 2021– stworzenie stron baz wiedzy („hub” wiedzy) dla poszczególnych obszarów, w których w ofercie portalu są kursy. Bazy wiedzy są najczęściej odwiedzanymi stronami poza stroną główną co jest naturalne. Znacznie obniżył się również współczynnik odrzuceń. Większość odwiedzających stanowią nowi użytkownicy.

Efekt

Ze względu na zwiększenie ruchu organicznego i poprawę jego jakości klient uzyskuje większe przychody ze sprzedaży kursów. Zanotowaliśmy 168% wzrost przychodów między listopadem 2020 a kwietniem 2021.