Spersonalizuj swoją markę!
Wszyscy jesteśmy z natury istotami społecznymi. Tworzymy relacje, budujemy znajomości. Nawet w sieci oczekujemy, że będziemy traktowani, jak odrębne jednostki, a nie część szarej, anonimowej społeczności. W tym może pomóc personalizacja marki.
Dziś coraz popularniejsze stają się fora i grupy społecznościowe, na których pacjenci wzajemnie doradzają sobie na tematy medyczne – wyjdź temu naprzeciw! Zbieranie informacji o potencjalnych pacjentach i ich potrzebach jest kluczem do personalizacji Twojej marki. Bez takich działań, Twoi pacjenci pozostaną dla Ciebie anonimowi. Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu i ktoś zaczyna polecać Ci rzeczy, których zupełnie nie potrzebujesz, a nawet ich nie chcesz! Dokładnie tak samo funkcjonuje to online. Kiedy spersonalizujesz komunikację z pacjentami, zbudujesz zaufanie i skoncentrujesz się na tym, by poprawić komfort korzystania z Twojej strony, możesz stworzyć z nimi naprawdę doskonałą relację!
Nie zapomnij o urządzeniach mobilnych!
Jeszcze nie tak dawno temu optymalizacja treści pod kątem zgodności z urządzeniami mobilnymi była nieśmiałą sugestią. Czy teraz wyobrażasz sobie posiadać stronę internetową, która jest zupełnie nieczytelna na smartfonie? Marketingowy strzał w kolano! Mobilne wersje stron internetowych to dziś niezbędna (i jakże cenna!) inwestycja, która ma olbrzymi wpływ na wizerunek Twojej marki.
Ludzie używają swoich urządzeń mobilnych wszędzie i praktycznie bez przerwy – od wykonywania telefonów, pisania smsów, odbierania poczty po przeglądanie mediów społecznościowych. Twoja strategia marketingowa nigdy nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jeśli pominiesz w niej dbałość o urządzenia mobilne. Aby jeszcze lepiej zrozumieć znaczenie marketingu mobilnego, weź pod uwagę fakt, że 87% osób twierdzi, że w zasadzie zawsze mają w pobliżu swój telefon. Smartfony (rzadziej tablety) są główną częścią ich życia codziennego. Na ten moment 14% użytkowników deklaruje, że nigdy nie podjęłoby współpracy z marką, która nie jest dostępna mobilnie – liczba ta prawdopodobnie wzrośnie. Zadbaj więc o odpowiednią elastyczność swojej strony internetowej i dotrzyj do kolejnych użytkowników, którzy są na wyciągnięcie ręki!
Przestarzała strona internetowa? Na to nie ma usprawiedliwienia!
Niezależnie od tego, jak wielki i profesjonalny jest Twój gabinet, jeśli Twoja strona internetowa wyglądem będzie przypominać te z początku lat 2000., każdy odbierze go jako przestarzały i niewarty uwagi.
Jeśli mówimy o pierwszym wrażeniu, design Twojej strony internetowej jest nawet ważniejszy niż treść!
Odwiedzający wyrabiają sobie opinię na Twój temat zanim jeszcze zaczną czytać ofertę Twojego gabinetu.
Nowoczesna strona każdego gabinetu medycznego powinna zawierać profesjonalną oprawę graficzną, wysokiej jakości treści wideo i inne multimedia, które zwiększą zaangażowanie użytkowników. Projekt Twojej strony internetowej powinien także odzwierciedlać gabinet jako unikalną markę, zapewniającą pacjentowi najwyższą jakość opieki medycznej i wykonywanych zabiegów oraz podkreślać świadomość zespołu na temat najnowszych metod leczenia. Nie zapomnij także o utworzeniu odpowiedniego formularza umożliwiającego pacjentom na umówienie się na wizytę online! Porównaj swoją stronę do innych należących do konkurencji – nie poprzestań na jednym razie, śledź najnowsze trendy i obserwuj działania marketingowe innych gabinetów, by nie zostać w tyle!
Personalizacja marki – dopracuj swoje media społecznościowe!
Social media są od kilku lat w centrum zainteresowania kampanii marketingowych wszystkich największych marek. Rynkowi magnaci mają już w nich swoją ugruntowaną pozycję. To samo powinieneś zrobić w przypadku swojego gabinetu. Jeżeli chcesz, by pacjenci znaleźli Cię online, koniecznie stwórz odpowiednie profile w mediach społecznościowych – zacznij od Facebooka!
Media społecznościowe to idealny sposób na pokazanie zaangażowania i budowanie relacji z Twoimi pacjentami. Najprawdopodobniej największy sukces osiągniesz dbając o odpowiednie wpisy na Facebooku i Twitterze – są w to dwie największe platformy B2C (business-to-consumer). Nie są to jednak miejsca, które sprawdzą się tylko w promowaniu produktów lub usług. Spośród wszystkich postów, przeznacz około 10% na takie, które będą bardziej osobiste, mogą przedstawiać Twoje osobiste przemyślenia. Pamiętaj jednak, by nie przekraczać pewnej granicy. Użytkownicy nie są fanami profili opartych wyłącznie na prywatnych wynurzeniach ich autora – w końcu nie chodzi tu o autopromocję!
Personalizacja marki – podsumowanie:
Aby z powodzeniem rozwijać swój gabinet i zwiększyć liczbę zadowolonych pacjentów, wielu lekarzy decyduje się na zatrudnienie ekspertów ds. marketingu medycznego. Jako agencja zajmująca się marketingiem medycznym wiemy, co działa, a co nie – pomożemy Ci wybrać najlepszą strategię, dzięki której zyskasz nowych pacjentów.
Zobacz też: Identyfikacja wizualna dla gabinetu – jak powinna wyglądać?