fbpx

Kampanie reklamowe Meta Ads oraz Google Ads

Usługa prowadzenia płatnych kampanii reklamowych z wykorzystaniem systemów reklamowych:

  • Meta Ads – które pozwalają na wyświetlanie reklam na Facebooku, Instagramie czy Messengerze
  • Google Ads – które pozwalają na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google, Mapach Google, ale także YouTube czy jako banery na portalach typu Onet. 

Prowadząc kampanie reklamowe, dążymy do tego, by spełnić określony z klientem cel. Najczęściej określamy  miary marketingowe, których spełnienie daje największe prawdopodobieństwo, że pacjent umówi wizytę.  Takimi celami może być:

  1. Pozyskanie numerów telefonów oraz adresów mailowych do pacjentów zainteresowanych wykonaniem usługi.
  2. Zwiększenie ruchu na stronie.
  3. Dotarcie do konkretnej grupy osób (lokalizacja, wiek, zainteresowania) z reklamą wideo.
  4. Kliknięcia przycisk „umów wizytę” kierujący do kalendarza z możliwością umówienia wizyty online. 
  5. Zakup vouchera online na wykonanie konkretnej usługi. 

W ramach usługi:

  1. Wykonujemy research i analizę otoczenia, by określić, w jaki sposób promować gabinet lub konkretną usługę.
  2. Opracowujemy koncepty kreatywne, a więc sposoby na zmotywowanie odbiorcy do wykonania działania.
  3. Przygotowujemy treści, grafiki, scenariusze.
  4. Ustawiamy kampanie w systemach reklamowych i je monitorujemy.
  5. Wprowadzamy optymalizacje, aby obniżyć koszt lub zwiększyć efektywność prowadzonych działań.

Kampanie prowadzimy na kontach reklamowych klientów i nimi zarządzamy w imieniu naszych klientów. Aby kampanie mogły zostać uruchomione, klient musi posiadać stronę internetowa wraz z połączonymi z nią kontami reklamowymi Meta i Google. Jesteśmy w stanie także stworzyć te zasoby dla klientów, którzy chcą prowadzić kampanie reklamowe. 

W jakim celu prowadzi się kampanie?

Pozyskiwanie nowych pacjentów, którzy umawiają wizyty

Kampanie reklamowe pozwalają nam na docieranie do nowych pacjentów i zachęcenie ich do umówienia wizyty. Poszerzanie bazy pacjentów powinno być stałym elementem działań marketingowych każdego gabinetu i kliniki. Najbardziej efektywne są kampanie skupiające się na wybranych, konkretnych usługach.

Zachęcanie obecnych pacjentów do ponownego umówienia wizyty

Jeśli Twoi pacjenci wracają do gabinetu w określonych odstępach czasu (np. stomatologia, medycyna estetyczna, fizjoterapia), bardzo ważnym elementem zwiększania zysków jest zwiększenie częstości takich wizyt. Przypominamy o sobie, pokazujemy ofertę, zachęcamy do umówienia wizyty.

Budowanie marki gabinetu i jego rozpoznawalności

Kampanie brandowe pozwalają budować markę i widoczność w sieci. Silna marka może być narzędziem, do zwiększenia efektywności działań innych aktywności reklamowych lub podwyższenia cen w gabinecie. Takie działania rekomendujemy także w przypadku szerokiego profilu kliniki, gdy chcemy, by pacjenci wiedzieli, że kogą u nas umówić bardzo różnorodne usługi.

Czym są reklamy Meta Ads i Google Ads?

Kampanie w systemie Meta Ads

Budowanie świadomości i potrzeby zakupowej

Meta Ads to reklamy na Facebooku i Instagramie, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona użytkowników na podstawie ich zainteresowań, demografii i aktywności online. To skuteczny sposób na wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie nowych klientów. Szczególnie dobrze sprawdzają się w branży medycyny estetycznej i urody.

Kampanie w systemie Google Ads

Reklamy trafiają do pacjentów w momencie, gdy aktywnie szukają danej usługi

Google Ads to reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google oraz graficzne bannery w sieci reklamowej Google (na stronach internetowych, YouTube, Gmail). Świetnie sprawdzają się w przypadku, gdy klient ma już świadomość istnienia usługi i konkretną potrzebę – aktywnie jej szuka, wpisując w Google hasła typu „leczenie kanałowe Kraków”. Dzięki temu reklama trafia bezpośrednio do osób gotowych do podjęcia decyzji.

Najlepsze efekty daje połączenie obu kanałów

Na etapie rozpoczęcia kampanii (etap 0) pomożemy Ci wybrać jedną z trzech strategii marketingowych, dopasowaną do specyfiki Twojej działalności, wielkości miasta i celów biznesowych. Doradzimy, która opcja będzie najskuteczniejsza, jaki budżet reklamowy przeznaczyć oraz jak go optymalnie rozdysponować, aby uzyskać najlepsze efekty.

Dla kogo są kampanie płatne?

Projektowanie strony internetowej lekarza

Prowadzisz klinike wielospecialistyczną?

Budujemy rozpoznawalność Twojej kliniki i pomagamy zwiększyć liczbę wizyt. Strategia ta sprawdza się szczególnie w mniejszych miastach, gdzie konkurencja reklamowa jest mniejsza, oraz dla placówek wielospecjalistycznych, które chcą promować cały wachlarz usług.

Sposoby na pozyskanie pacjentów

Oferujesz usługi o charakterze medycznym?​

Docieramy do osób, które już teraz poszukują usług takich jak stomatologia, fizjoterapia czy diagnostyka. Dzięki naszej kampanii pacjenci szybciej trafią na Twoją ofertę i zdecydują się na umówienie wizyty.

Świadczysz usługi z zakresu medycyny estetycznej i urody?​

Sprawdzona strategia dla usług takich jak medycyna estetyczna, laserowa korekcja wzroku czy kriolipoliza. Dzięki odpowiedniemu przekazowi marketingowemu sprawiamy, że pacjent dostrzega wartość zabiegu i decyduje się na jego wykonanie w Twojej klinice.

Filary współpracy

Poznaj nasze wartości i korzyści z nich wypływające

Wnioski i decyzje opieramy na danych

Analizujemy dane i na tej podstawie rekomendujemy konkretne działania. Przechodzimy od “wydaje nam się” do “wiemy”.

Dajemy gotowe pomysły

Mamy 10 letnie doświadczenie i się nim dzielimy. Nie tylko wykonamy, ale przede wszystkim doradzimy najlepsze rozwiązania.

Każdy klient ma swojego opiekuna

Współpraca przebiega sprawnie, bo są Państwo pod opieką jeden osoby, która zna cały zakres współpracy i koordynuje prace zespołu.

Wykonujemy 99% pracy

Wiemy, że czas jest najcenniejszym zasobem. Wykonujemy 99% pracy, a do Państwa przychodzimy po decyzje.

Płatne kampanie - jak pracujemy?

Etap 0

Wybór usługi do promocji

Etap I

Strategia i launch kampanii

Kampanie nie są jeszcze uruchomione

1 tydzień

Kampanie nie są jeszcze uruchomione

2 tydzień

3 tydzień

4 tydzień

Etap II

Stabilizacja kampanii reklamowej

3 miesiące testów do ustabilizowania kampanii

1 miesiąc etapu II

3 miesiące testów do ustabilizowania kampanii

2 miesiąc etapu II

3 miesiąc etapu II

Etap III

Efektywność i skalowanie

Czas na największą efektywność

Kolejny miesiąc

Czas na największą efektywność

Kolejny miesiąc

Kolejny miesiąc

Ile kosztują kampanie reklamowe w Google Ads i Meta Ads

Co wpływa na wysokość budżetu?

Należy pamiętać, że kampania reklamowa to nie koszt, ale sposób na pozyskiwanie nowych pacjentów i budowanie stabilniejszego biznesu. Wysokość inwestycji w kampanię reklamową zależy od kilku kluczowych czynników, takich jak:

  1. Rodzaj promowanej usługi – inne koszty generuje reklama popularnych usług, a inne tych bardziej specjalistycznych.
  2. Konkurencja lokalna – im większa konkurencja, tym większy budżet może być potrzebny, aby wyróżnić się na tle innych gabinetów.
  3. Wielkość miasta – reklama w mniejszych miejscowościach jest zazwyczaj tańsza niż w dużych aglomeracjach.
  4. Świadomość pacjentów na temat promowanej usługi – jeśli usługa jest mniej znana, potrzeba większych działań edukacyjnych i dłuższego czasu na konwersję.
  5. Siła marki/gabinetu/lekarza – dobrze rozpoznawalne placówki mogą generować lepsze wyniki przy niższym budżecie.

Przykładowe budżety reklamowe

W mniejszych miastach (do 50 tys. mieszkańców) budżet reklamowy zaczyna się zwykle od 1500 zł miesięcznie, natomiast w większych miastach może wynosić nawet 10 000 zł miesięcznie dla usługi. Są to koszty samej reklamy (wydatki na kampanie w Meta Ads i Google Ads).

Przykładowe koszty obsługi

Oprócz budżetu reklamowego należy uwzględnić również koszty obsługi, które wynoszą od 2 000 zł miesięcznie. W koszcie obsługi znajdują się m. in: 

  • przygotowanie strategii i konfigurację kampanii,
  • tworzenie treści, grafik, scenariuszy do nagrań,
  • optymalizację reklam, aby uzyskać najlepsze efekty,
  • analizę wyników i bieżące dostosowywanie działań.

Nie ma jednego uniwersalnego budżetu

Każda kampania marketingowa, którą realizujemy, jest indywidualnie dopasowywana do specyfiki i potrzeb danej placówki. Rozumiemy, że każda klinika ma unikalne wymagania i cele, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby zaprojektować strategię, która najlepiej odpowiada na Twoje potrzeby. Skontaktuj się z nami, a wspólnie ustalimy optymalny budżet oraz strategię, które pozwolą Twojej klinice rozwijać się w zgodzie z jej specyficznymi celami i wymaganiami.

Opinie klientów

Przez cały okres współpracy zespół Solutio Medica wykazuje się wysoką etyką pracy, realizacją projektów zgodnie z założeniami i terminami, kreatywnością i proaktywnym działaniem w postaci proponowania nowych rozwiązań i sposobów dotarcia do grupy docelowej. Co istotne, firma doskonale porusza się po rynku medycznym oraz rozumie specyfikę komunikacji z profesjonalistami medycznymi. Jesteśmy zadowoleni z wieloletniej współpracy i rekomendujemy Solutio Medica jako zaufanego Partnera.
Konrad Tuszyński
współwłaściciel 3pg
Z perspektywy kliniki działania, które zostały podjęte przyniosły nam znaczne korzyści. Na przestrzeni współpracy zauważyliśmy wzrost zainteresowania oraz większą liczbę pacjentów. Zrealizowaliśmy wspólnie założone cele i jednocześnie obserwowaliśmy wzrost parametrów marketingowych. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Solutio Media. Jest to rzetelna agencja marketingowa, która działa zgodnie z założeniami oraz rozumie potrzeby klienta, a także wykazuje dobre rozeznanie tematów medycznych.
Justyna Butor
General manager OVI klinika
W ramach prowadzonych kampanii, Solutio Medica nie tylko spełniła nasze oczekiwania, ale również wykazała się zaangażowaniem w zrozumienie procesów, jakie mają miejsce zarówno w naszej Klinice, jak i w życiu pacjenta, który decyduje się na zabieg np. laserowej chirurgii wzroku. Kompleksowość tych działań widać w pracach wykonanych przez agencję Solutio Medica.​
Iwona Zięcina
Członek Zarządu Delavi