Recenzje w internecie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Mają ogromny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku lekarza i jego gabinetu, szczególnie wśród młodych osób. To właśnie na ich podstawie wybierają oni lekarza. Jeśli chcesz, by Twój gabinet był przyszłościowy, musisz zadbać o opinie na portalach internetowych. Co jednak zrobić, jeśli pojawiają się nieprzychylne komentarze? Jak usunąć negatywną opinię o lekarzu? Podpowiadamy.
Opinie klientów- dlaczego trzeba je zbierać?
Opinie od pacjentów to podstawa zapełnionego kalendarza w gabinecie. Dzięki nim wyróżniasz się na tle lokalnej konkurencji oraz budujesz wiarygodność swojej marki. Jeśli uda Ci się wzbudzić zaufanie u potencjalnych pacjentów, przekonasz ich do umówienia wizyty. Z tego powodu opinie w internecie są kluczem do pozyskiwania nowych pacjentów. To reklama, która działa sama na Twoją korzyść. Co więcej algorytmy wyszukiwarek indeksując strony, zwracają szczególną uwagę na ilość opinii.
Jak uzyskać ocenę pacjenta?
Jest jedna ważna zasada, dotycząca opinii od pacjentów. Ci zadowoleni sami z siebie nie zostawiają komentarza. Jeśli komuś natomiast nie spodobała się jedna rzecz, możesz niemal na sto procent spodziewać się negatywnej opinii. Co więc zrobić, by gromadzić pozytywne rekomendacje? Musisz o nie poprosić! Najprostszym sposobem jest umieszczenie na stronie formularza opinii. Inną metodą może być wysłanie maila z krótką ankietą do wypełnienia. W wersji tradycyjnej: możesz pokusić się o wręczenie krótkiego formularza tuż po zakończeniu wizyty lekarskiej.
Kiedy już wybierzesz kanał, w którym chcesz gromadzić opinie, zrób wszystko, by Twoi obecni pacjenci się o nim dowiedzieli. Musisz poprosić pacjentów, którzy są z Ciebie zadowoleni, by zostawili swoją opinię w miejscu, które wybrałeś. Kiedy zgromadzisz tam wiele pozytywnych rekomendacji, nawet gdy pojawi się jakaś negatywna, nie będzie ona miała aż tak dużego znaczenia, ponieważ zostanie „zakryta” tymi dobrymi.
Jak usunąć negatywną opinie o lekarzu?
Co w przypadku negatywnych opinii, które nie są prawdziwe? Właściwym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie zostawienie komentarza, w którym napiszesz, że w kartotece Twojego gabinetu nie widnieją takie dane pacjenta. Poproś o kontakt w celu zweryfikowania, czy taka sytuacja miała miejsce i zapewnij, że chętnie postarasz się ją rozwiązać.
Jeśli wiesz, że negatywne opinie na Twoim profilu to tylko złośliwość konkurencji, w ostateczności możesz skierować sprawę na drogę prawną. Zazwyczaj w takich sytuacjach, osoby umieszczające takie wpisy, wycofują się, gdy sprawa przybiera poważny obrót. Musisz pamiętać, że opinie dotyczące lekarzy są pod stałą moderacją. W przypadku, gdy opinie te są jednak anonimowe, możesz zgłosić je do administratora portalu z prośbą o ich usunięcie. Gdy ten zatwierdzi zgłoszenie, opinia zniknie z Twojego profilu.
Zastanów się, czy na pewno warto usunąć opinię. Czasami może to bowiem prowadzić do jeszcze większego konfliktu z niezadowolonym pacjentem i przykrymi konsekwencjami. W związku z tym warto publicznie odpowiadać na negatywne komentarze. Przede wszystkim udowodnisz w ten sposób, że interesujesz się tym, co dzieje się wokół gabinetu. Jak odpowiadać? W sposób konstruktywny i dyplomatyczny. Jeśli niezadowolony pacjent opisuje sytuację, która rzeczywiście miała miejsce, po prostu przeproś i zaproponuj rekompensatę. Jeśli nie jest to możliwe, zapewnij, iż taka sytuacja nie powtórzy się w przyszłości.
Dowiedz się jak zebrać pozytywne opinie po wizycie w gabinecie