Przyciągnięcie nowych pacjentów niekoniecznie musi równać się kosztownej i obszernej kampanii reklamowej. Rzeczywiście działania marketingowe bywają skomplikowane, długotrwałe i obciążające kieszeń, nie zawsze jednak jest to regułą. W branży ochrony zdrowia dwoma filarami promocji są: podnoszenie świadomości u pacjentów i pokazanie rzeczywistej wartości Ciebie jako lekarza.
Zasadniczo, efektywny marketing online to taki, który generuje odpowiednią ilość wyświetleń Twojej strony. Aby tak się stało potrzebujesz kilku elementów, które właśnie dziś Ci przedstawimy.
Znajomość pacjentów
Kluczem do zrozumienia, w jaki sposób marketing może pomóc w rozwoju Twojej przychodni jest wzięcie pod uwagę realnych potrzeb pacjenta. W procesie podejmowania decyzji o wyborze lekarza chorzy kierują się wieloma czynnikami. Jakość wizyty, reputacja, bezpieczeństwo i to tylko niektóre z nich.
– Jakość wizyty: pacjenci muszą być pewni, że zaoferujesz im najwyższą jakość opieki zdrowotnej. Powinni być pewni, że po wizycie będą w stanie umówić się na kolejną bez obaw o niezaspokojenie ich potrzeb.
– Reputacja: To właśnie w tym miejscu Twój wizerunek biznesowy spotyka się z prawdziwym pacjentem po raz pierwszy. Jeśli Twoja strona internetowa będzie wyglądała na przestarzałą lub (co gorsze!) podejrzaną, możesz pożegnać się z pozytywnym odbiorem w sieci.
– Postrzeganie: Niezależnie od utrwalonej w środowisku reputacji lekarza, niektórzy pacjenci nie są pozbyć się negatywnego wrażenia o gabinetach lekarskich i generalnie służbie zdrowia. Twoim głównym zadaniem jest przebicie się przez ten stereotyp i utrwalenie u pacjenta jak najlepszej opinii na temat Twojej przychodni.
– Bezpieczeństwo: Poczucie bezpieczeństwa i opieki nad pacjentem jest ważne nie tylko w szpitalu czy gabinecie lekarskim, ale także w internecie. Zamieść na swojej stronie artykuły dotyczące profilaktyki, badań przesiewowych i wczesnego diagnozowania – w oczach pacjentów zyskasz szacunek i zaufanie.
– Treść: Możesz być pewien – żaden pacjent nie ma ochoty sprawdzać w wyszukiwarce co drugiego słowa w Twoim artykule. Porzuć niezrozumiały, medyczny żargon na rzecz klarownych i prostych opisów.
Strategie marketingowe
Teraz, kiedy znasz już potrzeby pacjentów, zajmijmy się marketingiem. Podstawą jest: przyciągnięcie nowych pacjentów i zachowanie obecnych. Dzięki kanałom komunikacji takim jak media społecznościowe i blogi możesz przyciągać pacjentów i sprawiać, że zechcą poznać Ciebie i to, co masz do powiedzenia. Użytkownicy zachęceni w taki sposób będą skłonni w przyszłości do skontaktowania się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Świetną metodą zwiększania zasięgów jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych tzw. SEO. Jej podstawą jest zapewnienie odpowiedniej treści i słów kluczowych – dokładnie takich, jakich użyje pacjent do wyszukiwania usług takich jak Twoja.
Każdego dnia miliony użytkowników logują się, aby skorzystać z tego serwisu społecznościowego. Średnio około 8-10 godzin miesięcznie zajmuje nam przeglądanie postów, ogłoszeń, artykułów. Dlaczego by tego nie wykorzystać? Przycisk „Udostępnij” pozwala na rozpowszechnianie Twoich postów za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki temu możesz dotrzeć do naprawdę szerokiego grona użytkowników – jest to kolejny sposób na zapewnienie nowego ruchu na Twojej stronie internetowej.
Google Adwords
Google Adwords znane również jako reklamy Pay-Per-Click umieszcza Twoją stronę internetową na szczycie wyników wyszukiwania. Kampanie PPC to sprytny i skuteczny sposób na zwiększenie widoczności w internecie. Dzięki nim zyskasz dodatkowy ruch na stronie, a w efekcie większe prawdopodobieństwo konwersji.
Blogi
Blogi najczęściej odwiedzane to te najczęściej aktualizowane. Statystyki pokazują, że strony internetowe zawierają wpisy o charakterze blogów lub te budowane na byłych blogach osiągają największą liczbę wyświetleń. Warto także pomyśleć o umieszczeniu odnośniku do swojej strony na popularnym blogu – to kolejna szansa na zyskanie nowych odbiorców.