fbpx

Negatywne opinie o lekarzach – jak z nimi walczyć?

Obecnie opinie w sieci zaczynają wypierać słowne rekomendacje, które dotychczas miały duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku lekarza i jego gabinetu. Na rynku pojawia się więcej młodych osób, co przekłada się na coraz większe znaczenie opinii zostawianych w internecie. Ignorowanie ich nie sprawdza się na dłuższą metę, gdyż większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o informacje znalezione w sieci. Każdy gabinet medyczny, który chce dostosować się do tego, jak wyglądają realia rynku, musi myśleć przyszłościowo i zadbać o swoje opinie na portalach internetowych. Pamiętaj, że każda opinia zostawiona w internecie jest ważna, nawet ta negatywna. A tych niestety nie da się uniknąć. W tym artykule podpowiemy Ci jednak, jak z nimi walczyć.

Wybierz miejsce do zbierania opinii

Twoim pierwszym krokiem powinno być wybranie miejsca, w którym chcesz się pojawiać. Miejsca, w których pacjenci najczęściej zostawiają opinie to Znany Lekarz, Google Moja Firma oraz Facebook. Zamiast zbierać je w dziesięciu różnych kanałach, powinieneś skupić się na jednym lub dwóch. Dzięki temu, zgromadzisz liczne opinie w jednym miejscu i będzie Ci łatwiej regularnie je monitorować.

Strategie na negatywne opinie

Kiedy już wybierzesz kanał, w którym chcesz gromadzić opinie, zrób wszystko, by Twoi obecni pacjenci się o nim dowiedzieli. Musisz poprosić pacjentów, którzy są z Ciebie zadowoleni, by zostawili swoją opinię w miejscu, które wybrałeś. Kiedy zgromadzisz tam wiele pozytywnych rekomendacji, nawet gdy pojawi się jakaś negatywna, nie będzie ona miała aż tak dużego znaczenia, ponieważ zostanie „zakryta” tymi dobrymi.

Kolejną rzeczą, która jest niezwykle istotna, to szybkie odpowiadanie na negatywne opinie. Przede wszystkim udowodnisz w ten sposób, że interesujesz się tym, co dzieje się wokół gabinetu. Jak odpowiadać? W sposób konstruktywny i dyplomatyczny. Jeśli niezadowolony pacjent opisuje sytuację, która rzeczywiście miała miejsce, po prostu przeproś i zaproponuj rekompensatę. Jeśli nie jest to możliwe, zapewnij, iż taka sytuacja nie powtórzy się w przyszłości.

Co jeśli opinie nie są prawdziwe?

Co w przypadku negatywnych opinii, które nie są prawdziwe? Właściwym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie zostawienie komentarza, w którym napiszesz, że w kartotece Twojego gabinetu nie widnieją takie dane pacjenta. Poproś o kontakt w celu zweryfikowania, czy taka sytuacja miała miejsce i zapewnij, że chętnie postarasz się ją rozwiązać.

Negatywne opinie ze strony konkurencji

Jeśli wiesz, że negatywne opinie na Twoim profilu to tylko złośliwość konkurencji, w ostateczności możesz skierować sprawę na drogę prawną. Zazwyczaj w takich sytuacjach, osoby umieszczające takie wpisy, wycofują się, gdy sprawa przybiera poważny obrót. W przypadku, gdy opinie te są jednak anonimowe, możesz zgłosić je do administratora portalu z prośbą o ich usunięcie. Gdy ten zatwierdzi zgłoszenie, opinia zniknie z Twojego profilu.

Warto być obecnym w sieci, ponieważ sposób, w jaki prowadzisz tam komunikację wpływa na to, jak postrzegają Cię pacjenci. To z kolei przekłada się na częstotliwość umawianych wizyt, więc warto nie tylko reagować na zostawione opinie, ale również dbać o to, by pacjenci mówili o Tobie dobrze. Dobrym początkiem będzie regularne prowadzenie mediów społecznościowych.

Nie masz zbyt wiele czasu na szukanie inspiracji do postów? Dobrym rozwiązaniem będzie prowadzenie harmonogramu publikacji w social media, który otrzymasz od nas w prezencie, jeśli zapiszesz się do newslettera. 👇

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją jest dla Ciebie? 

Kontakt