fbpx

Negatywne opinie pacjentów w internecie – jak sobie z nimi radzić?

negatywne opinie pacjentów w internecie

Opinie pacjentów są jednym z lepszych kanałów promocyjnych dla każdego gabinetu. Niestety ich skuteczność zależy od poziomu zadowolenia pacjentów opuszczających naszą klinikę. Negatywne opinie pacjentów w internecie również się zdarzają. Opinie są najczęstszym elementem, który sprawdzają pacjenci w internecie.  Najczęstsze miejsca, w których pacjenci zostawiają opinie to Znany Lekarz, Google Moja Firma oraz Facebook. Warto monitorować regularnie te kanały i ustawić sobie powiadomienia o wystawieniu nowej opinii.

Jak odpowiadać na negatywne opinie pacjentów w internecie?

Wiele gabinetów ma problem ze znalezieniem dyplomatycznej odpowiedzi na negatywne komentarze. Bardzo ważne jest aby odpowiadać w sposób konstruktywny. Nie da się usatysfakcjonować wszystkich. Naturalnym jest, że wśród setek pacjentów znajdą się Ci, którzy nie będą zadowoleni z poziomu usługi. Należy odpowiadać na wszystkie negatywne komentarze w sposób pozytywny. Nie bronić się i nie krytykować tylko przepraszać i uzasadniać. Nawet jeżeli się z tym w 100% nie zgadzamy. Każda opinia jest ważna, nawet ta negatywna.

Nie dyskutuj publicznie

Nawet jeżeli nie zgadzasz się z opinia pacjenta i uważasz, że jest ona bezpodstawna nie dyskutuj z nim w komentarzach. Przeproś za kłopot, którego doświadczyła ta osoba i ustosunkuj się merytorycznie do zarzutów. Po przeprosinach dobrym pomysłem jest wysłanie takiej osobie w odpowiedzi zaproszenia do wypełnienia formularza, w którym będzie mógł opisać swoją sytuację. Osiągnie to dwa cele. Pokaże, że gabinet poważnie podchodzi do jakość swoich usług oraz ograniczy zasięg negatywnego komentarza. Postaraj się jak najszybciej przejść na prywatny kanał komunikacji gdzie będziecie mieli szansę wyjaśnić sobie całe nieporozumienie.

Uzyskaj 5 pozytywnych komentarzy

Jeżeli zdarzy się negatywny komentarz postaraj się jak  najszybciej zakryć go komentarzami pozytywnymi. Najlepiej jest to osiągnąć prosząc klientów, którzy opuszczają gabinet o wystawienie opinii na wybranej platformie. 90% ludzi proszonych o wystawienie szczerej opinii pozytywnie ocenia swoje doświadczenia.

Odpowiadaj najszybciej jak to jest możliwe

Pacjent zostawiający negatywną opinię bardzo często jest pod wpływem emocji i chce podzielić się swoim negatywnym doświadczeniem jak najszybciej. W jego głowie jest to sprawa pilna i nie cierpiąca zwłoki. Staraj się odpowiedzieć w przeciągu maksymalnie 24 godzin aby zademonstrować tej osobie oraz innym pacjentom, że interesujesz się tym co dzieje się wokół Twojego gabinetu.

Opracuj strategię

Negatywnych opinii nie da się przewidzieć ani powstrzymać. Prędzej czy później przydarzą się każdemu gabinetowi. Najlepiej opracować strategię tego jak sobie z nimi radzić zanim się to zdarzy po raz pierwszy. Reagując szybko, metodycznie i z głową można przekuć sytuację kryzysową w okazję do pokazanie się z najlepszej strony.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

strona www gabinetu
Marketing medyczny

Strona www gabinetu – dlaczego warto w nią zainwestować?

W dobie coraz większej cyfryzacji ważne jest, aby w każdej branży – także w służbie ...
Przejdź do wpisu →
kryzys związany z koronawirusem
Finanse w placówce medycznej

Jak przetrwać kryzys związany z koronawirusem – możliwości dla przedsiębiorców z branży medycznej

Wpływ koronawirusa na przedsiębiorców z branży medycznej Epidemia wirusa COVID-19 oraz spowodowany nią stan zagrożenia ...
Przejdź do wpisu →
agencja marketingowa w branży medycznej
Marketing medyczny

Agencja marketingu medycznego – jak wybrać?

Jest wiele metod marketingu usług medycznych. Składają się na nie promocja w Social Mediach, optymalizacja ...
Przejdź do wpisu →