Prawda jest taka: Twoi pacjenci poznają Cię jeszcze długo przed wizytą w gabinecie. Dlatego, aby Twoja reputacja była możliwe najlepsza, ważne jest żeby, Twoja strona internetowa była jak najwyżej w rankingach usług medycznych oferowanych przez wyszukiwarkę Google. Dlatego SEO w branży medycznej jest bardzo istotne.
Żyjemy w czasach, kiedy pacjent przed wizytą u lekarza robi research godny poszukiwania nowego samochodu. Dlaczego nie mieliby trafić właśnie na Ciebie? Mieć stronę internetową to jedno. Wykorzystać ją tak, by to Ciebie wybrali pacjenci to drugie. SEO umożliwia lekarzom dotarcie do maksymalnie dużej liczby pacjentów poszukujących w internecie usług medycznych. Jak wysoko w wyszukiwarce znajduje się Twoja strona internetowa?
Jakie korzyści przyniesie Ci SEO?
Jedną z podstawowych korzyści jest to, że pacjent trafi na Twoją stronę, kiedy akurat będzie szukał konkretnego specjalisty. Największe prawdopodobieństwo jest takie, że wybierze gabinet, który był najwyżej w wynikach wyszukiwania. Im wyżej pojawiasz się w wyszukiwarkach, tym więcej pacjentów możesz zdobyć. Więcej klientów, to większe zyski. Dlatego im wyżej jesteś, tym więcej zarabiasz.
Warto wykorzystać możliwości internetu, by zrobić reklamę gabinetowi. Coraz więcej osób trafia na Twoją stronę, na której oferujesz profesjonalne treści. Oznacza to, że pojawiając się wysoko w wynikach wyszukiwań, budujesz swoją markę osobistą.
Jak działa SEO?
Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimalization = SEO) to działanie polegające na zwiększaniu rankingu strony internetowej wśród wyników wyszukiwania generowanych przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google. Wszyscy wiemy, że wejście na drugą kartę przeglądarki to ostateczność 😉 Dlatego też, ważne jest aby właśnie Twoja strona znajdowała się na czele prezentowanych wyników.
Istnieje kilka czynników, które mają wpływ na ranking witryny, a mianowicie:
– treść – dobór słów na stronie,
– język programowania użyty do stworzenia witryny,
– struktura strony, w tym także sposób interakcji pacjentów i możliwości przeszukiwania strony,
– linki zewnętrzne – posiadanie odnośników do renomowanych i zaufanych zewnętrznych stron internetowych buduje autorytet Twojej.
Jak zacząć z SEO?
Teraz gdy już poznałeś podstawy działania SEO w branży medycznej, prawdopodobnie chcesz wykorzystać jego tajniki do budowania swojej pozycji. Nie jest to jednoetapowy proces –wymaga stałej aktualizacji. Algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają, chcąc więc być ekspertem, powinieneś być na bieżąco z najnowszymi praktykami. Żeby zapoznać się z dokładnymi metodami pracy z SEO, możesz skorzystać z kursów marketingu internetowego lub szkoleń organizowanych przez specjalistów.