fbpx

Strona internetowa gabinetu – wszystko co musisz wiedzieć

strona internetowa gabinetu

Strona internetowa gabinetu to dzisiaj podstawa w budowaniu wizerunku marki. Jest nowoczesną wizytówką. To na niej prezentujemy swój gabinet czy salon, pokazujemy co robimy i że robimy to dobrze. Jednak nawet za najprostszą stroną internetową stoi jakiś cel.

Dla kogo strona internetowa?

Każda strona internetowa została stworzona po to, aby spełniała jasno określone cele. Osoba początkująca w branży health zbuduje stronę, aby zaistnieć w Internecie i móc pozyskiwać swoich pierwszych klientów. Z kolei ktoś, kto prowadzi swój gabinet od kilku lub kilkunastu lat nie potrzebuje pozyskiwać nowych klientów. Jego strona internetowa będzie służyła budowaniu bądź umacnianiu profesjonalnego wizerunku oraz przedstawiać kompletną ofertę gabinetu.

Strona internetowa jako wizytówka

Strona internetowa gabinetu jest przede wszystkim Twoją wizytówka. Dlatego bardzo ważne jest, by była ona estetyczna i podkreślała Twój profesjonalizm. Jej styl powinien odpowiadać ogólnej identyfikacji wizualnej Twojego gabinetu i marki. Chodzi o to, by klienci mogli łatwo i szybko skojarzyć stronę z Twoim gabinetem. Warto stosować spójne kolory i nie stosować ich zbyt dużo. Twoja strona powinna być przejrzysta, intuicyjna i łatwa w obsłudze, ponieważ każdy będzie mógł się bez problemu na niej odnaleźć, dzięki czemu odniesiesz pożądane rezultaty.

Niezbędne elementy na stronie internetowej

Niezależnie od tego, jaki cel ma spełniać strona internetowa, są pewne rzeczy, które każda witryna firmowa powinna zawierać. Jest kilka kluczowych elementów, które powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej gabinetu. Ich brak mógłby spowodować dezorientację odwiedzających, co mogłoby spowodować opuszczenie strony.

 

Najważniejszym elementem jest menu nawigacyjne. Jedno miejsce, w którym znajduje się spis wszystkich podstron. Dzięki temu poruszanie się po stronie staje się proste i wygodne.

Kolejny niezbędny element to nagłówek i logo, w jak najbardziej czytelnej formie. Klient musi wiedzieć dokładnie, gdzie się znajduje. To, co również powinno pojawić się na stronie głównej, to baner z hasłem reklamowym. Umieszczenie dużego zdjęcia pomaga przykuć uwagę klienta i stworzyć dobre, pierwsze wrażenie.

strona internetowa gabinetu

Ważny element to zakładka „O nas”, czyli zebrane podstawowe informacje o gabinecie i jego działalności. Dzięki temu staniesz się bardziej wiarygodny, a klienci będą mogli dowiedzieć się więcej o Twojej firmie i zakresie jej działalności.

strona internetowa gabinetu

Kolejny, bardzo ważny element to dane kontaktowe. Jest to absolutnie kluczowe i niezbędne, ponieważ musimy dać klientom możliwość kontaktu z naszą placówką. Często strony internetowe posiadają formularz kontaktowy, dzięki któremu odwiedzający mogą się z Tobą skontaktować szybko i w prosty sposób.

strona internetowa gabinetu

 

Bardzo ważne jest umieszczenie zakładki z ofertą. Powinniśmy przedstawić pełną ofertę, aby odwiedzający naszą stronę klienci wiedzieli, czym dokładnie się zajmujemy. W tej sekcji najlepiej krótko podsumować lub wypunktować to, czym się zajmujesz.

strona internetowa gabinetu

Do oferty powinniśmy również dołączyć cennik, informujący o koszcie każdej usługi. Nie każdy umieszcza cennik usług na swojej stronie. Firmy obawiają się, że w ten sposób odstraszą klientów lub będą oni dążyć do obniżenia cen. Prawdą jest, że publikując cennik, automatycznie ograniczasz liczbę zainteresowanych osób. Zostają jednak osoby, które są gotowe, by w stu procentach zaangażować się we współpracę z Tobą. Warto jednak od razu przedstawić klientom stawki, by wiedzieli, czego mogą się spodziewać.

strona internetowa gabinetu

Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie zakładki do bloga. Prowadzenie bloga firmowego to świetna szansa nie tylko na dzielenie się wiedzą ekspercką, lecz również na pozyskanie nowych klientów. Użytkownik naszej strony przychodzi po konkretne informacje, dlatego warto przygotować takie treści, które wyczerpują dany temat. Dzięki temu, odbiorca dostanie to, czego szuka i nie przeniesie się na inną stronę.

strona internetowa gabinetu

Jeśli prowadzisz profile swojego gabinetu w mediach społecznościowych i chcesz pokazać to swoim klientom, musisz ich tam odpowiednio pokierować. Warto więc umieścić na stronie internetowej odnośniki do mediów społecznościowych.

Jeśli mamy taką możliwość, warto umieścić na stronie sekcje ze zbiorem cytatów od zadowolonych klientów. Pozytywne opinie innych pomagają zbudować zaufanie do Ciebie i Twoich usług.

Treści dostosowane do potencjalnego klienta

Treści, które będą publikowane na stronie powinny być przede wszystkim zrozumiałe dla naszych klientów i potencjalnych klientów, ponieważ to do nich będą kierowane wszystkie treści. Te z kolei muszą wydawać się odbiorcy interesujące i wywoływać, o ile jest to możliwe, pozytywne emocje. Pamiętajmy, że dobrze przygotowane treści pomagają w budowaniu profesjonalnego wizerunku, jednak najważniejsze co chcemy osiągnąć dzięki treściom to przekaz informacji. Nasz potencjalny odbiorca przeczyta na naszej stronie o tym jak ważne są rutynowe kontrole stomatologiczne, przez co poczuje potrzebę umówienia się na wizytę kontrolną. W ten sposób odbiorca na dobrze przygotowanej stronie internetowej odnajdzie zakładkę kontakt i zadzwoni do naszego gabinetu, a my pozyskamy nowego klienta.

Jeśli nie czujesz się na siłach, by przygotować odpowiednie teksty na swoją stronę, możesz skorzystać z usług profesjonalisty. Taką osobą jest copywriter. To on zajmuje się tworzeniem profesjonalnych tekstów reklamowych. Profesjonalna pomoc może Ci się przydać również ze względu na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Bardzo ważne jest, by treści na stronę były tak przygotowywane, żeby pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Przełoży się to na większą liczbę odwiedzających, a to może zwiększyć liczbę potencjalnych klientów.

Warto pamiętać, że treści to nie tylko tekst. Zaliczamy do tego również zdjęcia i grafiki, które są niezbędnym elementem do umieszczenia na stronie internetowej. Zdjęcia, które zamieszczasz na swojej stronie muszą być dobrej jakości. Najlepiej byłoby, gdybyś mógł dodać zdjęcia ze swojego własnego gabinetu. Pamiętaj, by nie wstawiać zdjęć znalezionych w sieci, do których nie masz praw.

Oprócz zdjęć, należy pamiętać także o grafikach, które świetnie sprawdzają się w roli działań promocyjnych. Kiedy chcesz poinformować swoich klientów o działaniach, jakie podejmujesz warto skorzystać z grafik, a nie tylko tekstów reklamowych. Grafiki także powinny być spójne z wizerunkiem całej strony.

Dodatkowo narzędzia, które warto uwzględnić na stronie

Jeśli prowadzisz stronę internetową swojego gabinetu, warto umieścić na niej statystyki. Może okazać się to dla Ciebie bardzo pomocne w mierzeniu ruchu w Twojej witrynie, przez co możesz zwiększyć skuteczność swojej strony internetowej. Dzięki statystykom, możesz sprawdzić, ile osób odwiedza Twoją stronę internetową, skąd pojawia się na niej najwięcej klientów, a nawet które treści są najczęściej odwiedzane. Będziesz mógł zbadać, w jaki sposób klienci korzystają z Twojej strony i co zrobić, by lepiej dopasować ją do odbiorców.

Niemal niezbędna rzecz na stronie internetowej gabinetu, to system rezerwacji online, który pozwoli Ci na pozyskiwanie klientów. Możliwość zarezerwowania wizyty online to duże ułatwienie i wygoda dla Twoich klientów. Oszczędza ich czas, a Tobie zapewnia mniejsze ryzyko zrezygnowania z wizyty niż wtedy, gdy kontakt odbywa się wyłącznie przez telefon.

strona internetowa gabinetu

Kolejna rzecz nie jest niezbędna, ale może okazać się przydatna. Jest to newsletter, który pomoże zbudować Ci relacje z klientami. Newsletter pozwala przede wszystkim zebrać informacje o klientach, przez co można bezpośrednio przypominać im o firmie. W ten sposób zdobywasz własną bazę e-mailową. Dzięki temu można utrzymywać kontakt z klientem i przekazywać mu najnowsze informacje. W ten sposób buduje się poczucie lojalności klienta, ponieważ widzi on, że firma o nim pamięta.

Zakup domeny i serwera

Pora na kilka słów o podstawowych kwestiach technicznych. Zacznijmy od tego, czym jest domena i serwer, których będziesz potrzebować przy tworzeniu strony internetowej. Domena jest to unikalny adres, który prowadzi do Twojej strony internetowej. Powinien być to przemyślany wybór, bo będzie ona używana przez cały czas prowadzenia strony. Domena musi nawiązywać do nazwy Twojego gabinetu. Zanim wybierzesz właściwą dla siebie, warto sprawdzić, czy nie jest ona już przez kogoś zajęta. Domenę możesz wykupić u jakiejkolwiek firmy, zajmującej się ich sprzedażą. Jest to rzecz opłacana cyklicznie.

Serwer to dysk internetowy, który służy do przechowywania stron internetowych. To właśnie tam umieścisz swoją witrynę. Przy wyborze serwera warto kierować się opiniami innych użytkowników. Kluczowe znaczenie ma tutaj szybkość reakcji firmy na wszelkie awarie i problemy techniczne. Istnieje jeszcze pojęcie takie, jak hosting, czyli odpłatne udostępniane miejsce na serwerze.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z prowadzenie strony internetowej, dobrym rozwiązaniem może być zakup domeny i serwera od jednej firmy.

Jeśli wciąż zastanawiasz się nad zaletami strony internetowej, przeczytaj nasz wpis o tym, dlaczego pacjenci wolą lekarzy ze stronami internetowymi.

Potrzebujesz pomocy?

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją jest dla Ciebie?