fbpx

Logo, strona internetowa i kampania nowego gabinetu

Jeśli otwierasz nowy gabinet lub klinikę albo wprowadzasz zmiany w zakresie usług, zależy Ci na tym, by od pierwszego dnia mieć pełen grafik pacjentów. Od 2015 roku pomagamy gabinetom w uruchamianiu biznesu i poprowadzimy Cię przez cały proces.
Logo, strona internetowa i kampania dla nowego gabinetu

Otwarcie gabinetu lub kliniki jest przedsięwzięciem wymagającym dużych nakładów finansowych. Aby szybko osiągać zwrot z tej inwestycji i mieć grafik wypełniony pacjentami,  należy się odpowiednio przygotować. Od 2015 roku kilkadziesiąt gabinetów i klinik powierzyło nam uruchomienie ich marketingu. Mamy dla Ciebie gotowe rozwiązania, które się sprawdzają.

Aby pozyskać pacjentów już od pierwszego dnia funkcjonowania gabinetu, warto wdrożyć działania marketingowe na 6-12 miesięcy przed otwarciem gabinetu. To czas, który pozwala na zbudowanie widoczności, zainteresowanie ofertą lokalną społeczność oraz na umawianie wizyt tuż przed, lub od momentu otwarcia kliniki. Działania, które należy podjąć w tym okresie to:

  • Stworzenie logo i brandingu, który jest atrakcyjny wizualnie i dobrze komunikuje wizję gabinetu.
  • Stworzenie responsywnej, nowoczesnej i dostosowanej do potrzeb pacjenta strony internetowej, wyposażonej w narzędzia do analiz marketingowych od Google i Facebooka.
  • Przeprowadzenie 3 miesięcznej kampanii otwarcia wykorzystującej komunikację w Internecie (Google Instagram, Facebooka, profile na portalach typu Kliniki.pl, Znany Lekarz) oraz lokale media (prasa, portale branżowe, telewizja).

Co to oznacza w praktyce?

Przychodzisz do nas przed otwarciem gabinetu i rozmawiamy na temat tego, jak chcesz prowadzić biznes, jakie wartości komunikować do pacjentów, jakie usługi i standard obsługi pacjenta oferować na rynku. Poznajemy Ciebie i mapujemy Twój gabinet na tle konkurencji. To podstawa do tego, aby przygotować strategicznie kolejne etapy planu.

W pierwszym kroku przygotowujemy logo i jej identyfikację wizualną, czyli wizytówki, papier firmowy, szablony postów do social mediów czy szyldy na budynku. Na tej podstawie zlecasz architektowi (nie zajmujemy się projektowaniem wnętrz) projekt wnętrza, aby wszystkie elementy były spójne. W międzyczasie my tworzymy Twoją stronę internetową, która będzie informować o ofercie, ale przede wszystkim pozwoli Ci wyróżnić się na rynku. Optymalizujemy wiele zasobów, które wpływa na twoją widoczność – od wizytówki Google, profili na portalach medycznych po obecność w miejscowych ewidencjach firm. Na około miesiąc przed startem gabinetu uruchamiamy kampanie na Facebooku, Instagramie i w Google oraz koordynujemy stworzenie wywiadów czy artykułów na temat gabinetu w lokalnej prasie.

Dzięki temu już od pierwszego dnia możesz mieć zapewnioną bazę nowych pacjentów, co jest kluczowe dla szybkiego zwrotu inwestycji i budowania lojalnej społeczności.

Nasze podejście do otwarcia gabinetu lub kliniki

Jak możemy Ci pomóc przy otwarciu gabinetu?

Pomagamy określić kluczowe wartości i wyróżniki

Pomagamy naszym klientom precyzyjnie określić ich unikalne przewagi i kluczowe wartości. Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy o branży medycznej, jesteśmy świadomi tego, co aktualnie jest popularne oraz jakie elementy mogą wyróżnić gabinet czy klinikę na tle konkurencji. Podpowiemy, co warto podkreślać i w jaki sposób to robić.

Oferujemy doradztwo na temat marketingu i biznesu

Już na wczesnym etapie edukujemy naszych klientów na temat tego, z jakich narzędzi marketingowych w danej sytuacji warto korzystać. Rozmawiamy o inwestycji w kampanię Google Ads, Znanego Lekarza czy program do umawiania wizyt online, określamy minimalne i optymalne zaangażowanie w social mediach. Podpowiadamy, w jaki sposób monitorować skuteczność różnych działań marketingowych.

Projektujemy identyfikację wizualną

Projektujemy spójną identyfikację wizualną, która doskonale współgra z wnętrzem gabinetu lub kliniki. Zalecamy (choć nie jest to warunek konieczny), aby proces projektowania rozpoczynał się od stworzenia logo, które stanowi fundament całej identyfikacji. Na tej bazie architekt wnętrz może efektywnie zaprojektować przestrzeń gabinetu. Identyfikacja wizualna obejmuje nie tylko logo, ale również takie elementy jak szyldy, plakaty, ulotki, wizytówki oraz inne materiały promocyjne.

Tworzymy responsywną stronę internetową

Tworzymy estetyczną, responsywną stronę internetową. Analizujemy grupę docelową i projektujemy stronę oraz treści tak, aby była zrozumiała i łatwa w nawigacji dla pacjenta. Optymalizujemy stronę pod katem SEO, tak, aby mogła być znajdowana przez wyszukiwarki. Instalujemy narzędzia analityczne. Tak stworzona strona pozwala na łatwe i szybkie umówienie wizyty oraz stanowi postawę skutecznych kampanii reklamowych.

Przygotowujemy treści dla pacjentów

Podstawą udanego startu jest zrozumienie potrzeb Twoich przyszłych pacjentów. Przeprowadzamy dokładny research tego, jakich pojęć używają pacjenci szukając informacji w sieci, jakimi pojęciami operują, jakie pytania na temat danych usług zadają. Pozwala nam to stworzyć szkielet treści, które będą wykorzystane na stronie internetowej czy ulotkach. Wszystkie treści pisane są przez copywritera medycznego naszego zespołu, a Twoją rolą jest akceptacja bądź przekazanie komentarzy merytorycznych do gotowych materiałów.

Planujemy strategię otwarcia

Planujemy i realizujemy dla Ciebie kampanię otwarcia gabinetu. Jest to szereg intensywnych działań, które mają na celu poinformowanie lokalnej społeczności o Twoim istnieniu, zbudowanie zaufania a w konsekwencji umówienia wizyty. Standardowo planujemy taka kampanię na 3 miesiące i uruchamiamy ją tuż przed otwarciem gabinetu. Wykorzystujemy działania w Internecie (Facebook, Instagram, Google) oraz angażujemy lokalne media (prasa, portale internetowe czy telewizja), by zwiększyć dotarcie do potencjalnych pacjentów.

Efekty

Efekty, które przynoszą nasze kampanie

Pozyskiwanie pacjentów - efekty 1

Estetyczny i unikatowy wizerunek w gabinecie oraz w Internecie

Dopasowane wnętrze gabinetu, strona internetowa oraz identyfikacja wizualna tworzą wrażenie kompleksowości i staranności, co przekłada się na profesjonalny wizerunek gabinetu. Pozwala to na ustawienie cen zabiegów na odpowiednim poziomie i zainteresowanie odpowiedniej grupy pacjentów.

Pozyskiwanie pacjentów - efekty 1

Twój gabinet jest rozpoznawalny przez loaklną społeczność

Dzięki naszym działaniom, informacja o Twojej klinice czy gabinecie dotarła do szerokiego grona odbiorców i pacjenci zaczynają miedzy sobą rozmawiać „o tym nowym miejscu”. Wykorzystujemy to zainteresowanie do zapraszania do umawiania wizyt.

Pozyskiwanie pacjentów - efekty 3

Umówione wizyty pacjentów od pierwszego dnia

Dzięki kampanii otwarcia, pacjenci umawiają wizyty już od pierwszego dnia działalności gabinetu. Promujemy usługi, których pacjenci szukają „na już” i łatwo pozwalają wypełnić grafiki, jak również usługi, które pacjenci wybierają gdy zdobędą zaufanie do danego miejsca.

Chcę przygotować się na otwarcie gabinetu

Referencje

DELAVI CentrumIwona Zięcina - członek zarządu
Czytaj więcej
Agencja Solutio Medica wykazuje się dużą wiedzą z dziedziny medycyny, co stanowi kluczowy element w promocji usług w tej branży. Dzięki ich doświadczeniu i wiedzy, komunikacja zespołu Solutio Medica z naszym Centrum była zdecydowanie ułatwiona co przełożyło się również na sprawną, konsekwentną realizację wyznaczonych celów marketingowych. W ramach prowadzonych kampanii, Solutio Medica nie tylko spełniła nasze oczekiwania, ale również wykazała się zaangażowaniem w zrozumienie procesów, jakie mają miejsce zarówno w naszej Klinice, jak i w życiu pacjenta, który decyduje się na zabieg np. laserowej chirurgii wzroku. (...) Ich zdolność do dostosowania się do dynamicznych potrzeb rynku medycznego, skuteczne wykorzystanie narzędzi marketingowych oraz precyzyjne ukierunkowanie działań na naszą grupę docelową sprawiły, że agencję tę możemy polecić jako partnera nie tylko kreatywnego, ale także pełnego zaangażowania i skuteczności.
OVIklinikaJustyna Butor - general manager
Czytaj więcej
Z perspektywy kliniki działania, które zostały podjęte przyniosły nam znaczne korzyści. Na przestrzeni współpracy zauważyliśmy wzrost zainteresowania oraz większą liczbę pacjentów. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Solutio Medica. Jest to rzetelna agencja marketingowa, która działa zgodnie z założeniami oraz rozumie potrzeby klienta, a także wykazuje dobre zrozumienie tematów medycznych.
SildyEdyta Kocyk - prezes zarządu
Czytaj więcej
Solutio Medica świetnie zna specyfikę branży medycznej, co znacząco ułatwiło naszą współpracę, np. przy organizacji konferencji dla rynku szpitalnego. W czasie. realizacji poszczególnych projektów wykorzystywaliśmy posiadane doświadczenie firmy. Zespół Solutio nie tylko zajmował się realizacją zleconych działań, ale strategicznie doradzał i angażował się w działania całej firmy. (...) Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Solutio Medica i ich wkładu w rozwój SiLDY.
Poprzedni
Następny

Nasze realizacje

Zobacz kilka projektów, które zrealizowaliśmy dla naszych klientów

Strony internetowe

Zaufali nam

Chcę przygotować się na otwarcie gabinetu

Często zadawane pytania

Co można osiągnąć skutecznie prowadząc kampanie marketingowe?

Kiedy zacząć pracę nad stroną internetową i logo?

Rekomendujemy rozpoczęcie prac nad stworzeniem identyfikacji wizualnej (w tym logo) oraz strony internetowej, aby były one gotowe przed otwarciem gabinetu lub kliniki. Można rozpocząć prace nawet z wyprzedzeniem 6 do 12 miesięcy. Proces tworzenia identyfikacji wizualnej trwa około 1,5 miesiąca, natomiast stworzenie strony internetowej zajmuje około 2 miesięcy. Ostateczny czas realizacji zależy od sprawnego przebiegu procesu akceptacji klienta.

Gdy Twoja strona internetowa jest gotowa i widoczna w sieci jeszcze przed otwarciem kliniki, pacjenci mogą dowiedzieć się o ofercie, wyróżnikach, personelu. Na czas do momentu startu kliniki umieszczamy na stronie specjalne komunikaty, informujące o planowanej dacie przyjmowania zapisów. Dzięki temu będziesz budować swoją pozycję na rynku i możesz wypełniać grafiki od pierwszego dnia funkcjonowania placówki.

Czy piszemy teksty na stronę?

Tak, nasz zespół zajmuje się stworzeniem treści od A do Z. Najpierw wykonujemy research, a więc sprawdzamy zapytania w Google na temat danych usług, ustalamy tematy, które interesują pacjentów. W sytuacji, gdy na stronie mają się znaleźć opisy lekarzy, samodzielnie przeszukujemy informacje, by zebrać wiarygodne informacje do ich opracowania.  Łączymy to z informacjami na temat specyfiki danej kliniki czy tego, jak wygląda praca z pacjentem. Następnie copywriter przygotowuje gotowe treści. W kolejnym etapie czekamy na Twoje komentarze po akceptacji tekstów, trafiają one na stronę internetową.

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?

W przypadku stałego utrzymania strony internetowej musisz uwzględnić 2 koszty: koszt utrzymania strony na serwerze oraz zakupu domeny (przykładowo www.[nazwagabinetu].pl)

Aby strona mogła być widoczna w Internecie, musi zostać umieszczona na serwerze. Umieszczenie strony na własnym serwerze zapewnia Ci pełną kontrolę i bezpieczeństwo dostępu. Bazując na naszym doświadczeniu, rekomendujemy serwer odpowiedni dla potrzeb Twojej strony, jednak ostateczny wybór zawsze należy do Ciebie. Koszt serwera na rok, to około 300 zł. Alternatywnie, na Twoje życzenie możemy również utrzymać stronę na naszym serwerze. Koszt wykupienia domeny zależy od jej rodzaju. Zazwyczaj domeny z końcówką .pl kosztują do 30 zł za pierwszy rok i do 150 zł za każdy kolejny.  Dodatkowe koszty to opłata za przedłużenie domeny, która wynosi około 30 zł w pierwszym roku i około 120 zł w kolejnych latach.

Czy będziesz mieć dostęp do strony?

Tak, jako właściciel strony, masz pełny dostęp do panelu administracyjnego strony internetowej oraz możliwość edycji jej treści. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad swoją stroną i możesz łatwo zarządzać jej zawartością, dostosowując ją do zmieniających się wymagań i oczekiwań Twoich pacjentów. Zdarza się, że po oddaniu strony, klienci zlecają nam prace z modyfikacja strony, np. dodaniem kolejnej usługi czy modyfikacją którejś z podstron. W takim przypadku rozliczamy swoja pracę na podstawie przepracowanych godzin. Jeśli chcesz wykonać takie prace i zlecić wykonanie modyfikacji innej agencji, masz pełne dostępy i nie jesteś od nas zależny.

Czy ktoś inny może prowadzić Twoje kampanie?

Tak, tworzymy w Twoim imieniu narzędzia analityczne i reklamowe i przekazujemy Ci do nich pełen dostęp. Dzięki czemu możesz samodzielnie decydować, kto zarządza Twoimi kampaniami. Jednocześnie, jeśli wolisz, abyśmy my zajęli się prowadzeniem Twoich kampanii, jesteśmy gotowi wykonać je dla Ciebie i zapewnić profesjonalne wsparcie i doradztwo, dopasowane do Twoich potrzeb i celów biznesowych.

Czy będziesz mógł modyfikować swoją identyfikację wizualną lub logo?

Po akceptacji projektu identyfikacji wizualnej wraz z logo, przekazujemy Ci komplet plików w wersji do używania (np. gotowej do wysłania do druku do drukarni) oraz edytowalnej. Dzięki temu, w sytuacji potrzeby zmiany danych lub innego dostosowania, będziesz mógł edytować swoją identyfikację wizualną. Takie modyfikacje możesz zlecić nam (rozliczenie na podstawie godzin pracy), wykonać samodzielnie lub zlecić innej agencji.

Ile trwa cały proces tworzenia strony internetowej i identyfikacji?

Proces tworzenia identyfikacji wizualnej trwa około 1,5 miesiąca, natomiast stworzenie strony internetowej zajmuje około 2 miesięcy. Ostateczny czas realizacji zależy od sprawnego przebiegu procesu akceptacji klienta.

Dlaczego warto nas wybrać?

Doradzimy Ci sprawdzone rozwiązania biznesowe

Jesteśmy agencją strategiczno – marketingową, czyli doradzimy Ci w tematach biznesowych, nie tylko w marketingowych. Skupiamy się na tym, czy dana strona lub reklama wygląda dobrze, ale przede wszystkim czy ma sens i czy pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele.

Otrzymujesz od nas wnioski poparte danymi

Bazujemy na danych i działamy transparentnie. Wyznaczamy cele, które są mierzalne i raportujemy dane marketingowe. Na podstawie liczb podejmujemy decyzje o zmianach czy rozwoju kampanii. Wnioski omawiamy je na cyklicznych spotkaniach. Pracujemy na Twoich kontach reklamowych, do których masz dostęp 24h na dobę.

Przychodzimy po decyzje i wykonujemy 99% pracy

To Ty podejmujesz kluczowe decyzje, a my wykonujemy 99% pracy. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu wiemy, co się sprawdza i jak efektywnie zarządzać marketingiem. Przychodzimy do Ciebie z konkretnymi pomysłami i planem ich realizacji, a Ty je akceptujesz lub zmieniasz. Zyskujesz czas, mógł skoncentrować się na swoich obowiązkach.

Dzielimy się blisko 10 letnim doświadczeniem

Działamy w branży medycznej od 2015 roku i już kilkaset gabinetów zaufało naszym rekomendacjom. Posiadamy sprawdzone strategie, które przynoszą rezultaty i są dostosowane do specyficznych wymagań tego sektora. Wiemy, jak działać z małymi i dużymi klinikami, w miastach o różnej wielkości, z usługami ratunkowymi czy z kategorii beauty.

Jesteś po opieką dedykowanego opiekuna

Każdy z naszych klientów ma dedykowanego opiekuna, który doskonale zna całą historię współpracy. Jest on główną osobą kontaktową, zawsze dyspozycyjną i odpowiedzialną za koordynację zespołu. Dzięki jego zaangażowaniu wszystkie działania są płynnie realizowane, a Ty możesz mieć pewność, że wszystko jest pod kontrolą.

Usługi

Wszystko, co niezbędne, by prowadzić skuteczną komunikację

Usługi niezbędne do otwarcia gabinetu

Rekomendowane przez nas usługi zapewniające skuteczny start gabinetu lub kliniki

Usługi uzupełniające

W niektórych sytuacjach projektujemy strony o usłudze lub identyfikacje wizualne, tworzymy nowe konta w social mediach lub poszerzamy kampanie o dodatkowe treści wideo i w social mediach. 

Jak wygląda proces?

Działania krok po kroku by odnieść sukces

Spotkanie - konsultacja biznesowa

Krok 1

Na tym etapie dokładnie poznajemy Twój biznes i Twoje oczekiwania względem estetyki. To kluczowy moment, który pozwala nam lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i przygotować odpowiednie projekty, dopasowane do Twoich specyficznych wymagań.

Akceptacja oferty

Krok 2

Na tym etapie ustalamy warunki współpracy, terminy realizacji projektów oraz wytyczne dotyczące komunikacji wizualnej. Dzięki temu zapewniamy klarowność i efektywność naszej współpracy, dostosowując wszystkie działania do Twoich potrzeb i oczekiwań.

Przygotowanie do startu kampanii

Krok 3

Kompleksowo przygotowujemy wszystkie niezbędne elementy potrzebne do rozpoczęcia działań. Pozyskujemy istniejące materiały, niezbędne dane oraz wszelkie inne informacje potrzebne do skutecznego startu kampanii.

Start pracy

Krok 4

Rozpoczynamy prace nad identyfikacją wizualną, projektujemy i tworzymy stronę internetową. Na tym etapie prezentujemy pierwsze propozycje i przykłady, abyś mógł ocenić kierunek, w którym zmierzamy.

Oddawanie etapów pracy

Krok 5

Następny etap to czas na sugestie i wprowadzanie poprawek. Pracujemy nad projektem do momentu, aż klient nie będzie w pełni usatysfakcjonowany. Zapewniamy elastyczność i gotowość do dostosowania się do Twoich potrzeb, abyśmy mogli wspólnie osiągnąć najlepszy rezultat.

Akceptacja projektu

Krok 6

Po akceptacji wszystkich projektów przekazujemy wszystkie niezbędne rzeczy. Obejmuje to oddanie strony internetowej w Twoje ręce oraz przekazanie dostępów. Przekazujemy również księgę znaku oraz wszystkie elementy identyfikacji wizualnej w ostatecznej wersji, abyś mógł swobodnie zarządzać i rozwijać swoją markę.

Chcesz przygotować się do otwarcia gabinetu?

Przygotujemy wspólnie Twój gabinet lub klinikę do pojawienia się na rynku i wypełnienia grafiku pacjentami