fbpx

Strategia marketingowa krok po kroku

strategia marketingowa krok po kroku

Strategia marketingowa w branży zdrowotnej obejmują standardowo obsługę mediów społecznościowych, reklamy Pay Per Click, SEO, optymalizację współczynnika konwersji, tworzenie artykułów na bloga itp. Przy wielu dostępnych dzisiaj opcjach, wybór jednego kanału marketingowego dla Twojej praktyki lekarskiej może wydawać się niemożliwy. Dzisiejszy artykuł powstał, aby dać Ci kilka wskazówek jak wybrać odpowiednią usługę dla Twoich potrzeb. 

Strategia marketingowa krok po kroku:

Krok 1: Zdefiniuj swoje cele biznesowe.

Wybór odpowiedniej strategii marketingowej będzie zależny od kilku czynników. Jakie są Twoje cele biznesowe? W jakim czasie planujesz je osiągnąć? Jaką kwotę jesteś gotów zainwestować?

Ogólne oczekiwania wobec Twojego gabinetu powinieneś ustalić biorąc pod uwagę zasoby materialne, pieniądze i czas, którymi dysponujesz. Możesz chcieć dorównać swoją kampanią reklamową ogromnym sieciom medycznym, jednak to środki są tutaj głównym czynnikiem ograniczającym.

Krok 2: Oceń swoją obecność w sieci.

Kolejnym etapem decyzji powinna być rzetelna ocena obecności informacji na temat Twój i Twojego gabinetu w internecie, a następnie porównanie tych danych z profilami konkurencji.

Rozważ, jak wysoko znajduje się Twoja strona w rankingach wyszukiwani Google. Nie osiągasz nawet pierwszej z dziesięciu stron? Powinieneś popracować nad SEO.

Krok 3: Skonsultuj się z profesjonalistą.

Aby zmaksymalizować skuteczność kampanii, warto jest zasięgnąć porady eksperta. Będzie on w stanie zapoznać Cię z terminologią stosowaną w marketingu, która do tej pory sprawiała, że miałeś ochotę rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.

Ponadto, jego doświadczenie w dziedzinie marketingu pomoże Ci w planowaniu rozmiaru Twojej kampanii. Z reguły połączenie płatnych mediów, własnoręcznie tworzonych treści i SEO jest zalecane markom celującym w agresywną kampanię przyciągającą maksymalną liczbę odbiorców. Dla osób pragnących zwiększyć świadomość marki, prosta kampania na Facebooku może być wystarczająca – najlepiej oceni to właśnie specjalista.

Krok 4: Jeśli już zaplanujesz swoją strategię, zrób TO.

Po wybraniu odpowiedniej ścieżki dla Twojej kampanii marketingowej, bardzo ważne jest, aby zachować cierpliwość i realistyczne spojrzenie na rzeczywistość. Jeśli agencja poinformuje Cię, że w ciągu 1 miesiąca może zapewnić ci 50 nowych pacjentów nie bądź rozczarowany. Natychmiastowe efekty są praktycznie niemożliwe – chyba, że dysponujesz nieograniczonymi środkami finansowymi.

Tuż po rozpoczęciu działań, analitycy rozpoczną zbieranie danych, które będą wykorzystywane w ciągłej optymalizacji procesu – pamiętaj, upływ czasu jest konieczny jeśli chcesz oczekiwać wymiernych efektów.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

wizytówka Google
Lokalne SEO

Pozycjonowanie lokalne dla Twojego gabinetu – wizytówka Google

Czy pozycjonujesz swoją placówkę w wizytówce Google? Jeśli nie, to koniecznie musisz to zmienić! Zobacz, dlaczego warto pojawiać się na Mapach Google.
Przejdź do wpisu →
negatywne opinie pacjentów w internecie
Wizerunek placówki medycznej

Negatywne opinie pacjentów w internecie – jak sobie z nimi radzić?

Opinie pacjentów są jednym z lepszych kanałów promocyjnych dla każdego gabinetu. Niestety ich skuteczność zależy ...
Przejdź do wpisu →
materiały edukacyjne dla pacjentów
Marketing medyczny

Materiały edukacyjne dla pacjentów – dlaczego warto?

Czym są materiały edukacyjne dla pacjentów? Materiały edukacyjne dla pacjentów mogą zawierać dowolne treści, wykorzystane ...
Przejdź do wpisu →