fbpx

Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników

przyczyny opuszczania stron internetowych

Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników mogą być całkowicie niezależne od Ciebie. Brak czasu, przerwanie połączenia internetowego to tylko niektóre z nich. Dziś skupimy się jednak, na tym, co sam możesz poprawić by zachęcić użytkowników do korzystania ze strony często i …efektywnie.

Jakie znaczenie ma „user experience”?

Ostatnie badania pokazują, że 72% użytkowników internetu przed zarezerwowaniem wizyty u lekarza szuka informacji na temat stanu zdrowia bądź placówki, w której zamierza umówić wizytę. Silna pozycja w sieci jest jednym z kluczowych czynników uzyskiwania wiarygodności i zaufania pacjenta. Marketing daje pracownikom służby zdrowia możliwość dotarcia do znaczenie większej liczby pacjentów – dzięki optymalnie zaprojektowanej stronie możesz przyciągnąć osoby, które nigdy nie słyszały o Twoim gabinecie.

Dzięki  dobrze widocznej stronie internetowej i zaangażowaniu w pracę online, Ty jako lekarz będziesz bardziej wiarygodny a kompleksowa dbałość o zdrowie pacjenta będzie dobrym odzwierciedleniem Twojej marki.

Oto 5 najczęstszych powodów, które mogą negatywnie wpływać na user experience:

  1. Słaby design.

User experience rozpoczyna się od pierwszego wrażenia. W czasach mediów społecznościowych, pierwsze wrażenie ma znaczenie szersze znaczenie niż spotkanie dwóch osób twarzą w twarz. Strona internetowa jest z reguły pierwszym miejscem interakcji między pacjentem a lekarzem – dlatego powinna być Twoim najcenniejszym atutem.

Przestarzała strona nie tylko jest nieestetyczna, ale również zmniejsza Twoją wiarygodność. Skompilowana nawigacja, martwe linki, brakujące przyciski call-to-action to tylko niektóre czynniki, które mogą spowodować, że pacjenci bez zastanowienia opuszczą Twoją stronę.

  1. Powolny up-load.

Co czwarta osoba odwiedzająca strony internetowe, opuszcza je, kiedy czas ładowania treści jest dłuższy niż 4 sekundy. Użytkownicy smartfonów są nieco bardziej wyrozumiali – na ogół są w stanie zaczekać około 10 sekund zanim porzucą chęć zapoznania się z treścią. Nie nastawiaj się na to, że czytelnik spróbuje ponownie – 3 na 5 osób nigdy nie wraca do stron internetowych, które ładują się zbyt wolno. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem prędkości ładowania treści, ryzykujesz utratę pacjentów na rzecz nowocześniejszej konkurencji.

  1. Brak dostosowania do różnych urządzeń.

Profesjonalne projekty stron internetowych dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów – także urządzeń mobilnych. Dbałość o urządzenia mobilne pozwala na znalezienie odbiorców wśród osób podróżujących.

  1. Niewystarczająca ilość opinii.

Umieszczenie na stronie internetowej zakładki obejmującej opinie pacjentów jest doskonałą taktyką marketingową i zwiększa wiarygodność. Najczęściej przed pierwszą wizytą pacjenci poszukują recenzji zanim jeszcze zanim zarezerwują wizytę.

Ponadto, opinie online są traktowane jako bardziej wiarygodne i doceniane w znacznie większym stopniu niż „poczta pantoflowa”. Pacjenci bardzo cenią sobie oceny i doświadczenia innych osób poddanych leczeniu. Gromadząc jednak pozytywne opinie

pacjentów, musisz być przygotowany na negatywne – dowiedz się, jak radzić sobie z nimi w odpowiedni sposób.

  1. Niedobór informacji.

Osoby odwiedzające stronę internetową potrzebują jasnego przekazu, dlatego im prostsze w formie komunikaty, tym więcej czytelników. Jeśli Twoja strona nie jest źródłem szybkich i rzetelnych informacji, odbiorcy z pewnością znajdą inne. Na stronie głównej warto zamieścić informacje na temat doświadczenia zawodowego lekarzy w tej przychodni. Aby zapewnić pacjenta o słuszności jego wyboru, odpowiedz na następujące pytania: Czy zawsze stawiasz na miejscu dobro pacjenta? Jak długi jest czas oczekiwania na wizytę? Jaka atmosfera panuje w przychodni? Jaką przewagę w metodach leczenia masz nad innymi przychodniami?

Dodaj do strony zakładkę „O nas”, gdzie zamieścisz informację na temat personelu i oferty gabinetu. Pokaż swój profesjonalizm i podejście skoncentrowane na pacjencie.

Wniosek

Zanim zaczniesz projektować swoją stronę internetową, postaw się w pozycji odbiorcy. Zastanów się, czego Ty jako pacjent oczekujesz od treści internetowych. Buduj swoją markę i dbaj o interakcję z pacjentem za pośrednictwem stron internetowych.

Zobacz też: Strony internetowe dla medyków – dobre praktyki

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Wizerunek placówki medycznej

Jak usunąć negatywną opinie o lekarzu?

Recenzje w internecie coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Mają ogromny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku ...
Przejdź do wpisu →
Portfolio

Case study – kampania Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio ...
Przejdź do wpisu →
harmonogram publikacji w social media
Marketing medyczny

Harmonogram publikacji w social media – podstawowe informacje

Chcesz utrzymywać pozytywny wizerunek Twojego gabinetu, więc starasz się do tego wykorzystać działania w mediach ...
Przejdź do wpisu →