fbpx

Jak skutecznie prowadzić Facebooka gabinetu medycznego?

Fanpage w social media dla gabinetu medycznego pełni rolę “wirtualnej wizytówki”, dzięki której pacjenci mogą dowiedzieć się więcej o placówce. Do prowadzenia takiego fanpage’a najczęściej wykorzystuje się Facebook – czyli jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. W przypadku branży health&beauty to właśnie ten serwis sprawdzi się najlepiej. Jest świetnym narzędziem do utrzymywania regularnej komunikacji z pacjentami oraz dzięki swoim zasięgom, do promowania gabinetu i budowania jego marki. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku wydaje się banalnie proste. W rzeczywistości jednak musisz znać podstawowe mechanizmy jego działania, jeśli chcesz samodzielnie i skutecznie promować swoje usługi. Jak skutecznie prowadzić Facebooka gabinetu medycznego? Co możesz za jego pomocą osiągnąć? W jaki sposób zoptymalizować swój czas i pracę? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w naszym artykule.

Do czego możesz wykorzystać Facebooka?

Facebook to świetne miejsce, by realizować swoje cele marketingowe. Musisz jednak pamiętać, że działa na trochę innych zasadach niż np. wyszukiwarka Google. Facebook będzie dla Ciebie przede wszystkim miejscem kontaktu z pacjentami i sposobem na przypominanie im o swojej obecności.

Fanpage na Facebooku będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem, jeśli:

  • budować świadomość swojej marki,
  • chcesz podtrzymywać relacje z obecnymi pacjentami,
  • chcesz zwiększyć częstotliwość umawiania powtórnych wizyt obecnych pacjentów,
  • chcesz zwiększyć częstotliwość umawiania wizyt na nowe zabiegi wśród obecnych pacjentów,
  • pozyskiwać nowych klientów.

Algorytm Facebooka – czyli dlaczego nie wszyscy obserwatorzy widzą Twoje posty?

Jeśli na Facebooku Twój fanpage obserwuje tysiąc osób, Twoje posty dotrą zaledwie do 8-10% z nich. Rozczarowany? Niestety, tak właśnie działa algorytm Facebooka – czyli mechanizm warunkujący sposób, w jaki treści dystrybuowane są do użytkowników. Musisz zdawać sobie sprawę, że nie jesteś w stanie dotrzeć do wszystkich swoich obserwujących. Dlaczego? Jeśli jakiś użytkownik często wchodzi w interakcję z Twoim fanpagem, np. zostawi komentarz lub polubi zdjęcie, Facebook automatycznie zalicza go do grupy zainteresowanych osób i wyświetla mu Twoje treści znacznie częściej. Natomiast, jeśli dana osoba nawet nie zatrzyma się przy Twoim poście, Facebook uznaje, że nie jest ona zainteresowana tym, co publikujesz i automatycznie ogranicza dla niej widoczność Twoich postów.

Co wpływa na algorytm Facebooka?

  • Angażujące treści
  • Regularność publikacji
  • Treści w formie wideo czy live

Jak zoptymalizować pracę nad fanpagem?

Codziennie zastanawiasz się, co tym razem wrzucić na fanpage? Tracisz mnóstwo czasu na szukanie inspiracji? Musisz zrobić kilka prostych rzeczy, które pomogą Ci to zmienić. Przede wszystkim zastanów się, co chcesz przekazać swoim pacjentom i co w ten sposób chcesz osiągnąć? Następnie ustal jeden sposób narracji i przygotuj cykle tematyczne. Narzędzie, które okaże się dla Ciebie przydatne, to harmonogram publikacji. Jest to swego rodzaju “kalendarz”, który zazwyczaj obejmuje okres około miesiąca. Zawiera spis wszystkich dat i treści postów, które chcemy opublikować na naszym fanpage’u, a także listę kanałów, w których te posty mają się pojawić. Przy jego użyciu, zaplanuj poszczególne tematy i przygotuj materiały, a będziesz mieć kontrolę nad tym co publikujesz.

O czym musisz pamiętać prowadząc fanpage?

  • Jakość publikowanych treści – Gdy użytkownik Facebooka – zapewne obecny lub potencjalny pacjent – polubi fanpage placówki, niekoniecznie będzie regularnie go odwiedzał. Najnowsze posty Facebook automatycznie wyświetli mu na “ścianie” (głównej stronie portalu). O uwagę będą konkurować z materiałami innych fanpage’y oraz postami publikowanymi przez znajomych użytkownika – zabawnymi grafikami, linkami do artykułów, filmami… Nasze treści muszą wyróżniać się jakością – grafiki muszą być profesjonalnie przygotowane, a teksty interesujące i wartościowe dla użytkowników.
  • Regularność publikowania – Aby utrzymać zainteresowanie naszymi publikacjami, musimy dostarczać ich regularnie. W przeciwnym razie spadną daleko na dół “ściany” użytkownika. Optymalnie 2-3 razy w tygodniu, najlepiej w te same dni, o zbliżonej porze. Publikacje na Facebooku można planować z wyprzedzeniem.
  • Budowanie zaangażowania i zasięgu – Podstawą efektywnego wykorzystania Facebooka jako kanału dystrybucji naszych treści jest budowanie zaangażowania użytkowników. Gdy “lajkują”, komentują i udostępniają innym materiały, które zamieszczamy, zwiększają ich zasięg – w praktyce oznacza to, że nasze treści widzi więcej osób. Sam zasięg dzieli się na
  • Nadążanie za trendami. – Facebook faworyzuje pewne treści. Obecnie są to materiały video – portal traktuje je jako bardziej wartościowe niż statyczne grafiki. Z kolei grafiki powinny spełniać pewne wytyczne produkcyjne (Facebook zawsze udostępnia aktualne wzory) – sugerowane rozmiary ulegają zmianom, pojawiają się też nowe formaty.
  • Wchodzenie w interakcje – Fani z pewnością będą komentować nasze posty. Bardzo istotne jest, żeby wypowiedzi fanów nie pozostawały bez reakcji. Najlepsze marki osiągają 100% reakcji na komentarze, a średni czas odpowiedzi wynosi najwyżej kilka minut. Oczywiście takie wyniki są niemożliwe do osiągnięcia, jeśli nie korzystamy z całodobowej moderacji fanpage’a – niemniej przyjmuje się, że użytkownik nie powinien czekać na reakcję dłużej, niż dzień roboczy.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją jest dla Ciebie? 

Kontakt