fbpx

Strategia marketingowa krok po kroku

strategia marketingowa krok po kroku

Strategia marketingowa w branży zdrowotnej obejmują standardowo obsługę mediów społecznościowych, reklamy Pay Per Click, SEO, optymalizację współczynnika konwersji, tworzenie artykułów na bloga itp. Przy wielu dostępnych dzisiaj opcjach, wybór jednego kanału marketingowego dla Twojej praktyki lekarskiej może wydawać się niemożliwy. Dzisiejszy artykuł powstał, aby dać Ci kilka wskazówek jak wybrać odpowiednią usługę dla Twoich potrzeb. 

Strategia marketingowa krok po kroku:

Krok 1: Zdefiniuj swoje cele biznesowe.

Wybór odpowiedniej strategii marketingowej będzie zależny od kilku czynników. Jakie są Twoje cele biznesowe? W jakim czasie planujesz je osiągnąć? Jaką kwotę jesteś gotów zainwestować?

Ogólne oczekiwania wobec Twojego gabinetu powinieneś ustalić biorąc pod uwagę zasoby materialne, pieniądze i czas, którymi dysponujesz. Możesz chcieć dorównać swoją kampanią reklamową ogromnym sieciom medycznym, jednak to środki są tutaj głównym czynnikiem ograniczającym.

Krok 2: Oceń swoją obecność w sieci.

Kolejnym etapem decyzji powinna być rzetelna ocena obecności informacji na temat Twój i Twojego gabinetu w internecie, a następnie porównanie tych danych z profilami konkurencji.

Rozważ, jak wysoko znajduje się Twoja strona w rankingach wyszukiwani Google. Nie osiągasz nawet pierwszej z dziesięciu stron? Powinieneś popracować nad SEO.

Krok 3: Skonsultuj się z profesjonalistą.

Aby zmaksymalizować skuteczność kampanii, warto jest zasięgnąć porady eksperta. Będzie on w stanie zapoznać Cię z terminologią stosowaną w marketingu, która do tej pory sprawiała, że miałeś ochotę rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.

Ponadto, jego doświadczenie w dziedzinie marketingu pomoże Ci w planowaniu rozmiaru Twojej kampanii. Z reguły połączenie płatnych mediów, własnoręcznie tworzonych treści i SEO jest zalecane markom celującym w agresywną kampanię przyciągającą maksymalną liczbę odbiorców. Dla osób pragnących zwiększyć świadomość marki, prosta kampania na Facebooku może być wystarczająca – najlepiej oceni to właśnie specjalista.

Krok 4: Jeśli już zaplanujesz swoją strategię, zrób TO.

Po wybraniu odpowiedniej ścieżki dla Twojej kampanii marketingowej, bardzo ważne jest, aby zachować cierpliwość i realistyczne spojrzenie na rzeczywistość. Jeśli agencja poinformuje Cię, że w ciągu 1 miesiąca może zapewnić ci 50 nowych pacjentów nie bądź rozczarowany. Natychmiastowe efekty są praktycznie niemożliwe – chyba, że dysponujesz nieograniczonymi środkami finansowymi.

Tuż po rozpoczęciu działań, analitycy rozpoczną zbieranie danych, które będą wykorzystywane w ciągłej optymalizacji procesu – pamiętaj, upływ czasu jest konieczny jeśli chcesz oczekiwać wymiernych efektów.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

key performance indicators
Marketing medyczny

Key Performance Indicators – Jak poprawić efektywność Twojej strony internetowej?

Key Performance Indicators – oto sformułowanie, które musisz poznać, aby być świadomym twórcą kampanii marketingowej ...
Przejdź do wpisu →
Portfolio

Case study – kampania Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio ...
Przejdź do wpisu →
wymagania sanitarne dla gabinetów stomatologicznych
Wizerunek placówki medycznej

Wymagania sanitarne dla gabinetów stomatologicznych

Otwierasz gabinet stomatologiczny? Zobacz jakie wymagania sanitarne musi spełnić!
Przejdź do wpisu →