fbpx

Strona internetowa gabinetu lekarskiego – jakie są najczęstsze błędy?

Chcesz sprostać oczekiwaniom swoich pacjentów, więc na bieżąco aktualizujesz swoją wiedzę? Świetnie! A czy pamiętasz też o aktualizacji strony gabinetu? Dbając o jej efektywność, jesteś w stanie nie tylko utrzymać obecnych pacjentów, ale także przyciągnąć nowych. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona gabinetu staje się darmowym narzędziem, które realizuje Twoje cele biznesowe przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Jeśli Twoja witryna jest zaniedbana i zapomniana, marnujesz jej potencjał i po prostu tracisz pacjentów. W tym artykule podpowiemy Ci, dlaczego pacjenci opuszczają strony www gabinetów. Przeczytaj i sprawdź, czy Ty również masz powody do niepokoju.

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz

Zanim pacjent umówi wizytę w gabinecie, najpierw sprawdza informacje dostępne w sieci. Twoja strona internetowa jest więc jego pierwszym punktem styczności z Twoim gabinetem. Czy zrezygnowałbyś z dokonania zakupów online, jeśli strona sklepu byłaby z poprzedniej epoki? Prawdopodobnie tak. Na takiej samej zasadzie działają Twoi potencjalni pacjenci. Jeśli Twoja strona gabinetu nie przekona ich do podjęcia decyzji w ciągu kilku pierwszych sekund, raczej nie rozważą już oni umówienia wizyty. Często można trafić na strony gabinetów medycznych, które nie są dostosowane do obecnych wymogów projektowania stron www, przez co tracą potencjalnych pacjentów. Nie pozwól, by tak było również z Tobą!

identyfikacja wizualna dla gabinetu

Dlaczego pacjenci wolą lekarzy ze stronami internetowymi?

Dzięki stronie internetowej, Twoi potencjalni pacjenci mogą zapoznać się z ofertą, zanim jeszcze przekroczą próg gabinetu. Szczegółowe informacje na temat Twojego doświadczenia oraz gabinetu, pomogą im w podjęciu decyzji. To zrozumiałe, że pacjent chce zebrać jak największą ilość informacji przed odwiedzeniem gabinetu, a Twoim zadaniem jest posiadanie strony, która mu to umożliwi.

Przestań tracić pacjentów – sprawdź, czy popełniasz te błędy

Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników mogą być różne. Istnieje jednak kilka najważniejszych elementów, o które musisz zadbać już na starcie.

Słaby design to słaby gabinet?

Strona internetowa powinna odzwierciedlać wnętrze Twojego gabinetu. Jeśli jest ona nieestetyczna, od razu zniechęca pacjenta do umówienia wizyty. Jeśli Twoja witryna jest nieintuicyjna i skomplikowana, pacjent bez zastanowienia ją opuści i nigdy więcej nie powróci do Twojego gabinetu.

Gdzie jest Twój numer telefonu?

Jednym z poważnych błędów są ukryte dane kontaktowe. Pacjent będzie bardziej skłonny pojawić się w Twoim gabinecie, jeśli dasz mu możliwość szybkiego skontaktowania się z Tobą i umówienia wizyty. Dlatego też dane kontaktowe powinny być stale widoczne na górze Twojej witryny, niezależnie od tego, w którym jej miejscu pacjent akurat się znajduje.

Projekt strony internetowej dla gabinetu

Nic z tego nie rozumiem – czyli koniec ze specjalistycznym językiem

Jednym z najczęstszych błędów na stronach internetowych medyków jest tzw. „klątwa wiedzy”. Lekarze zapominają, że w opisach usług dla pacjentów nie powinni używać specjalistycznych terminów i branżowego słownictwa. Dla Ciebie jako lekarza jest to oczywiste, ale tylko dlatego, że zajmujesz się tym na co dzień od lat. Twoja strona musi skupiać się jednak na pacjencie, który takiej wiedzy nie posiada. Dlatego warto zadbać o to, by wszelkie informacje przedstawiać prosto i przystępnie.

Jak dużo masz cierpliwości? Twój pacjent niestety niewiele

To, co od razu dyskwalifikuje Cię w oczach pacjenta, to zbyt długi czas ładowania strony. Użytkownicy zazwyczaj rezygnują z odwiedzenia witryny, jeśli ładuje się ona dłużej niż 4 sekundy. Liczysz na to, że potencjalny pacjent spróbuje jeszcze raz? Zapomnij! Aż 3 na 5 osób nigdy nie wraca na stronę, która ładuje się zbyt wolno. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem prędkości ładowania treści, ryzykujesz utratę pacjentów na rzecz nowocześniejszej konkurencji.

Twoi pacjenci żyją w świecie technologii

Prawie 70% całego ruchu w przeglądarkach internetowych przypada na urządzenia mobilne. Twoja strona nie jest pod nie przystosowana? Nie istniejesz dla użytkowników. Profesjonalne strony internetowe muszą być dostosowane do różnych rozdzielczości ekranów – w tym właśnie telefonów. Im lepiej wykonana wersja strony na telefon, tym lepsze statystki osiągasz. Pamiętaj, że wiele elementów, które świetnie sprawdzają się na komputerze, utrudniają poruszanie się po stronie przy pomocy telefonu. Jeśli nie jesteś przygotowany na przejście na urządzenia mobilne – informacje o Tobie omijają większość użytkowników, którzy mogliby pojawić się w Twoim gabinecie.

Nie umawiam wizyty, jeśli nie wiem ile kosztuje

Czy wiesz, że jedną z najczęściej odwiedzanych podstron w witrynach gabinetów jest właśnie cennik? Zadbaj o to, by znalazł się również na Twojej stronie. Osoby odwiedzające stronę internetową potrzebują jasnego przekazu. Boisz się, że z powodu obecności cennika stracisz klientów? Tracisz ich więcej, jeśli go nie masz. Umieszczając ceny, od razu budujesz zaufanie ze względu na swoją transparentność i zyskujesz pewność, że zostają przy Tobie pacjenci, którzy są zdecydowani i gotowi skorzystać z Twoich usług.

Potrzebujesz zmiany? Pomożemy!

Czy przekonaliśmy Cię, że potrzebujesz odświeżenia na swojej stronie internetowej? Postaw się w pozycji swoich pacjentów i zadbaj o to, by Twoja strona była dla nich łatwa i przyjemna w obsłudze. Jeśli nie jesteś pewny, jakich zmian potrzebujesz, odezwij się do nas. Od lat pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w Internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

strona internetowa dla gabinetu

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Marketing medyczny

Reklamy na Facebook ’u czy w Google? Co jest bardziej skuteczne w branży medycznej?

Płatne kampanie Google Ads i Facebook Ads dla branży medycznej. Co jest bardziej skuteczne i z czego warto korzystać? Dowiedz się więcej...
Przejdź do wpisu →
pozycjonowanie kliniki
Portfolio

Case study – Pozycjonowanie kliniki stomatologicznej – Orzeł Dental Care

Klient Nowo powstałą klinika z ambicjami aby stać się liderem na lokalnym rynku usług ortodontycznych. ...
Przejdź do wpisu →
denta point
Pozyskiwanie pacjentów

Publikacja w prasie o gabinecie Denta Point – „Dla pacjenta zawsze jest czas”

Otwierając nowy gabinet warto zadbać o to, by pacjenci mieli szansę się o nim dowiedzieć. ...
Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)