fbpx

SEO: Jak dobierać słowa kluczowe?

jak dobierać słowa kluczowe

Najlepszą metodą na poprawienie swojej widoczności w sieci i zdobycie jak największej liczby odbiorców jest dobranie odpowiednich słów kluczowych w procesie pozycjonowania swojej strony internetowej w wyszukiwarce – SEO.

Jak dobierać słowa kluczowe według zasad SEO? Przygotowaliśmy dla Was 10 kroków, które pomogę Wam wybrać odpowiednie słowa kluczowe w promocji gabinetów stomatologicznych.

  1. Wybierz temat

Nie tylko cała strona, ale również każda podstrona powinna mieć odpowiednio dobrany temat oraz słowa kluczowe. Załóżmy, że jesteś laryngologiem – Twoja strona internetowa może zawierać wszelkie słowa kluczowe związane z laryngologią, otolaryngologią, ale także np. podstrony dotyczące zapalenia zatok i ich leczenia.

  1. Wybierz narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych.

Aby poszerzyć zasób słów kluczowych wpisujących się w tematykę Twojego gabinetu, możesz skorzystać z narzędzi dostępnych online np. Senuto lub Google Adwords Keywords Planner. Zacznij od wprowadzenia obszaru dla swojej usługi i rozpocznij wyszukiwanie słów kluczowych.

  1. Wybierz słowa w dużym stopniu powiązania z Twoją usługą.

Zawsze rozpoczynaj od słów bezpośrednio związanych z Twoją ofertą. Możesz oczywiście użyć ogólnych sformułowań związanych lub niezwiązanych z Twoją usługą, ale nie oczekuj, że osoby trafiające dzięki nim na Twoją stronę, będą tam po to, by umówić wizytę. Bardzo dobrze sprawdzają się długie wyrażenia: jeśli jesteś stomatologiem, zamiast „wybielanie zębów” (wtedy w wyszukiwarce pokonają Cię reklamy wybielających pasków i past do zębów), użyj sformułowania „profesjonalne laserowe wybielanie zębów”.

  1. Wybieraj raczej zwroty komercyjne niż informacyjne.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce ma w twoim przypadku służyć pozyskaniu odbiorców, którzy będą skłonni zakupić Twój produkt lub w przypadku branży medycznej – umówić wizytę. Dlatego też, dobierając słowa kluczowe powinieneś skupić się na tych, które będą potencjalnie użyte przez osoby poszukujące lekarza (np. „specjalista endokrynolog Kraków”) niż te, które poszukują informacji na temat swojego schorzenia (np. „nadczynność tarczycy objawy”).

  1. Wybieraj słowa kluczowe, które mają mniejszą konkurencję.

Zakładając nową stronę internetową, trudno jest konkurować z witrynami branżowymi o ugruntowanej pozycji. Szczególnie problematyczne jest osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce używając popularnych słów kluczowych. Czasami użycie mniej popularnych słów, może być świetną okazją do wyróżnienia się w natłoku identycznych ofert.

  1. Sprawdź w jaki sposób wyszukują pacjenci.

Spójrzmy na to w ten sposób. Mamy do dyspozycji dwa słowa kluczowe: „dentysta Kraków” i „dentysta w Krakowie”. Wydają się nie różnić znacząco, ale jedno z nich ma znacznie większą liczbę wyszukiwań. Szukając kolejnych wyrażeń pamiętaj więc o zasadzie: im większy „search volume” Twoich słów kluczowych, tym lepiej.

  1. Nie zapomnij o lokalizacji.

Prowadząc gabinet lekarski, nie zapominaj o tym, że duża część Twoich pacjentów to osoby z Twojej okolicy. Dlatego też, nie zapomnij uwzględnić wśród słów kluczowych informacji o lokalizacji np. lekarz rodzinny Stare Miasto.

  1.  Pamiętaj o superlatywach!

Szukając lekarza, dbasz nie tylko o lokalizację, ale także o jakość wizyty, prawda? Tak samo myślą potencjalni pacjenci – wykorzystaj to w promowaniu swojego gabinetu wykorzystując sformułowania takie jak „najlepszy ortodonta Kraków”, „dobry pediatra Ochota”.

  1. Sprawdź swojej typy!

Wprowadź wybrane przez Ciebie słowa kluczowe do wyszukiwarki. Jeśli wyniki, jakie uzyskałeś to głównie strony gabinetów lekarskich i przychodni – trafiłeś w dziesiątkę. Jeśli jednak w wynikach pojawiają się znacznie częściej poradniki medyczne, strony informacyjne dla pacjentów, powinieneś spróbować czegoś nowego.

  1. Ulepszaj swoją listę.

Ogólnie rzecz biorąc, większość stron internetowych opiera się na 5-10 słowach kluczowych. Próba optymalizacji każdego z nich może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego też, kluczem jest stałe, ale stopniowe ulepszanie zasobu słów-kluczy.

Zobacz też: Medyczne SEO – czym jest pozycjonowanie strony?

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

harmonogram publikacji w social media
Marketing medyczny

Tworzenie treści na czasie!

Niezależnie od tego czym się zajmujesz, tworzenie treści wysokiej jakości, które będą zgodne z aktualnymi ...
Przejdź do wpisu →
denta point
Pozyskiwanie pacjentów

Publikacja w prasie o gabinecie Denta Point

Otwierając nowy gabinet warto zadbać o to, by pacjenci mieli szansę się o nim dowiedzieć. ...
Przejdź do wpisu →
Wizerunek placówki medycznej

Jak usunąć negatywną opinie o lekarzu?

Recenzje w internecie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Mają ogromny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku ...
Przejdź do wpisu →