fbpx

Materiały edukacyjne dla pacjentów – dlaczego warto?

materiały edukacyjne dla pacjentów

Czym są materiały edukacyjne dla pacjentów?

Materiały edukacyjne dla pacjentów mogą zawierać dowolne treści, wykorzystane już w mediach społecznościowych, na blogu, czy na stronie internetowej lub zostać stworzone od zera na potrzebę danej ulotki. Poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na stworzenie wysokiej jakości, profesjonalnych materiałów edukacyjnych do gabinetu nie tylko buduje markę, ale też pozwala pacjentom wziąć kawałek gabinetu ze sobą w postaci przekazanej wiedzy.  Jeśli jesteś jak wielu lekarzy, Twój grafik jest bardzo zajęty i nie masz czasu na tworzenie własnych materiałów, gdyż zajmujesz się leczeniem. W takim wypadku warto rozważyć współprace z dostawcą tego typu treści, w formie drukowanej prosto do Twojego gabinetu, jaką jesteśmy my 🙂

Co powinieneś uwzględnić w materiałach edukacyjnych dla pacjentów?

Edukowanie pacjentów jest istotnym elementem działalności gabinetu. Dzięki temu stajesz się w ich oczach autorytetem w tematyce zdrowotnej, a gabinet sprawia wrażenie jeszcze bardziej profesjonalnego. Materiały edukacyjne dla pacjentów mogą być na dowolny, związany z działką Twojego gabinetu temat:

  • Informacje jak utrzymać prawidłowe zdrowie jamy ustnej
  • Jak zdecydować między opcjami leczenia
  • Jak przygotować się do danego zabiegu
  • Czego można się spodziewać podczas zabiegu
  • Instrukcje dotyczące jak najszybszego powrotu do zdrowia po zabiegu

Dlaczego Twój gabinet potrzebuje materiałów edukacyjnych dla pacjentów?

Ułatwiają komunikację z pacjentami.

Większość ludzi może zapamiętać tylko niewielką część tego, co przekazujesz ustnie, więc dostarczenie pisemnej lub wizualnej reprezentacji ważnych informacji o stanie zdrowia twojego pacjenta ułatwi pełne zrozumienie przekazu.

Mniej stresu i lęku u pacjenta.

Wizyta w gabinecie często jest dla pacjenta źródłem stresu – może to być przez ich przekonanie lub sam fakt, że mają jakieś problemy zdrowotne i muszą skorzystać z Twoich usług. Dostarczając im celowane materiały edukacyjne przed zabiegiem, będą mogli się z nim zapoznać i już ze spokojem do niego podejść.

Więcej czasu w twoim grafiku.

Dzięki takim narzędziom edukacji pacjenta na wyciągnięcie ręki będziesz w stanie dostarczyć informacje na poziomie eksperta i instrukcje na różne tematy bez konieczności mówienia tego samego każdemu pacjentowi. To z kolei uwalnia twój harmonogram i daje ci więcej czasu na robienie tego, co robisz najlepiej – leczenie.

Jak zacząć korzystać z materiałów edukacyjnych dla pacjentów?

Skontaktuj się z naszym zespołem w DB, aby rozpocząć wykorzystywanie indywidualnych materiałów edukacyjnych dla pacjentów w swoim gabinecie.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Chat GPT w branży medycznej
Marketing medyczny

Chat GPT będzie tworzył treści medyczne?

Razem z pojawieniem się nowych możliwości generowania tekstów i obrazów pojawiła się ciekawość czy Chat GPT jest w stanie tworzyć treści medyczne. Czy sztuczna inteligencja ...
Przejdź do wpisu →
personalizacja marki
Marketing medyczny

Personalizacja marki – jak to zrobić?

Spersonalizuj swoją markę! Wszyscy jesteśmy z natury istotami społecznymi. Tworzymy relacje, budujemy znajomości. Nawet w ...
Przejdź do wpisu →
marketingowe błędy gabinetów
Marketing medyczny

Marketing medyczny – błędy, których należy unikać! cz.1

Marketing medyczny to coś, co przyda się Twojej placówce? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów!
Przejdź do wpisu →