fbpx

Dlaczego opinie pacjentów są tak ważne dla Twojego gabinetu?

opinie pacjentów

Opinie pacjentów na temat wizyt lekarskich są tak samo ważne jak opinie klientów na Allegro. Zanim konsument zdecyduje się na zakup produktu, posiłkuje się recenzją lub prosi o rekomendację bliską osobę. Doświadczeni konsumenci doskonale zdają sobie sprawę, że im dokładniejszy research, tym mniejsza szansa na zmarnotrawienie pieniędzy na nieudany zakup.



Wszystko jasne, tylko… jak to się ma do zwykłej przychodni lekarskiej?

Jak wiesz, większość z nas poszukuje informacji na temat produktów wpisując ich nazwy w wyszukiwarkę. Podobnie jest w przypadku pacjentów poszukujących gabinetów lekarskich. Nic więc dziwnego, że coraz większe znaczenie przypisuje się estetyce strony internetowej przychodni, komfortowym metodom rejestracji wizyty i…. opiniom pozostałych pacjentów.

Nigdy nie powinieneś pomijać ocen wystawionych Twojemu gabinetowi przez byłych pacjentów. Jest wiele informacji ważnych dla osób szukających pomocy, które te opinie mogą im przekazać. Są to między innymi:

– Czystość i higiena w gabinecie
– Usposobienie lekarza
– Czas oczekiwania
– Ogólne wrażenia po wizycie

Prosząc byłych pacjentów o wystawienie opinii, zadbaj o to, żeby były one jak najbardziej różnorodne (i oczywiście szczere!) – to zapewni odbiorcy przekrój wszystkich najważniejszych informacji, jakie chce uzyskać przed zapisaniem się na wizytę.

Jak uzyskać ocenę pacjenta?

Prawdopodobnie zastanawiasz się teraz, jak skłonić pacjenta do wystawienia opinii na temat minionej wizyty. Potrzebujesz dwóch rzeczy: przystępnej formy wystawiania opinii i odpowiedniej zachęty. Najprostszym sposobem jest umieszczenie na stronie formularza opinii. Inną metodą może być wysłanie maila z krótką ankietą do wypełnienia. W wersji tradycyjnej: możesz pokusić się o wręczenie krótkiego formularza tuż po zakończeniu wizyty lekarskiej.

Ogólnie rzecz ujmując, opinie pacjentów są kamieniem węgielnym, na którym zbudujesz swoją reputację.

Jakie są najczęstsze błędy w myśleniu na temat marketingu w medycynie?

W ciągu ostatnich lat marketing medyczny przeszedł nie lada przemianę. Pacjenci nie udają się do lekarzy wyłącznie po uzyskaniu skierowania. Dzięki odpowiedniej promocji swojego gabinetu możesz zachęcić pacjenta do skorzystania właśnie z Twojej pomocy. Głównym celem jest aktywne poszukiwanie przez pacjenta właśnie Ciebie.

Marketing w medycynie ma wiele twarzy.

Dzisiejsi specjaliści ds. promocji doskonale zdają sobie sprawę, że tradycyjna reklama w telewizji, radio czy gazecie nie jest wystarczająca. Podmioty świadczące usługi medyczne muszą dotrzeć do pacjentów w bardziej subtelny, aczkolwiek nadal skuteczny sposób.

Wprowadź do działań promocyjnych swojej przychodni listy mailingowe, rozwijaj media społecznościowe, twórz treści edukacyjne i zadbaj o SEO – w ten sposób zainteresujesz znacznie szersze grono potencjalnych pacjentów. Jeśli natomiast chcesz, aby odbiorcy sami trafili na Twoją stronę, zadbaj o odpowiedni dobór słów kluczowych – dzięki nim Twoja strona będzie łatwiejsza do znalezienia w wyszukiwarce.

Rosnące znaczenie SEO.

Dzisiaj większość osób poszukujących porady lekarskiej lub informacji na temat zabiegów szuka informacji w internecie. Spośród wyników pojawiających się na pierwszej stronie wybiera przychodnię, w której zdecyduje się zapisać na wizytę. Jak zatem znaleźć się na pierwszej stronie? Oczywiście dzięki odpowiednio zaprojektowanej stronie internetowej. I nie, nie mamy na myśli tylko jej designu – choć jest on stosunkowo ważny Skoncentruj się na tworzeniu wysokiej jakości treści zawierających słowa kluczowe istotne dla branży medycznej oraz oferowanych przez Ciebie usług.

Pay Per Click

Nie wahaj się wykupić reklam PPC (ang. Per Per Click) – to kolejna forma marketingu online. Reklamy Twojej przychodni zostaną umieszczone na początku listy wyszukiwania Google po wpisaniu haseł zgodnymi ze słowami kluczowymi, których użyłeś. Płacisz tylko wtedy, jeżeli użytkownik kliknie w link prowadzący do Twojej strony. Ogromną zaletą takich reklam jest wysoka pozycja marki i zwiększenie świadomości pacjentów. Wdróż je już dziś, a wkrótce będziesz cieszył się większą liczbą pacjentów umawiających się właśnie do Ciebie.

Media społecznościowe są dowodem sukcesu.

Wbrew pozorom, Facebook, Twitter i Instagram nie są platformami przeznaczonymi jedynie dla celebrytów. Wręcz przeciwnie – regularne postowanie w mediach społecznościowych to domena wielu wielkich marek! Tak długo, jak zamieszczasz informacje mające nieść pomoc Twoim czytelnikom, Twoje konta będą generować kolejne konwersje.

Marketing w medycynie to nie tylko ilość.

Nie popełniaj tego powszechnego błędu i nie zasypuj swoich mediów tzw. zapychaczami. Twoi czytelnicy oczekują od Ciebie najwyższej jakości i tylko dzięki takiemu contentowi zbudujesz niezachwianą reputację.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Portfolio

Case study – kampania Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio ...
Przejdź do wpisu →
social media w branży medycznej
Marketing medyczny

Jak prowadzić Instagrama i Facebook’a w branży medycznej? Poradnik social media

Chcesz prowadzić social media w branży medycznej? Zobacz od czego powinieneś zacząć przed publikacją na Instagramie i Facebooku. Poradnik krok po kroku.
Przejdź do wpisu →
Jak pozyskać pacjentów? Gabinet stomatologiczny
Pozyskiwanie pacjentów

Jak zdobyć pacjentów do gabinetu stomatologicznego? – 38 sposobów

Otwierasz gabinet stomatologiczny? A czy wiesz już w jaki sposób pozyskać pierwszych pacjentów? Zobacz te 38 sposobów i wypełnij swój kalendarz!
Przejdź do wpisu →