fbpx

Treści medyczne w internecie – jak zacząć?

Treści medyczne - jak pisać?

Wzbogacenie strony internetowej swojego gabinetu o artykuły medyczne dla pacjentów, to znacznie więcej niż budowanie relacji z czytelnikami. Aby Twoja witryna radziła sobie dobrze w rankingach wyszukiwarek, dobrze jest uzupełnić ją o treści medyczne przyciągające nie tylko nowych pacjentów, ale i czytelników. Skorzystaj z kilku poniższych zasad i już dziś zacznij tworzyć wspaniałe artykuły.

Bądź ekspertem w dziedzinie.

Tworząc treść o tematyce medycznej, niezwykle ważne jest posługiwanie się odpowiednimi źródłami. Upewnij się, że osoba, która zajmuje się tworzeniem treści na Twoją stronę, poświęciła odpowiednio dużo czasu na sprawdzenie jej poprawności medycznej np. poprzez konsultację z personelem medycznym. Podstawą jest dobre zrozumienie informacji, na podstawie których będą tworzone Twoje treści medyczne.

Odpowiednia forma.

Oferowanie swoim potencjalnym pacjentom fachowych informacji to godna podziwu idea. Jednak jeżeli zależy nam na czymś więcej niż dostarczaniu wiedzy, warto zadbać o to, aby również forma była odpowiednia. Charakter Twoich artykułów powinien być przyjazny, ale również stanowczy. Główna treść powinna być szybko dostępna – odpowiednie nagłówki ułatwią jej wyszukiwanie. W erze powszechnego dostępu do blogów, warto, aby treść była zwięzła i przejrzysta.

Pozycjonowanie stron medycznych, SEO dla medyków, SEO dla gabinetów

Wykorzystaj SEO.

Wartościowa treść zasługuje na rozgłos. Nie sposób jest tworzyć artykuły bez odpowiedniego grona czytelników. Aby ich pozyskać, powinieneś zadbać o wysoką pozycję Twojej strony na liście wyszukiwań Google. Twoja witryna powinna być pełna słów kluczowych, które zapewnią Ci nie tylko czytelników, ale także przyszłych pacjentów. Dowiedz się, jak wybrać słowa kluczowe w 10 krokach – przeczytaj nasz artykuł. J

Postaw na jakość, a nie długość treści.

Wciąż prowadzone są dyskusje na temat idealnej długości postów blogowych. Niektórzy twierdzą, że im więcej piszesz, tym więcej słów-kluczy używasz i tym lepiej będziesz klasyfikowany wśród wyników wyszukiwania. Nie można temu zaprzeczyć, mimo to, nie długość tekstu stanowi o jego wartości. Strony, które zawierają „odpowiednie” wyrazy, mogą przyciągać rzesze czytających, jednak jeśli treść w nich zawarta nie będzie spełniać oczekiwań, czytelnicy nie pozostaną na nich zbyt długo. Większość ekspertów jest zgodnych co do tego, że strony internetowe, których treść jest na bardzo wysokim poziomie, odnosi sukces niezależnie od długości udostępnianych artykułów. Najczęściej proponowana długość artykułów to 500-700 słów – może się ona różnić w zależności od tematyki czy celu. Twój główny cel to: oryginalne artykuły o wysokiej jakości zawartych informacji.

Podsumowując: jakość treści, dobre źródła i odpowiednie promowanie w sieci. To wszystko jest gwarancją jakości Twoich artykułów.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Marketing medyczny

Ustawa o wyrobach medycznych MDR – reklama gabinetów zgodna z prawem

Jakie działania będą dozwolone w reklamowaniu wyrobów medycznych? Czy to koniec dodania zdjęć przed i po? Dowiedz się więcej z artykułu.
Przejdź do wpisu →
Pozyskiwanie pacjentów

Booksy dla gabinetów medycyny estetycznej i higienistek stomatologicznych?

Gdzie pacjenci kierują swoje pierwsze kroki, by umówić wizytę u lekarza? Na portal ZnanyLekarz. Ale ...
Przejdź do wpisu →
content marketing w branży health care
Marketing medyczny

Skuteczny content marketing w branży health care

W związku z tym, że charakter sektora opieki zdrowotnej ulega ciągłym zmianom, ważne jest aby ...
Przejdź do wpisu →