fbpx

PORTFOLIO

Case study – stworzenie marki NU Dental Clinic

case study nu dental

o gabinecie

NU Dental Clinic

NU Dental Clinic to nowo otwarty, nowoczesny gabinet stomatologiczny z Wrocławia. Założony przez specjalistę ortodoncji Jana Łyczka, stomatologa z doświadczeniem, który jest uznawanym autorytetem w swojej dziedzinie. NU Dental zrzesza profesjonalistów, którzy stomatologię traktują nie tylko jako zawód, ale także pasje i misję.

Wyzwanie

Stworzenie miejsca, które cechuje dążęnie do doskonałości

Nasz klient to gabinet stomatologiczny, którego założyciel postawił sobie cel, by stworzyć miejsce, w którym pacjenci będą mogli otrzymać kompleksowe leczenie na najwyższym, światowym poziomie. Jego celem jest dążenie do doskonałości, czyli przywrócenie pacjentom stanu zbliżonego do pełni zdrowia.

Właściciel zlecił nam ustrukturyzowanie jego wizji i stworzenie kompletnej marki wraz z pełną identyfikacją wizualną.

Myślą przewodnią, jaką kierowaliśmy się podczas współpracy, była wizja leczenia i dążenia do doskonałości, która była zakorzeniona w DNA gabinetu. Dążenie do doskonałości zarówno w kontekście jakości leczenia, kontaktu z pacjentem, ale i jego doświadczenia – także estetycznego.  Połączyliśmy tę wizję oraz naszą wiedzę i doświadczenie, aby stworzyć idealne rozwiązanie.

Rozwiązanie

Stworzenie wyrazistego brandu

We współpracy z klientem opracowaliśmy wyrazisty brand, który odzwierciedlał ducha gabinetu. Marka została opisana za pomocą brandbooka oraz uzupełniona pełną identyfikacją wizualną. 

Współpracę rozpoczęliśmy od dokładnej analizy oczekiwań i sytuacji klienta oraz celów biznesowych. Kluczowa była również ocena aktualnych trendów, jakie panują w branży medycznej. 

Na podstawie tych informacji opracowaliśmy warstwę komunikacyjną oraz wizualną.

Sprawdź stronę

REFERENCJE

Jak ocenia współpracę klient?

referencje NU Dental Clinic

W ramach prac nad identyfikacją dla NU Dental Clinic agencja Solutio Medica zaproponowała stworzenie tzw. Brandbooka. (...) cały proces poprowadzono w konkretny i przejrzysty sposób ze zwróceniem szczególnej uwagi na najbardziej istotne kwestie. W efekcie powstał bardzo wartościowy element komunikacji (...), który stanowi nie tyle uzupełnienie, co kluczowy element identyfikacji i komunikacji firmy. (...) Jestem przekonany, że wniesie on bardzo istotny wkład w reprezentacje naszej kliniki. 

Jan Łyczek

NU Dental

Grafiki strona Solutio (2)

Czym jest brandbook?

Brandbook to strategiczny dokument i narzędzie, które buduje tożsamość marki. Aktualnie nie wystarczy jedynie otworzyć gabinetu. Konieczne jest holistyczne spojrzenie na markę, miejsce, komunikację. Jest to możliwe z wykorzystaniem spójnej, ustrukturyzowanej wizji marki oraz narzędzi, jakie stanowi odpowiednia identyfikacja wizualna.

W brandbooku zawiera się dokładny opis DNA danego miejsca, czyli jakie jest i czym się kieruje w działaniu. Opisuje to, co powinien czuć pacjent, przekraczając próg kliniki. Brandbook to także praktyczne wytyczne dotyczące estetyki materiałów, logo, ulotek itp., których spójność wpłynie na korzystną komunikację wizualną marki.

case study nu dental
case study nu dental
Grafiki strona Solutio (2)

Jak będzie wykorzystywany brandbook?

Brandbook może być wykorzystany na kilka sposób — zarówno w komunikacji wewnętrznej (z obecnymi lub przyszłymi pracownikami) jak i zewnętrznej (z pacjentami, partnerami, współpracownikami).

Brandbook pozwala na spójne przekazywanie wizji i charakteru danego miejsca. Sprawia, że wszyscy mogą mówić "jednym głosem" - od osoby witającej pacjenta na stanowisku rejestracji, poprzez lekarza, omawiającego plan leczenia czy zespołu odpowiedzialnego za tworzenie komunikacji w social mediach.

Działanie

Praca nad brandbookiem

Rozmowa wstępna

Pierwszym etapem pracy nad brandbookiem była wstępna rozmowa i analiza oczekiwań klienta. Poprosiliśmy o opisanie własnymi słowami wizji i ducha marki oraz jej pożądanej estetyki. Na podstawie odpowiednich pytań, staraliśmy się zrozumieć wartości, które cechują miejsce i lepiej poznać jego specyfikę. To spotkanie dało nam komplet informacji, by wykonać analizę rynkowych trendów przed kolejnym etapem.

Spotkanie warsztatowe

Kolejnym etapem pracy było spotkanie warsztatowe z klientem. Podczas niego poprowadziliśmy pogłębiony wywiad, by ukształtować obraz marki, poznać jej atrybuty, cechy i wartości. Proces prowadziliśmy przy pomocy własnej metodologii oraz z wykorzystaniem doświadczenia w pracy z placówkami medycznymi. 

Przykładowe pytania, na jakie wykorzystujemy w czasie spotkania warsztatowego:

  • Jakie emocje u pacjentów chcą Państwo wywołać?
  • Do jakiej grupy kierują Państwo swoje działania? Kto jest pacjentem? Kogo chcemy przyciągnąć?
  • Co ma czuć pacjent, przechodząc próg gabinetu?
  • W jaki sposób obecny pacjent opisze gabinet swojemu znajomemu? Jakich słów użyje?
  • Co odróżnia Państwa gabinet od konkurencji?

Draft brandbooka

Po spotkaniu przygotowaliśmy pierwszy draft, w którym w sposób słowno-wizualny określiliśmy, jak rozumiemy markę. Wykonaliśmy również moodboard, czyli niewerbalne wyobrażenie, jak pacjent powinien się czuć po wejściu do gabinetu stomatologicznego Nu Dental Clinic.

Feedback

Klient otrzymał wykonany draft, aby przemyśleć taką koncepcję i ewentualnie skonfrontować te informacje ze współpracownikami. Po tym etapie otrzymaliśmy feedback. Klient był zadowolony z naszego ujęcia estetyki oraz kwestii wizualnej. Wprowadził jedynie kosmetyczne poprawki, które od razu zostały dodane do wersji oficjalnej.

Ostateczna wersja brandbooka i identyfikacji wizualnej

Ostateczna wersja zawierała tekstową reprezentację, czyli to, co klient chciał przekazać słowami. Zawierała się w tym również cała warstwa wizualna usługi, czyli:

  • warstwa strategiczna (brandbook),
  • warstwa praktyczna (identyfikacja wizualna gabinetu).

Rezultaty

Wyrazistka marka opisana za pomocą brandbooka i identyfikacji wizualnej

  • Opisano w jasny i klarowny sposób sposób marki.
  • Stworzono profesjonalnego brandbooka w dwóch wersjach – do komunikacji wewnętrznej z personelem i partnerami oraz zewnętrznej, czyli komunikacji z pacjentami.
  • Przygotowano estetyczną i minimalistyczną identyfikację wizualną, która funkcjonuje w gabinecie, na ulotkach i w reklamach marki.

Dzięki wykonanym działaniom Nu Dental to wyrazista, klarowna marka, której obraz jest spójny wizualnie i komunikacyjnie. 

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)