Czy spotkałeś się z określeniem „Nie prowadzisz social media – nie istniejesz”? W obecnych czasach posiadanie profilu na Facebooku i Instagramie jest czynnikiem decyzyjnym pacjentów. Użytkownicy oczekują od Ciebie stałej obecności i komunikacji z nimi. Zatem jak powinny wyglądać media społecznościowe dla gabinetu i czy da się je jakoś zaplanować? Przejdź do artykułu i pobierz wzór planu publikacji.
Social media w branży medycznej – dlaczego warto?
Zazwyczaj media społecznościowe kojarzą nam się z bardzo luźnym contentem. Natomiast branża medyczna z reguły wydaje się sztywna i poważna, ale w sieci nie musi taka być! Social media to świetny sposób na „przełamanie lodów” i wyjście w stronę pacjenta od bardziej ludzkiej strony. Po co to robić? Za pomocą mediów społecznościowych możesz wpłynąć na wizerunek Twojego gabinetu i możesz utrwalać relację z pacjentami.
Obecnie większość z nich korzysta chociaż z jednego komunikatora. Najczęściej jest to Facebook i Instagram, dlatego warto tam zaznaczyć swoją obecność. Pacjent widząc Twoje regularne publikacje lepiej zapamięta gabinet i zbuduje wokół niego pozytywne skojarzenia. Następnym razem, gdy będzie szukał pomocy medycznej przypomni sobie o Twojej placówce, bo ją kojarzy.
Jak prowadzić komunikację social media w branży medycznej?
Media społecznościowe to nie tylko miejsce na pochwalenie się ładnymi zdjęciami. Jest to też komunikat z odbiorcą za pomocą, którego budujemy wizerunek i zaufanie. W branży medycznej te cechy są szczególnie ważne. Jak to zrobić? Komunikacja z social media to nie tylko wrzucanie postów od czasu do czasu. Odpowiednio przygotowany plan komunikacji jest tutaj kluczowy.
Planując działania na Instagramie i Facebooku zacznij od kilku ważnych aspektów. Są to:
- Strategia,
- Określenie grupy docelowej,
- Zaplanowanie cykli tematycznych.
Więcej o tym, jak prowadzić social media w branży medycznej dowiesz się przechodząc do artykułu -> Jak prowadzić Instagrama i Facebooka w branży medycznej? Poradnik
Odpowiednie planowanie – czyli co?
Czy znasz ten typ profili, które dodają kilka postów dziennie, a potem zapadają się pod ziemię? To przykład tego, jak nie planować komunikacji. Aby Twój post miał szansę przebicia się przez algorytmy, Instagram i Facebook musi widzieć, że jesteś regularny w publikacjach. W przypadku gabinetów medycznych najlepiej publikować średnio 2 razy w tygodniu. Taka ilość postów nie przytłoczy użytkowników, a jednocześnie jesteś w stanie zostać zapamiętany.
Harmonogram publikacji – z czego się składa i jak z niego korzystać?
Kiedy i co publikować? Stwórz harmonogram publikacji, do którego wystarczy Ci sam Excel. Najlepiej planować treści z miesięcznym wyprzedzeniem, aby być na bieżąco z tym co się dzieje. Taki miesięczny plan ułatwi Ci organizację mediów społecznościowych. Wystarczy, że raz w miesiącu zaplanujesz i stworzysz posty. Wtedy będziesz miał już gotowe materiały i nie będziesz się zastanawiać co wrzucić tym razem.
Harmonogram publikacji pomoże Ci w ułożeniu sensownego planu. Dla każdej Twojej persony powinno znaleźć się coś interesującego. W przypadku planowania komunikacji miesięcznej podziel tabelę w Excelu na tygodnie, dni tygodnia, godziny publikacji oraz format (np. wideo, rolka, karuzela).
Do gotowej tabeli wystarczy nanieść swoje pomysły w ramach danego cyklu tematycznego. Od teraz będziesz miał uporządkowany plan tego co będzie się pojawiać w Twoich social mediach. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, to przygotowaliśmy dla Ciebie wzór planu publikacji.
Plan postów – pobierz wzór
Chcemy zaoszczędzić Ci czas spędzony na tworzeniu planu. Zobacz nasz przykład tego, jak może wyglądać harmonogram.
+129% liczby odwiedzin strony internetowej, dzięki social media – case study NOVA Stomatologia
NOVA Stomatologia to nasz klient, który zgłosił się do nas na początku swojej działalności. Jest to nowoczesny gabinet, który funkcjonuje w małej miejscowości pod Poznaniem. Założeniem przyświecającym placówce w codziennej pracy jest niesienie pomocy pacjentom w przyjaznym, rodzinnym gabinecie.
Wyzwaniem przed jakim stanęliśmy było oddanie atmosfery placówki w mediach społecznościowych. Klientowi zależało, aby forma publikacji była luźna i odzwierciedlała lekkiego ducha gabinetu.
W rezultacie na bazie opisanej wcześniej strategii, stworzyliśmy profil marki przyjaznej lokalnej społeczności. W tym celu wdrożyliśmy posty pozbawione sztywnych opisów, które urozmaiciliśmy przez wprowadzenie ciekawszego formatu – rolki. Dla nowoczesnego gabinetu ważna jest także estetyka, dlatego zaprojektowaliśmy szablony postów tak, aby były spójne z wyglądem wnętrz.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz Case Study – NOVA Stomatologia