Tematyka Search Engine Optimization (SEO) staje się coraz popularniejsza – trudno się dziwić, to jeden z filarów marketingu internetowego. W każdej wyszukiwarce, poza płatnymi reklamami w pierwszych kilku wierszach, pozostałe wyniki wyszukiwania są pozycjonowane poprzez SEO. Wysokie pozycjonowanie stron internetowych nie jest czymś, co można osiągnąć za odpłatą. Płatne zdobycie pierwszego miejsca na liście wyszukiwań nie jest możliwe (chyba, że chcesz by Twoja strona była oznakowana jako „sponsorowana”) – aby dostać się na szczyt wyników wyszukiwani musisz wykorzystać SEO.
Dlaczego warto?
Oczywiste jest, że podnoszenie swojej pozycji w rankingu wyszukiwań to proces długotrwały. Jednak stałe poprawianie swojego wyniku, bezpośrednio przekłada się na ilość wyświetleń, jakie otrzymuje Twoja strona. Ilość wyświetleń wpływa z kolei na ilość zapytań oraz ostatecznie umówionych wizyt.
Prawdopodobnie Twoi rynkowi konkurencji już korzystają z SEO – zwlekanie może więc wiele Cię kosztować. Budowanie pozycji może trwać bardzo długo, jednak im dłużej omijasz ten temat, tym więcej korzystają na tym Twoim konkurenci. Zazwyczaj potrzeba kilku miesięcy, by zauważyć pierwsze rezultaty. Wydaje się to być długim czasem, ale uzyskana w ten sposób pozycja utrzymuje się wysoko przez cały czas (zakładając, że stale dbasz o to). Dzięki temu nawet bez wydawania budżetu na reklamę, trafiasz do pacjentów i sprawiasz, że dowiadują się o Tobie, a nie konkurencji!
Niezależnie od tego, czy chcesz tylko lekko rozeznać się w tematyce SEO czy poświęcić się zagadnieniu całkowicie, jeśli chodzi o Twój biznes, nigdy nie będzie to złą decyzją. Każde działania mające na celu podwyższenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce są inwestycją.
Jeśli taka tematyka Cię interesuje, możesz skorzystać np. z darmowe szkoleń prowadzone przez specjalistów marketingu internetowego. Warto wydelegować do tego osobę odpowiadająca za marketing lub zlecić kompleksowe działania profesjonalistom. Twoja firma z pewnością nic na tym nie straci – korzyści mogą przerosnąć wszelkie oczekiwania.
Co wpływa na Twój ranking w Google?
Odpowiedź jest trudna – wpływa na to wiele czynników. Gdyby tego było mało, Google regularnie zmienia algorytmy, więc trzeba na bieżąco śledzić najnowsze wytyczne. Wśród najważniejszych elementów znajdują się teksty na twojej stronie (np. zakładka usługi lub oferta), blog posty oraz linki kierujące do twojej strony.
Co istotne, tutaj jakość ma niesamowite znaczenie – jeśli na twojej stronie nie będzie wielu blog postów, ale będą one często odwiedzane przez pacjentów, to możesz znaleźć się wysoko w rankingu? Jak tworzyć takie teksty? To już temat na osobny wpis, którym się niebawem podzielimy!
Wspominaliśmy także o linkach – a więc odnośnikach znajdujących się na innych stronach, które kierują do Twojej witryny. W tym przypadku samodzielne działania są raczej trudne do wdrożenia i radzimy skonsultować się z ekspertami.
Pozycjonowanie stron internetowych: od czego warto zacząć?
Wpisz w ukrytej karcie w wyszukiwarce słowa kluczowe, którymi może pacjent szukać gabinetu stomatologicznego, może to być np: „stomatolog Jasło”, „ortodonta Kraków” lub „invisalign warszawa”. Na której pozycji znajduje się Twoja strona? Jeśli znajduje się na szczycie listy – świetnie!
Z doświadczenia wiemy, że użytkownicy internetu zazwyczaj wybierają jedną z pierwszych 3 do 5 pozycji. Jeśli jesteś poza tą listą, lub nie możesz odnaleźć swojego gabinetu na pierwszej stronie – pacjenci nie mają jak do Ciebie dotrzeć. Do Ciebie pozostaje decyzja jak wykorzystać tą wiedzę!
Zobacz też: SEO: Pozycjonowanie stron medycznych – najczęstsze błędy