fbpx

Czym jest medyczne SEO?

Branża medyczna różni się pod pewnymi względami od innych gałęzi usług. Jednak gabinety lekarskie oraz prywatne firmy medyczne mimo wszystko konkurują ze sobą o aktywne pozyskiwanie klientów. Dbanie o rozwój, własny wizerunek i pozytywne opinie nie jest niczym złym. W dzisiejszych czasach większość społeczeństwa poszukuje sprawdzonych i zweryfikowanych informacji. Pojawia się tutaj dylemat, jak powiązać SEO, branżę medyczną oraz najważniejsze – wiarygodność i reputację.

Pozycjonowanie medyczne

W 2021 roku prawie 80% wszystkich pacjentów szukało informacji w internecie na temat różnych praktyk medycznych. Istotne jest więc to, aby w 2022 roku Twoja firma zajmowała wysoką pozycję w rankingu podstawowych usług oraz słów kluczowych w porównaniu z konkurencją. Tutaj z pomocą przychodzą medyczne usługi SEO, lepiej znane jako strategia optymalizacji wyszukiwarek medycznych.

Zakaz reklamowania usług medycznych – fikcja czy rzeczywistość?

Według punktu 14 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, podmiot, który „wykonuje działalność leczniczą” może informować o zakresie i rodzaju oferowanych usług, ale nie może ich reklamować. Ustawa jednak nie definiuje tego czym jest reklama. Przyjmuje się, że jest to działanie, które ma na celu uwypuklić zalety produktu lub usługi, w taki sposób, by zachęcić klienta do kupna. Dozwolone jest więc prezentowanie informacji takich jak:

  • tytuł zawodowy,
  • dane osobowe,
  • godziny przyjęć,
  • rodzaj praktyki zawodowej,
  • specjalizacje,
  • umiejętności,
  • dane kontaktowe,
  • metody płatności.

Zabronione jest:

  • stosowanie perswazji,
  • zachęcanie do skorzystania z danych świadczeń,
  • oferowanie promocji,
  • wykorzystywanie przyciągających sloganów i haseł reklamowych.

„Reklama” w branży medycznej to balansowanie na krawędzi. Pojawia się jednak inna alternatywa, z której warto skorzystać – jest nią SEO.



Zamów usługę pozycjonowania

Zapoznaj się z naszą ofertą, dotyczącą pozycjonowania.

Co zrobić, żeby po wpisaniu frazy w Google wskazało twoją praktykę?

W jaki sposób rozwiniesz swoją praktykę i zwiększysz ruch w swoim gabinecie? Dobrym pomysłem jest postaranie się o uzyskanie jak najlepszego miejsca w rankingu słów kluczowych. Wyobraź sobie, że potencjalny pacjent może wpisać frazę „dentysta obok mnie” w Twoim mieście i znaleźć Twoją praktykę jako pierwszą. Z pewnością miałoby to ogromny wpływ na wyniki finansowe i podnoszenie własnej reputacji. Jak wpływa na to SEO i jak pozwala osiągnąć dobre wyniki?

Korzyści z pozycjonowania stron SEO

  • Wzrost ruchu i odwiedzających internautów na stronie.
  • Wzrost widoczności na popularne słowa kluczowe.
  • Wzrost zainteresowania oferowanymi produktami i usługami.
  • Docieranie do szerszego grona potencjalnych klientów.
  • Długotrwałe rezultaty pozycjonowania.
  • Generowanie przez firmę większych zysków.
  • Budowanie popularności i rozpoznawalności marki.
  • Tańsze koszty długoterminowego pozyskiwania klientów.
  • Treści generujące ruch.
  • Poprawa funkcjonowania strony internetowej.
  • Mierzalność efektów.
  • Wysoki wzrost inwestycji (ROA).

Aktywności, które prowadzą do zwiększonej widoczności

Audyt SEO witryn medycznych

Przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO na Twojej stronie. Jest to pomocny krok w drodze do tego, aby ustalić punkt odniesienia względem innych firm. Audyt umożliwia także weryfikację Twojej pozycji wśród konkurencji, zidentyfikowanie i usunięcie błędów, które znajdują się na stronie. Audyt SEO składa się z:

  • oceny ogólnego wyniku kondycji witryny,
  • raportu bezpieczeństwa witryny,
  • generalnej struktury SEO na stronie,
  • analizy zawartości strony,
  • analizy konkurencji,
  • raportu uszkodzonych połączeń wewnętrznych,
  • raportu i rezultatu szybkości strony.

Architektura strony

Bez odpowiedniej struktury strony internetowej zastosowanie innych strategii może nie przynieść pożądanych rezultatów. SEO dla witryn z zakresu zdrowia zaczyna się od dogłębnej analizy tytułów oraz tagów „H”. Pozwala to na upewnienie się, czy strona posiada odpowiednią strukturę – taką, która jest przyjazna dla wyszukiwarek. Elementy, z których składa się pozycjonowanie witryn medycznych dotyczy takich obszarów, jak:

  • struktura strony internetowej,
  • optymalizacja szybkości strony,
  • ranking słów kluczowych,
  • badania konkurencji,
  • analiza treści,
  • analiza współczynnika odrzuceń,
  • tagi tytułów, tagi H, opisy meta,
  • analiza i śledzenie słów kluczowych.

Lokalne pozycjonowanie

Wyszukiwanie lokalne polega na selekcjonowaniu tych wyników, które znajdują się w naszym najbliższym otoczeniu. O kolejności wyświetlania wyników decydują trzy czynniki: bliskość, trafność i recenzje. Lokalne strategie SEO są szczególnie ważne dla praktyk medycznych, ponieważ większość pacjentów pochodzi z niedalekiej okolicy danej placówki. Jakie działania można podjąć w tym zakresie?

  • Optymalizacja Google Moja Firma,
  • Usunięcie duplikatów,
  • Roszczenia katalogów opieki zdrowotnej,
  • Analiza zawartości strony,
  • Śledzenie i ulepszanie wskaźników wyszukiwania,
  • Wykazy katalogów,

Marketing treści i budowanie linków zwrotnych

Treści w przypadku praktyk medycznych są kluczowe. To one pozwalają na pokazanie potencjalnym i obecnym pacjentom, że znasz się na swojej pracy i dobrze ją wykonujesz. Co więcej, Google też to zauważy, a rzetelna i trafna treść pozwoli na budowanie Twojego autorytetu wśród konkurencji. Blogi, video, zakładka z bazą wiedzy, aktywność w mediach społecznościowych – to wszystko powinno być zawarte w ogólnym planie marketingowym. Poza tym, publikowanie nowych treści pozwala na odkrywanie nowych słów kluczowych w Google i poprawienie lokalnych rankingów SEO. Obszary, które są kluczowe dla marketingu treści to:

  • autorzy treści medycznych,
  • strategie dystrybucji treści,
  • śledzenie i analityka,
  • wydłużenie czasu spędzanego na stronie,
  • blog dla gości.

Generowanie opinii online dla gabinetu medycznego

Niezwykle ważne jest, aby uzyskać jak najwięcej dobrych recenzji od zadowolonych pacjentów, w szczególności takich, które wspominają o konkretnych usługach czy procedurach. Dobrymi działaniami w tym zakresie są:

  • stworzenie markowego szablonu e-mail,
  • monitorowanie recenzji i zarządzanie odpowiedziami,
  • w przypadku negatywnej recenzji rozstrzyganie sporów.

Co możesz zyskać, pozycjonując stronę z branży medycznej?

Wątpliwości pojawiają się przy każdej inwestycji. Tutaj pojawiają różne pytania- Czy warto decydować się właśnie na taki rodzaj inwestycji? Czy przyniesie ona planowane wyniki? Czy branża medyczna nie jest zbyt ograniczona w kwestii reklamy? Z naszego doświadczenia jasno wynika, że zaplanowane wcześniej działania przynoszą rezultaty, a oferta jest dopasowywana indywidualnie do potrzeb klienta. Nie chodzi tutaj tylko o to, że skuteczna strategia SEO zwiększy widoczność firmowej strony, ruch w jej obrębie, przyciąganie potencjalnych klientów. Plusów jest zdecydowanie więcej, a do najważniejszych z nich należy fakt, że w ten sposób buduje się swoją wiarygodność, transparentność, zaufanie i lojalność wśród odbiorców. Anonimowa i chaotyczna strona, brak mediów społecznościowych oraz ignorowanie aktualnych trendów wśród pacjentów to zaprzeczenie nowoczesnej firmy medycznej. Nie możemy się łudzić, przeniesienie biznesu do internetu dotyczy również branży medycznej, zamiast zwlekać – warto zrobić to dobrze.

Potrzebujesz pomocy z SEO? Sprawdź, jak pracujemy

Jeśli potrzebujesz pomocy z SEO, ale nie wiesz, jakie działania powinieneś wdrożyć, skorzystaj z naszego doświadczenia. W Solutio Medica pozycjonujemy kluczowe usługi dla Twojego gabinetu, a nie frazy. Na czym to polega? Twoi potencjalni pacjenci szukają konkretnych usług medycznych, wykorzystując wiele nieprecyzyjnych fraz.  Fraza to konkretne słowo lub zwrot, które jest pozycjonowane. Leczenie kanałowe i leczenie kanałowe pod mikroskopem to dwie różne frazy, choć osoba wpisująca takie hasło w wyszukiwarkę ma tą samą intencję. Jeśli więc usługą, którą chcesz promować jest endodoncja, pacjenci zainteresowani tym leczeniem mogą wyszukiwać różne frazy: endodoncja, leczenie kanałowe, leczenie kanałowe pod mikroskopem itp. Dajemy Ci pewność, że dzięki naszemu pozycjonowaniu bez problemu znajdą Twój gabinet i konkretną usługę, którą oferujesz.

Zakres obsługi w ramach medycznego SEO

Placówki medyczne charakteryzują się swoją specyfiką – pacjenci szukają usług medycznych w najbliższym otoczeniu. Z tego powodu działamy dwutorowo: realizujemy „klasyczne” pozycjonowanie oraz pozycjonujemy lokalnie.

Czym jest pozycjonowanie klasyczne? Jest to pozycjonowanie strony internetowej na szeroką skalę. Pomaga promować usługi na terenie całej Polski. Świetne sprawdza się, kiedy dana praktyka posiada unikalną ofertę. W ramach pozycjonowania strony wykonujemy:

  • audyt SEO on-site,
  • strategię pozycjonowania z analizą konkurencji,
  • tworzenie content planu w oparciu o content gap,
  • tworzenie medycznych treści,
  • optymalizację techniczną strony,
  • optymalizację treści na stronie www,
  • budowę zaplecza linkowego,
  • analizę wyników.

Pozycjonowanie lokalne skupia się budowaniu rozpoznawalności marki  na rynku działalności gabinetu. Promuje konkretne usługi wśród osób z okolicy, dzięki czemu pomaga przyciągać do gabinetu fizyczne osoby. W ramach pozycjonowania lokalnego wykonujemy:

  • optymalizację wizytówki Google (Google Moja Firma),
  • działania zwiększające liczbę opinii w Google,
  • publikację treści ze słowami kluczowymi na wizytówce Google,
  • tworzenie i moderację treści,
  • „pytania i odpowiedzi” na wizytówce Google.

Naszą pracę dzielimy na kilka etapów, w których znajdują się działania jednorazowe oraz działania ciągłe, które wykonujemy przez cały czas trwania współpracy.

Jak pracujemy?

STARAMY SIĘ UŁATWIĆ KAŻDY ETAP PRACY, BY OSZCZĘDZAĆ TWÓJ CZAS. 

Naszą pracę dzielimy na kilka etapów, w których znajdują się działania jednorazowe oraz działania ciągłe, które wykonujemy przez cały czas trwania współpracy.

Jak wygląda praca w przypadku działań jednorazowych?

 

ETAP I: 1 miesiąc
• Audyt strony on-site.
• Optymalizacja początkowa Google Moja firma.

ETAP II: 1-3 miesiące
• Strategia pozycjonowania.
• Content plan.
• Optymalizacja istniejących treści.

ETAP III
• Kwartalne spotkania.
• Raporty podsumowujące pracę.

Jak wygląda praca w przypadku działań ciągłych?


W zakres prac, dotyczących działań ciągłych wchodzą:
• działania w Google Moja Firma,
• optymalizacja techniczna strony,
• pozyskiwanie linków,
• tworzenie i optymalizacja treści,
• optymalizacja istniejących treści.

Najczęściej zadawane pytania odnośnie naszej pracy

Skuteczne SEO to tak naprawdę niekończąca się strategia optymalizacji. Wyłączanie SEO lub rezygnowanie z niego nie jest dobrym pomysłem- szkoda byłoby stracić rankingi, na które się tak długo pracowało. Niestety jest to możliwe w momencie, w którym Google zaktualizuje swój algorytm. Ciągle zmienia się to czego ludzie szukają oraz to w jaki sposób to robią. Strategie SEO to dynamiczny proces, który jest zdefiniowany przez zmiany jakie następują na rynku.

Naszym klientom odpowiadamy, że SEO, ogólnie rzecz biorąc, zajmuje około 3-6 miesięcy. Taki okres czasu pozwala zauważyć całkowity wpływ strategii SEO na pozycjonowanie. SEO to długa droga, ale korzyści z niej płynące są warte czekania!

Nasz zespół posiada 8-letnie doświadczenie w medycznym SEO. Nasza agencja powstała na początku 2014 roku i działa wyłącznie w branży medycznej i stomatologicznej.

Jeśli audyt SEO wykaże błędy, które są proste w naprawie, a my na nie zareagujemy, to wyniki pracy można zobaczyć już po 30 dniach. Generalnie potrzeba 3-6 miesięcy , aby twoja pozycja wzrosła w Google.

Bardzo ważna! Twoja strona stanowi „centrum” całego przedsięwzięcia. Swoimi działaniami w pewien sposób chcemy zaimponować algorytmowi Google. Są to takie działania jak; szybkość ładowania strony, zawartość SEO, odpowiednia ilość treści na każdej stronie, numer telefonu na każdej stronie, odpowiednie nagłówki i metatagi na każdej stronie i wiele więcej. Wszystkie te rzeczy nie tylko pomogą Ci uzyskać wyższą pozycję w Google, ale także zapewnia odwiedzającym wiele satysfakcji.

Regularne publikowanie nowych treści w witrynie w postaci bloga to element, który zapewnia olbrzymie korzyści. Jednym z nich jest wysoka pozycja w Google. Sposób, w jaki treść bloga działa pod kątem SEO, jest dwojaki. Po pierwsze, pokazanie Google, że aktywnie podchodzisz do swojej witryny oznacza, że zawartość twojej witryny jest aktualna i prawdopodobnie będzie bardziej odpowiednia dla użytkowników. Po drugie, do każdego bloga, który publikujesz, dodajesz do swojej witryny nowe słowa kluczowe, które pomagają uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla obecnych i nowych słów kluczowych.

Nie dyskryminując innych przeglądarek to Google jest szefem, jeśli chodzi o wyszukiwania. Sama wyszukiwarka „Google Grafika” jest piątą największą wyszukiwarką. Nasze strategie SEO pomogą Ci uzyskać wyższą pozycję we wszystkich wyszukiwarkach, ale skupiamy się przede wszystkim na Google, ponieważ to tam przeprowadzana jest zdecydowana większość wyszukiwani w internecie.

Absolutnie tak! Nasi copywriterzy medyczni mają ogromne doświadczenie w pisaniu dla gabinetów lekarskich oraz w pisaniu tekstów SEO, które znajdują się w wynikach wyszukiwania Google, Rozumiemy, że pisanie treści witryny jest czasochłonne dla personelu biura, dlatego z przyjemnością zajmiemy się tworzeniem treści.

Po pierwsze, bardzo nas to cieszy! Nawet jeśli twoja praktyka ma się dobrze, to inwestowanie w optymalizację medyczną w wyszukiwarkach jest zawsze dobrym pomysłem jako zabezpieczenie przed „co, jeśli”. A więc- co się stanie, jeśli obok Ciebie otworzy się praktyka, która oferuje dokładnie to samo co Ty? Jak Twoja firma będzie się rozwijać, jeśli Twoja konkurencja zajmuje się marketingiem SEO, a Ty nie? SEO pomaga Ci wyprzedać scenariusze, które mogą negatywnie wpłynąć na Twoją firmę.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)