Chcesz zwiększyć przychody Twojego gabinetu, ale nie masz pomysłu, jak to zrobić? W tym artykule przedstawimy Ci trzy najlepsze rozwiązania na zwiększenie przychodów gabinetu medycznego.
Sposób #1, na zwiększenie przychodów gabinetu
Prostym rozwiązaniem może okazać się zwiększenie częstotliwości umawianych wizyt Twoich obecnych pacjentów. Dla Ciebie — jako przedsiębiorcy, dużo taniej jest generować zysk z grona pacjentów, którzy już Cię odwiedzają niż pozyskiwać nowe osoby. Jak to zrobić? Możesz podejmować w tej kwestii różne działania, np.: zaproponować pacjentowi dodatkową usługę, skontaktować się z nim w sprawie usługi sezonowej lub przygotować dla niego specjalną ofertę. Możesz także poszerzyć obecne usługi o jedną dodatkową, która jako odrębny zabieg nie miałaby dużego wpływu na Twój budżet. Jeśli jednak korzystałoby z niej około 10% pacjentów, może ona już wpłynąć na rentowność całego gabinetu. Przykładowo, jeśli wykonujesz zabiegi medycyny estetycznej, możesz zawsze po wykonaniu konkretnego zabiegu, proponować jeden dodatkowy.
Sposób #2, na zwiększenie przychodów gabinetu
Świetnym pomysłem jest wprowadzenie programu afiliacyjnego. Na czym to polega? Jeśli któryś z Twoich obecnych pacjentów zarekomenduje gabinet i skieruje do niego jakąś osobę, wtedy może otrzymać za to bezpłatny zabieg lub zniżkę na przyszłe wizyty. Forma takiego programu jest kwestią indywidualną, mogą to być specjalne karty polecające, które nowe osoby będą okazywać przy recepcji lub po prostu system słowny. By taki program był skuteczny, musisz jednak zbierać informacje od każdego pacjenta, skąd dowiedział się o Twoim gabinecie, na przykład zlecić to rejestratorkom, by zadawały takie pytanie przy każdej nowej rejestracji. Konsekwencja w działaniu w tym przypadku jest kluczowa i to ona gwarantuje odpowiednie rezultaty.
Sposób #3, na zwiększenie przychodów gabinetu
Trzecim sposobem są płatne reklamy w internecie, rozliczane w modelu PPC (Pay-Per-Click). Co to takiego? Jest to forma reklamy, gdzie płacisz za nią tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twój link. Samo wyświetlanie takiej reklamy nie generuje żadnych kosztów. Możesz dopasować ją do lokalizacji Twojego gabinetu, w której będzie się ona wyświetlała. Jeśli dobrze rozplanujesz takie działania, Twoje przychody mogą znacznie przekroczyć koszty reklamy. Kampanie tego typu prowadzi się zazwyczaj w Google, na Facebooku bądź Instagramie. Kanał należy dopasować w zależności od tego, co oferujesz. Bardzo dobrze sprawdza się to w przypadku zabiegów medycyny estetycznej oraz wszelkich usług związanych z efektem wizualnym.
Co musisz zrobić, by zwiększyć szansę na sukces takiej reklamy?
Musisz wybrać oferowany przez Ciebie zabieg, który jest konkurencyjny na rynku, unikatowy, czyli taki, którego nie posiada każdy inny gabinet oraz wysoko marżowy. Dzięki temu pozyskany jednorazowo pacjent, może zostać z Tobą na dłużej. Pamiętaj, nawet jeśli średni przychód z tego konkretnego zabiegu nie ma dla Ciebie aż tak dużego znaczenia, musisz skupić się na tym, jaki zysk przyniesie Ci pozyskany pacjent w długofalowej perspektywie, który będzie regularnie pojawiał się w Twoim gabinecie.
Sposób #4, na zwiększenie przychodów gabinetu
Jakość wizyty ma znaczenie! Gabinet świadczy usługi lekarskie i te powinny być na najwyższym poziomie. Oczywiście priorytetem są wysokie umiejętności lekarza i jego wiedza. Jednak pacjenci przywiązują także dużą wagę do tego, jak przebiegała sama wizyta. Należy zatem się do niej przygotować, zapoznać się z historią choroby pacjenta, korzystając z nowoczesnych usług informatycznych, a po wszystkim wysłać e-maila na skrzynkę pocztową pacjenta krótkie podsumowanie wizyty. Można wtedy również poprosić o wystawienie opinii w Internecie.
Podsumowując
W czasach bardzo dużej konkurencji między gabinetami lekarskimi i wieloma możliwościami marketingowych warto stawiać przede wszystkim na podnoszenie jakości obsługi pacjenta i na utrzymanie jego lojalności oraz na promowanie własnej praktyki. Dużym wsparciem w tym może być Internet i odpowiednie przygotowanie każdej wizyty. Tego rodzaju działania powinny dość szybko przełożyć się na zwiększenie zysku gabinetu lekarskiego.
Prowadzenie kampanii w social mediach pomoże Ci zaistnieć w świadomości osób, które inaczej mogłoby do Ciebie nie trafić. Rentowność swojego gabinetu zwiększasz wtedy dzięki rozszerzaniu grupy docelowej.
Dowiedz się także: Jak dobrze zarządzać budżetem na cele marketingowe?