fbpx

Strony internetowe dla medyków – dobre praktyki

Pozycjonowanie przychodni

Jako agencja, która zajmuje się projektowaniem witryn medycznych od wielu lat wiemy, jak opracować stronę, która przyciąga i angażuje odbiorców. W procesie tworzenia strony www bierzemy pod uwagę potrzeby pacjentów oraz wymogi medycznego SEO. Dzięki temu wiemy co zrobić, żeby dana witryna przewyższyła lokalną konkurencję oraz stała się o wiele prostsza pod względem nawigacji i przyjazna dla odbiorcy. Jednakże projektowanie stron dla gabinetów medycznych kryje w sobie wiele tajników. Poniżej znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o współczesnych i skutecznych stronach www dla branży medycznej.

Projektowanie strony internetowej praktyki medycznej dla… pacjenta

 

Twoja witryna internetowa jest Twoim cyfrowym zasobem marketingowym numer 1. Przekazuje pacjentom rzetelne informacje na temat tego, co robisz, dlaczego to robisz i co Cię wyróżnia. Co istotne, strona nigdy nie powstaje dla Ciebie! Twojej strony używają pacjenci i to właśnie dla nich ma być zaprojektowana i łatwa w użytkowaniu.

Wielu lekarzy często pyta nas, czy strona dla gabinetu różni się od strony sklepu czy portalu internetowego. Różni się, i to bardzo! Po opracowaniu kilkudziesięciu stron gabinetów i klinik, wiemy, jakie jej cechy i elementy są niezbędne dla biznesów medycznych.

Wśród głównych z nich możemy wymienić:

  • umożliwienie wykonania kontaktu telefonicznego w ciągu 3 sekund nawet gdy pacjent nie ma silnego łącza internetowego,
  • zrozumiałe dla pacjentów opisy usług,
  • selekcjonowanie informacji istotnych z perspektywy pacjenta, nie lekarza,
  • dopasowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • zabezpieczenie certyfikatem SSL,
  • optymalizacja techniczna oraz optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania (SEO),
  • umieszczanie na stronie zakładek, które w danych specjalizacjach medycznych są najczęściej odwiedzane, np. w stomatologii czy medycynie estetycznej).

Jak tworzenie stron wygląda w naszej agencji? Strony internetowe przygotowujemy zgodnie z autorską metodologią opisaną akronimem PREP. Jego rozwinięcie to:

  • Przyjazne. Twoja strona nie jest projektowana dla Ciebie, tylko dla twoich pacjentów. Analizujemy zachowania pacjentów w sieci i dostosowujemy architekturę strony do ich wymagań.
  • Responsywne. Nawet 2/3 wszystkich odwiedzających Twoją stronę to użytkownicy smartfonów, dlatego kładziemy szczególny nacisk na responsywność stron na urządzeniach mobilnych.
  • Estetyczne. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego kładziemy nacisk na estetykę. Poznamy Twoje preferencje i zaproponujemy design, który odda klimat Twojego gabinetu.
  • Przyszłościowe.  Prowadząc biznes musisz reagować na zmiany otoczenia. Pracujemy na otwartym i najbardziej rozwojowym systemie, byś w każdej chwili mógł dokonać zmian.

Pierwszy kontakt pacjenta z Twoim gabinetem to strona www. Jakie wrażenie robisz?

 

Pacjent widzi twoją stronę często dużo wcześniej, niż przekracza próg gabinetu. Czy zdarza Ci się zrezygnować z zakupów on-line gdy strona sklepu jest z poprzedniej epoki? Czy kiedykolwiek zrezygnowałeś z odwiedzenia restauracji, bo zdjęcia i jej strona spowodowały, że pomyślałeś „tam będzie niesmacznie”? Czy tego chcemy czy nie, tak działa ludzki mózg. W trakcie kilku pierwszych sekund podejmujemy nieświadomie decyzję o danej osobie czy produkcie. Gdy pierwsze wrażenie jest negatywne, zazwyczaj nie mamy okazji go nawet zmienić, bo pacjent odchodzi. 

Często można natrafić na strony gabinetów medycznych, które nie są dostosowane do obecnych wymogów projektowania stron www. Od przestarzałych projektów witryn internetowych, braku wyraźnego wezwania do działania lub słabego doświadczenia użytkownika. Wiele gabinetów lekarskich traci potencjalnych pacjentów przez zaniedbania na własnych stronach internetowych. Czy to właśnie terasz nadszedł czas, aby ponownie uporządkować treści na swojej witrynie? Podobnie jak wiedza Twoich lekarzy, Twoja obecność w internecie powinna być na bieżąco aktualizowana, aby sprostać potrzebom pacjentów.

Rodzaje stron dla medyków, gabinetów i klinik oraz różnice między nimi

 

Zagadnienie stron internetowych to bardzo rozbudowany temat. Jeśli mielibyśmy wyróżnić główne typy stron internetowych, podzielilibyśmy je ze względu na specyfikę ich właściciela. Wewnętrznie, jako agencja wyróżniamy 3 typy stron internetowych. Są to:

  • Strona dla eksperta, profesjonalisty, np. strona lekarza medycy estetycznej lub chirurga. Zazwyczaj ekspertem jest osoba, która nie jest związana z jednym miejscem pracy, a przyjmuje pacjentów w kilku różnych klinikach, a strona ma pomóc jej w budowaniu rozpoznawalności własnego nazwiska. Przykładem naszej realizacji tego typu jest strona Zaufanej Położnej, Moniki Wiśniewskiej z Krakowa.
  • Strona dla gabinetu o jednym typie działalności, np. gabinet ginekologiczny lub gabinet stomatologiczny. Zazwyczaj są to wysoko wyspecjalizowane miejsca, w których przyjmuje jeden lub kilku profesjonalistów medycznych. Przykładem realizacji dla takiego gabinetu jest strona gabinetu stomatologicznego Just-dent w Białymstoku czy gabinetu Twój Dentysta w Tokarni.
    • Strona gabinetu lub kliniki multispecjalistycznej, w której oferowane są usługi z wielu dziedzin, np. medycyny estetycznej, fizjoterapii i stomatologii. Zazwyczaj te placówki medyczne posiadają rozbudowany zakres usług i liczny personel. Przykładem realizacji, którą stworzyliśmy dla takiej kliniki, jest strona Mini Kliniki w Mysłowicach lub gabinetów stomatologicznych Juniordent w Krakowie.

Dla każdego z głównych rodzajów stron znaczenie mają inne elementy. Przykładowo, na stronie eksperta ważne jest, aby pojawił się rozbudowany opis doświadczenia i treści z opinią lub odpowiedzią eksperta na pytania, które najczęściej wzbudzają zainteresowanie lub kontrowersję pacjentów. Gabinety monospecjalistyczne muszą posiadać treści nasycone kluczowymi słowami dla danej dziedziny medycyny i szczegółowo opisane wszystkie zabiegi. W klinikach multispecjalistycznych duże znaczenie może mieć odpowiednie wyeksponowanie i linkowanie do profili poszczególnych lekarzy i kalendarzy udostępnianych przez portale zewnętrzne, np. Znany Lekarz.

Responsywne projektowanie stron gabinetów i klinik

 

Masz świadomość tego, że prawie 70% całego ruchu w przeglądarkach przypada na urządzenia mobilne? Od 2020 roku Google najpierw indeksuje mobilną wersję Twojej witryny. Oznacza to, że im lepiej wykonana jest wersja na telefon, tym lepsze statystyki ma Twoja strona. Projekt strony medycznej powinien być tak skonstruowany, aby mógł sprawnie działać zarówno na urządzeniach mobilnych jak i stacjonarnych. Wiele elementów, które sprawdzają się na komputerze utrudnia użytkowanie na telefonie – np. źle sformatowane menu, brak podlinkowania numeru telefonu lub jego obecność dopiero w stopce. Projektując strony dla naszych klientów, wyprzedzamy potencjalne problemy pacjentów i projektujemy funkcjonalne strony zarówno na telefonie jak i na komputerze.

Sprawdź, jak wyglądają dobre (skuteczne) strony gabinetów i klinik

 

Zobacz nasze wybrane projekty stron internetowych z branży medycznej. Od lat działamy na terenie całej Polski, dzięki czemu możesz zobaczyć realizacje z każdego końca kraju. 

Zamów stronę www

Zapoznaj się ze naszą ofertą na wykonanie strony interetowej dla Twojego Gabinetu.

Więcej naszych realizacji znajdziesz tutaj:

Opieka nad stworzoną stroną i jej hosting. Jak to robi nasza agencja?

 

W naszej agencji, od razu po zakończeniu procesu projektowania strony praktyki medycznej i udostępnieniu jej w Internecie zapewniamy usługę opieki oraz hosting. Sprawimy, że Twoja strona internetowa będzie działała jak dobrze naoliwiona maszyna. Nasz plan opieki daje Ci spokój, że nie musisz się już martwić o aktualizacje, serwery czy ataki hakerskie. Nawet jeśli nie rozwijamy Twojej witryny, to możemy ją dla Ciebie hostować. W ramach obsługi po wykonaniu strony możemy zapewnić:

  • najlepszy w swojej klasie hosting,
  • nieograniczone certyfikaty SSL,
  • wtyczki Premium WordPress,
  • aktualizacje witryny,
  • rozwiązywanie problemów z atakami hakerskimi,
  • priorytetowa pomoc przez e-mail.

Treść witryny medycznej – jak działamy?

 

Jako agencja posiadamy zespół autorów treści, którzy są specjalistami w tworzeniu tekstów o tematyce związanej ze zdrowiem. Staramy się jak najlepiej dopasować komunikację do potrzeb pacjenta i tego, co znajduje się w jego centrum zainteresowań. Ugruntowanie głosu marki i kluczowych wyróżników poprzez skuteczne pisanie treści ma kluczowe znaczenie dla strategii komunikacji, a także dla tworzenia medycznych witryn internetowych. Staramy się uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wyszukiwarkach usług zdrowotnych, które świadczysz dla pacjentów.

Sami tworzymy medyczne teksty dla naszych klientów

Większość agencji wymaga od swoich klientów przesłania gotowych treści do publikacji. Jako Solutio Medica wychodzimy naprzeciw Twoim potrzebom. Uzupełniasz brief lub rozmawiasz z naszym opiekunem klienta który dowiaduje się wszystkiego, co musimy wiedzieć, by przygotować materiały. Teksty tworzy copywritter medyczny, a następnie są one poddane korekcie merytorycznej oraz dostosowane do wymogów SEO. Ty tylko akceptujesz gotowe teksty. W ten sposób oszczędzamy Twój czas.
Proces redagowania wpisów na strony gabinetów medycznych składa się z 3 elementów:

  • W pierwszym kroku treści medyczne na stronę tworzy copywriter.
  • W drugim etapie wpisy są redagowane pod kątem medycznego SEO.
  • W trzecim etapie odbywa się korekta merytoryczna treści.

Jak pracujemy?

STARAMY SIĘ UŁATWIĆ KAŻDY ETAP PRACY, BY OSZCZĘDZAĆ TWÓJ CZAS. 

Stosujemy indywidualny kwestionariusz, który pozwala nam poznać potrzeby Twojego gabinetu lub kliniki i zarekomendować najlepsze rozwiązanie. Możesz uzupełnić brief i przekazać nam większość informacji samodzielnie lub oddać się w ręce opiekuna klienta, który poprowadzi cię przez cały proces.

Na bazie ustaleń podpisujemy umowę z wyszczególnieniem zakresu prac i harmonogramem tak, byś czuł się bezpiecznie. Otrzymujesz od nas fakturę zaliczkową i po jej opłaceniu rozpoczynamy prace.

Na bazie informacji o specyfice Twojego gabinetu lub kliniki opracowujemy treści na stronę, w tym opisy zabiegów lub specjalności, w których się specjalizujesz.

Pierwsza prezentacja strony pozwala na określenie głównego kierunku, w jakim zmierzają nasze prace. Oceniasz architekturę strony (sposób, w jaki jest rozplanowana, „gdzie w co kliknąć”) oraz ogólny wygląd estetyczny. Na tym etapie możemy zmienić jeszcze wiele, choć tylko niektórzy klienci tego potrzebują.

W czasie prezentacji przedstawiamy Ci stronę uzupełnioną w teksty, dopracowaną pod kątem wizualnym i funkcjonalności. To etap, po którym otrzymujemy tak zwaną „małą turę poprawek” dotyczącą rozkładu guzików czy graficznego rozłożenia elementów.

III wersja strony to jej wersja docelowa. Po naniesieniu poprawek z II poprzednich etapów strona jest gotowa do publikacji.

Oddajemy w Twoje ręce stronę internetową wraz ze wszystkimi dostępami i instrukcjami. Hostujemy ją na naszym serwerze lub przenosimy we wskazane przez Ciebie miejsce. Tworzymy dla Ciebie dedykowane konto administratora, byś miał pełną kontrolę nad swoją nową witryną.

Najczęściej zadawane pytania odnośnie naszej pracy

Jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez naszych klientów. Na cenę wpływa wiele czynników, w tym niestandardowe kodowanie, copywrting, ilość treści, liczba podstron, indywidualne projekty graficzne, identyfikacja wizualna i wiele więcej.
Istotne jest, aby zainwestować w rozwiązanie, które będzie odpowiednie dla danej kliniki. Z chęcią doradzamy klientom jakie strategie sprawdzają się dla gabinetów o podobnym profilu i lokalizacji. Pracując na terenie całej polski mamy przekrojowe informacje na temat różnic między potrzebami pacjentów, a jednocześnie nasi kliencie nie są swoją bezpośrednią konkurencją. O różnych rodzajach stron możesz przeczytać więcej TUTAJ.

Proces projektowania i tworzenia naszej witryny internetowej poświęconej medycynie trwa zwykle 4-6 tygodni. Jest to uzależnione od wielu różnych czynników, w tym potrzebnych kreacji, treści, brandingu przed projektem (projektowanie logo itp.) i innych.

Dodanie bloga to bardzo doby pomysł. Pozwala on na stałe wzbogacanie strony o nowe treści .Takie działanie pozwala na budowanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz wpływa na zaufanie u odbiorcy.
Jeśli chcesz sam regularnie pisać treść bloga lub zlecić to swoim pracownikom, pokażemy Ci, jak łatwo publikować każdy nowy wpis w Twojej witrynie. Klientom udostępniamy instrukcje video, dzięki którym zawsze łatwo można sprawdzić jak poprawnie dodawać nowe treści.
Jeśli jednak jesteś zbyt zajęty, a twoja praktyka pochłania prawie cały Twój czas, z chęcią Ci pomożemy. Jeden z naszych copywritterów medycznych może tworzyć i publikować blogi zgodnie z Twoimi potrzebami.

Prawdziwa przygoda z Twoją stroną internetową zacznie się po uruchomieniu zupełnie nowej strony internetowej! Solutio Medica oferuje stałe pakiety utrzymania lub rozwoju, aby zapewnić dalszy ulepszanie witryny oraz jej wyższe pozycjonowanie w sieci.
Nasze usługi marketingu medycznego obejmują m. in. pozycjonowanie stron gabinetów i klinik medycznych, zarządzanie reputacją, projektowanie materiałów graficznych, w tym także identyfikacje wizualną oraz kompletny branding. Wszystkie działania maja na celu rozwinięcie Twojej praktyki oraz dotarcie do nowych, lokalnych pacjentów.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)