fbpx

Booksy dla gabinetów medycyny estetycznej i higienistek stomatologicznych?

Gdzie pacjenci kierują swoje pierwsze kroki, by umówić wizytę u lekarza? Na portal ZnanyLekarz. Ale co, jeśli szukają eksperta w branży beauty? Z pomocą przychodzi Booksy dla gabinetu, za pomocą którego w Polsce umówiono już ponad 8 milionów wizyt. Co za sobą kryje ten portal oraz czy warto założyć tam profil? Odpowiadamy w artykule!

Booksy – co to właściwie jest?

Booksy to zarówno portal internetowy, jak i aplikacja dla branży health and beauty. Korzystają z niej nie tylko gabinety kosmetyczne czy medycyny estetycznej, ale również dietetycy czy fizjoterapeuci, a ostatnio nawet instytucje finansowe.

Jest to przede wszystkim miejsce, w którym pacjenci mogą rezerwować wizyty online przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dzięki Booksy klient może również przeglądać opinie o gabinecie, korzystać z oferowanych promocji czy przeglądać cennik usług.

Dla właścicieli gabinetów przeznaczona jest specjalna, biznesowa wersja strony, które oferuje znacznie więcej funkcji. Portal to wiele możliwości, które ułatwiają zarządzanie gabinetem i usprawniają jego codzienne funkcjonowanie. Z jakich funkcji możesz korzystać jako placówka medyczna?

Kalendarz

Dla osoby, która pracuje w gabinecie kosmetycznym ogromnym ułatwieniem jest umawianie wizyt online. Booksy pozwala pacjentom na przeglądanie Twojego kalendarza, umawianie wizyt o dowolnej porze oraz wysyła automatyczne przypomnienia przed wizytami. Dzięki temu nie musisz ciągle odchodzić od stanowiska pracy, żeby odbierać telefony i umawiać klientów na konkretne terminy. Co więcej, Booksy staje się dla Ciebie zabezpieczeniem przed klientami, którzy nie przychodzą na umówione wizyty. Za pomocą portalu możesz ustawić specjalną politykę odwoływania wizyt lub pobierać przedpłaty.

Zarządzanie gabinetem

Booksy odciąża Cię z niektórych formalności, które są niezbędne w codziennej pracy. Dzięki portalowi możesz zarządzać grafikiem pracowników, dokumentacją i kartami klientów oraz kontrolować stany magazynowe. Wiele monotonnych i powtarzalnych czynności jest zautomatyzowanych. Nie tylko będzie to dla Ciebie wygodna opcja, ale także pozwoli Ci ona zaoszczędzić czas, a nawet pieniądze.

Płatności i sprzedaż

Portal Booksy umożliwia wygodne, mobilne płatności. Klient może zapłacić za pomocą aplikacji, a Ty masz możliwość zapisać jego kartę. Co więcej, Booksy umożliwia Ci także sprzedaż produktów, kart podarunkowych czy pakietów usług. W ten sposób możesz stworzyć swój wirtualny cennik razem z systemem płatności.

Marketing

Portal daje Ci możliwość pozyskiwania opinii pacjentów, przeprowadzania kampanii promocyjnych i marketingowych oraz tworzenia postów i wiadomości. Dzięki temu możesz budować swoją społeczność i utrwalać relację z pacjentami. Oprócz możliwości reklamowych narzędzie jest znanym pomocnikiem pacjentów. Narzędzie ma stabilne miejsce na rynku, dzięki czemu masz szansę pokazać się nowym, potencjalnym pacjentom.

Doświadczony i stabilny marketplace

Portal Booksy zaznaczył swoją obecność w sieci już w 2014 roku. Od tamtej pory wciąż słyszymy o jego nowych możliwościach i zakresach działalności. Początkowo był to portal do rezerwacji usług fryzjerskich, a obecnie jest to marketplace nie tylko w branży beauty. Znajdziesz tam również usługi fizjoterapeutów czy stomatologów. Ze względu na stały rozwój portalu i obecność użytkowników, warto zaznaczyć swoją obecność już dziś, aby nie stracić szansy na pozyskanie pacjenta.

Portal dla higienistek stomatologicznych i fizjoterapeutów

Booksy kojarzy się głównie z branżą beauty. Dotychczas najczęściej umawiano tam wizyty kosmetyczne lub fryzjerskie, jednak portal postanowił pójść o krok dalej. Obecnie w wyróżnionych kategoriach z zakresu medycyny można znaleźć:

  • Fizjoterapię,
  • Masaże,
  • Stomatologię,
  • Medycynę estetyczną,
  • Medycynę naturalną,
  • Psychoterapię,
  • Weterynarię.

Portal umożliwia użytkownikom już nie tylko zadbanie o swój wygląd zewnętrzny, ale również o zdrowie. Jeśli Twój zakres działalności dotyczy powyższych kategorii warto wypróbować skuteczność portalu.

Booksy czy Znanylekarz? Na co postawić?

Rozwój portalu o kategorie medyczne z pewnością rodzi pytania: „Znanylekarz czy Booksy?”, „Czy Booksy zastąpi Znanegolekarza?”. Pomimo pojawiających się podobieństw między portalami nie warto się ograniczać do jednego. Obecność na obu stronach daje Ci możliwość dotarcia do potencjalnych pacjentów, a jednocześnie jest to wygoda dla Ciebie i Twojego personelu. Miej na uwadze także to, że pacjenci coraz częściej decydują się na umawianie wizyt za pomocą portali. Tradycyjne rezerwowanie terminów przez telefon dla wielu wciąż będzie preferowaną opcją, jednak to rozwiązanie traci na popularności na rzecz Booksy i Znanegolekarza.

Wygodna anulacja terminów – wady portalu

Wciąż doskonalone funkcje i nowe opcje to duża wygoda nie tylko dla gabinetów, ale przede wszystkim dla pacjentów. Łatwy sposób rezerwowania i przeglądania kalendarzy placówek to ogromna zaleta dla użytkowników, ale jednocześnie ryzyko dla placówek medycznych. Pacjent może tak samo szybko zarezerwować termin, co anulować wizytę. Niestety taka praktyka jest stosunkowo częsta i może prowadzić do niechcianych luk w kalendarzach.

Booksy dla gabinetu – czy warto?

Decydując się na założenie profilu na Booksy, musisz liczyć się z tym, że nie jest to darmowe. By korzystać z portalu, musisz wykupić abonament. Wynosi on 135 zł na miesiąc (dane na kwiecień 2023) w podstawowym planie. Pamiętaj jednak, że dodatkowe funkcje to dodatkowe opłaty.

Mimo tego, że nie jest to darmowe rozwiązanie, dobrze byłoby, gdyby Twój gabinet się tam znalazł. Jest to bardzo popularny portal, w którym pacjenci są obecni już dzisiaj. Zwiększysz sobie tym szansę na zapełnienie kalendarza i będziesz obecny tak, gdzie Twoja konkurencja. Jeśli jednak nie wiesz, czy na pewno chcesz korzystać z Booksy dla gabinetu, możesz skorzystać z bezpłatnej, 7-dniowej wersji próbnej.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

agencja marketingowa a rynek stomatologiczny
Marketing medyczny

Agencja marketingowa a rynek stomatologiczny

Agencja marketingowa a rynek stomatologiczny – czy opłaca się zatrudnić taką agencję? Spójrzmy prawdzie w ...
Przejdź do wpisu →
marketingowe błędy gabinetów
Marketing medyczny

Marketing medyczny – błędy, których należy unikać! cz.1

Marketing medyczny to coś, co przyda się Twojej placówce? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów!
Przejdź do wpisu →
Pozyskiwanie pacjentów

Booksy dla gabinetów medycyny estetycznej i higienistek stomatologicznych?

Gdzie pacjenci kierują swoje pierwsze kroki, by umówić wizytę u lekarza? Na portal ZnanyLekarz. Ale ...
Przejdź do wpisu →