Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników mogą być całkowicie niezależne od Ciebie. Brak czasu, przerwanie połączenia internetowego to tylko niektóre z nich. Dziś skupimy się jednak, na tym, co sam możesz poprawić by zachęcić użytkowników do korzystania ze strony często i …efektywnie.
Jakie znaczenie ma „user experience”?
Ostatnie badania pokazują, że 72% użytkowników internetu przed zarezerwowaniem wizyty u lekarza szuka informacji na temat stanu zdrowia bądź placówki, w której zamierza umówić wizytę. Silna pozycja w sieci jest jednym z kluczowych czynników uzyskiwania wiarygodności i zaufania pacjenta. Marketing daje pracownikom służby zdrowia możliwość dotarcia do znaczenie większej liczby pacjentów – dzięki optymalnie zaprojektowanej stronie możesz przyciągnąć osoby, które nigdy nie słyszały o Twoim gabinecie.
Dzięki dobrze widocznej stronie internetowej i zaangażowaniu w pracę online, Ty jako lekarz będziesz bardziej wiarygodny a kompleksowa dbałość o zdrowie pacjenta będzie dobrym odzwierciedleniem Twojej marki.
Oto 5 najczęstszych powodów, które mogą negatywnie wpływać na user experience:
- Słaby design.
User experience rozpoczyna się od pierwszego wrażenia. W czasach mediów społecznościowych, pierwsze wrażenie ma znaczenie szersze znaczenie niż spotkanie dwóch osób twarzą w twarz. Strona internetowa jest z reguły pierwszym miejscem interakcji między pacjentem a lekarzem – dlatego powinna być Twoim najcenniejszym atutem.
Przestarzała strona nie tylko jest nieestetyczna, ale również zmniejsza Twoją wiarygodność. Skompilowana nawigacja, martwe linki, brakujące przyciski call-to-action to tylko niektóre czynniki, które mogą spowodować, że pacjenci bez zastanowienia opuszczą Twoją stronę.
-
Powolny up-load.
Co czwarta osoba odwiedzająca strony internetowe, opuszcza je, kiedy czas ładowania treści jest dłuższy niż 4 sekundy. Użytkownicy smartfonów są nieco bardziej wyrozumiali – na ogół są w stanie zaczekać około 10 sekund zanim porzucą chęć zapoznania się z treścią. Nie nastawiaj się na to, że czytelnik spróbuje ponownie – 3 na 5 osób nigdy nie wraca do stron internetowych, które ładują się zbyt wolno. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem prędkości ładowania treści, ryzykujesz utratę pacjentów na rzecz nowocześniejszej konkurencji.
- Brak dostosowania do różnych urządzeń.
Profesjonalne projekty stron internetowych dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów – także urządzeń mobilnych. Dbałość o urządzenia mobilne pozwala na znalezienie odbiorców wśród osób podróżujących.
- Niewystarczająca ilość opinii.
Umieszczenie na stronie internetowej zakładki obejmującej opinie pacjentów jest doskonałą taktyką marketingową i zwiększa wiarygodność. Najczęściej przed pierwszą wizytą pacjenci poszukują recenzji zanim jeszcze zanim zarezerwują wizytę.
Ponadto, opinie online są traktowane jako bardziej wiarygodne i doceniane w znacznie większym stopniu niż „poczta pantoflowa”. Pacjenci bardzo cenią sobie oceny i doświadczenia innych osób poddanych leczeniu. Gromadząc jednak pozytywne opinie
pacjentów, musisz być przygotowany na negatywne – dowiedz się, jak radzić sobie z nimi w odpowiedni sposób.
- Niedobór informacji.
Osoby odwiedzające stronę internetową potrzebują jasnego przekazu, dlatego im prostsze w formie komunikaty, tym więcej czytelników. Jeśli Twoja strona nie jest źródłem szybkich i rzetelnych informacji, odbiorcy z pewnością znajdą inne. Na stronie głównej warto zamieścić informacje na temat doświadczenia zawodowego lekarzy w tej przychodni. Aby zapewnić pacjenta o słuszności jego wyboru, odpowiedz na następujące pytania: Czy zawsze stawiasz na miejscu dobro pacjenta? Jak długi jest czas oczekiwania na wizytę? Jaka atmosfera panuje w przychodni? Jaką przewagę w metodach leczenia masz nad innymi przychodniami?
Dodaj do strony zakładkę „O nas”, gdzie zamieścisz informację na temat personelu i oferty gabinetu. Pokaż swój profesjonalizm i podejście skoncentrowane na pacjencie.
Wniosek
Zanim zaczniesz projektować swoją stronę internetową, postaw się w pozycji odbiorcy. Zastanów się, czego Ty jako pacjent oczekujesz od treści internetowych. Buduj swoją markę i dbaj o interakcję z pacjentem za pośrednictwem stron internetowych.
Zobacz też: Strony internetowe dla medyków – dobre praktyki