fbpx

Plany gigantów jak Medicover Stomatologia – przejmowanie prywatnych gabinetów stomatologicznych

medicover stomatologia

Rynek stomatologiczny aktualnie opiera się na prywatnych gabinetach prowadzonych przez stomatologów. Jest ich obecnie około 6 000. W najbliższych lata ta sytuacja może się zmienić ze względu na… plany wielkich firm medycznych jak Medicover Stomatologia, które planują liczne przejęcia na tym rynku.

1/4 rynku w rękach dużych sieci

Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia Wioletta Januszczyk mówi, że planem spółki na kolejne lata jest akwizycja kolejnych gabinetów stomatologicznych. Wzorem mają być kraje jak Wielka Brytania i Hiszpania, gdzie 25% wszystkich gabinetów stomatologicznych na rynku jest w rękach sieci, czy Finlandia, gdzie wskaźnik ten wynosi aż 35%. Zgodnie z zasadą, przejęcie gabinetu zawsze wiąże się z przekazaniem 100% udziału firmie.

Korzyść… czy zagrożenie?

Medicover Stomatologia podkreśla korzyści wynikające z dołączenia do ich sieci. Zmniejszenie kosztów dzięki centralizacji usług administracyjnych, księgowych, marketing czy dostęp do nowych technologii. W scenariuszu tym stomatolodzy mogą w pełni skupić się na wykonywaniu zawodu, pracy z pacjentem i doszkalaniu się.

Jak będzie wyglądała kwestia jakości zabiegów, czasu dla pacjenta oraz samych pensji stomatologów w sytuacji tak dużej konsolidacji rynku nie wie nikt. Jednymi wskazówkami mogą być warunki w już działających placówkach dużych graczy. Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy sam…

Co robić?

Wielu właścicieli gabinetów w ostatnich latach obserwuje zmniejszenie ilości pacjentów i przychodów. Większa konkurencja i wyższe koszty nie ułatwiają prowadzenia biznesu. Stomatologia podlega podobnym prawom rynkowym jak farmacja – rynek (a właściwie rynkowi giganci) zjadają tych, którzy się nie rozwijają i stoją w miejscu. To moment, w którym należy rozpocząć działania marketingowe i budowanie wizerunku gabinetu. Zbudowanie odpowiedniej strategii i regularne działania sprawią, że ilość pacjentów i wartość zabiegów pójdą w górę.

Źrodło: https://healthcaremarketexperts.com/aktualnosci/wioletta-januszczyk-dla-pmr-konsolidacja-rynku-stomatologii/

Zobacz portfolio

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

agencja marketingowa w branży medycznej
Marketing medyczny

Jak wybrać agencję marketingową dla Twojego gabinetu?

Jest wiele metod marketingu usług medycznych. Składają się na nie promocja w Social Mediach, optymalizacja …

Przejdź do wpisu →
kampania z mikro-influencerami
Portfolio

Case study – Kampania z mikro-influencerami, czyli dotarcie do szerszej grupy docelowej

Klient Kariera w Farmacji to portal i platforma oferująca kursy on-line zwiększające kompetencje zawodowe osób …

Przejdź do wpisu →
darmowa analiza widoczności gabinetu
Marketing medyczny

Po co Ci darmowa analiza widoczności gabinetu?

Po co Ci darmowa analiza widoczności gabinetu w Internecie? To pytanie, które zadajesz sobie w …

Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)