fbpx

Jak przetrwać kryzys związany z koronawirusem – możliwości dla przedsiębiorców z branży medycznej

kryzys związany z koronawirusem

Wpływ koronawirusa na przedsiębiorców z branży medycznej

Epidemia wirusa COVID-19 oraz spowodowany nią stan zagrożenia epidemiologicznego w sposób szczególny dotknął przedsiębiorców z branży medycznej. Wiele gabinetów zostało zamkniętych – przede wszystkim gabinety stomatologiczne – ze względu na wysoki stopień zagrożenia zarażeniem. Jak przetrwać kryzys związany z koronawirusem? Poniżej przedstawiamy zestawienie możliwości wsparcia ze strony rządu dla przedsiębiorców. Część z nich była dostępna od dłuższego czasu, a część jest efektem ogłoszonych przez rząd działań mających na celu zapobieganie kryzysowi. Należy mieć na uwadze, że sam fakt zgłoszenia chęci skorzystania z poniższych form pomocy nie gwarantuje ich przyznania – niezbędne jest spełnienie odpowiednich wymagań.

Kryzys związany z koronawirusem – dedykowane programy rządowe na walkę z pandemią

Rządowa Tarcza Antykryzysowa

19.03.2020 podczas wspólnej konferencji Premier oraz Prezydent ogłosili Tarczę Antykryzysową. Ma ona na celu ułatwienie zachowania płynności finansowej i bezpieczeństwa pracowników przedsiębiorstw. Na ten cel rząd przeznaczył 212 miliardów zł, a pomoc jest skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych firm oraz ich pracowników. W ramach Tarczy Antykryzysowych będzie możliwość przesunięcia w czasie opłaty składek, zcy podatków bez dodatkowych opłat oraz odsetek. Dowiedz się więcej o Tarczy Antykryzysowej

Pakiet osłonowy

Ministerstwo Rozwoju aktualnie pracuje nad dodatkowymi świadczeniami dla przedsiębiorców, by zmniejszyć negatywne efekty związane z możliwym przeciągnięciem w czasie epidemii. Zobacz nad jakimi rozwiązaniami pracuje obecnie Ministerstwo Rozwoju.

Jakie możliwości wsparcia w obliczu koronawirusa daje Urząd Skarbowy

Umorzenie zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej

Jeśli w tym momencie posiadasz zaległości podatkowe, a zamknięty gabinet nie pozwala mieć nadzieję na ich spłatę, masz możliwość zwrócenia się do Urzędu Skarbowego o ich umorzenie. Wniosek o umorzenie całości lub części zaległości, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej możesz złożyć w swoim Urzędzie Skarbowym. Zobacz, jak to zrobić.

Odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych

Jeśli w związku z epidemią nie możesz zapłacić w terminie podatku lub odsetek za zwłokę albo opłaty prolongacyjnej, możesz złożyć wniosek do Twojego Urzędu Skarbowego o odroczenie terminu płatności. Zobacz, jak to zrobić.

Rozłożenie na raty należności podatkowych

Trzecią opcją, jeśli Twoje przedsiębiorstwo ma problem z jednorazową płatnością całego podatku, zaległości podatkowych lub odsetek od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek jest wniosek o rozłożenie tych należności na raty. Zobacz, jak to zrobić.

O co można wnioskować do ZUS w związku z zaburzeniem płynności przedsiębiorstwa przez kryzys związany z koronawirusem?

Składki ZUS – odroczenie, raty, umorzenie

Podobnie jak w przypadku podatków, również dla składek ZUS możesz ubiegać się o odroczenie terminu ich płatności, rozłożenie na raty lub całkowite umorzenie. Wnioski w tych sprawach możesz złożyć w dowolnym oddziale ZUS lub za pośrednictwem platformy PUE ZUS.  Zobacz, jak to zrobić.

Dodatkowe informacje

Więcej przydatnych informacji znajdziesz na stronie biznes.gov.pl.

Kontakt z Urzędami Skarbowymi: kliknij tutaj.

Zobacz też: Chat GPT będzie tworzył treści medyczne?

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

jak skutecznie prowadzić Facebooka
Marketing medyczny

Facebook gabinetu medycznego – jak skutecznie go prowadzić

Fanpage w social media dla gabinetu medycznego pełni rolę „wirtualnej wizytówki”, dzięki której pacjenci mogą ...
Przejdź do wpisu →
marketing medyczny
Marketing medyczny

Ile powinieneś wydawać na marketing medyczny gabinetu?

W dzisiejszych czasach medyczny marketing internetowy jest niezbędny, jeśli chcesz przyciągnąć nowych pacjentów i rozwijać ...
Przejdź do wpisu →
agencja marketingowa
Marketing medyczny

Jedna agencja marketingowa – dlaczego warto?

Współpraca z wieloma agencjami marketingowymi? A może zorganizowana praca z jedną?
Przejdź do wpisu →