Medicover stomatologia – przejmowanie prywatnych gabinetów

medicover stomatologia

Rynek stomatologiczny aktualnie opiera się na prywatnych gabinetach prowadzonych przez stomatologów. Jest ich obecnie około 6 000. W najbliższych lata ta sytuacja może się zmienić ze względu na… plany wielkich firm medycznych jak Medicover Stomatologia, które planują liczne przejęcia na tym rynku.

1/4 rynku w rękach dużych sieci

Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia Wioletta Januszczyk mówi, że planem spółki na kolejne lata jest akwizycja kolejnych gabinetów stomatologicznych. Wzorem mają być kraje jak Wielka Brytania i Hiszpania, gdzie 25% wszystkich gabinetów stomatologicznych na rynku jest w rękach sieci, czy Finlandia, gdzie wskaźnik ten wynosi aż 35%. Zgodnie z zasadą, przejęcie gabinetu zawsze wiąże się z przekazaniem 100% udziału firmie.

Korzyść… czy zagrożenie?

Medicover Stomatologia podkreśla korzyści wynikające z dołączenia do ich sieci. Zmniejszenie kosztów dzięki centralizacji usług administracyjnych, księgowych, marketing czy dostęp do nowych technologii. W scenariuszu tym stomatolodzy mogą w pełni skupić się na wykonywaniu zawodu, pracy z pacjentem i doszkalaniu się.

Jak będzie wyglądała kwestia jakości zabiegów, czasu dla pacjenta oraz samych pensji stomatologów w sytuacji tak dużej konsolidacji rynku nie wie nikt. Jednymi wskazówkami mogą być warunki w już działających placówkach dużych graczy. Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy sam…

Co robić?

Wielu właścicieli gabinetów w ostatnich latach obserwuje zmniejszenie ilości pacjentów i przychodów. Większa konkurencja i wyższe koszty nie ułatwiają prowadzenia biznesu. Stomatologia podlega podobnym prawom rynkowym jak farmacja. Mianowicie rynek (a właściwie rynkowi giganci) zjadają tych, którzy się nie rozwijają i stoją w miejscu. To moment, w którym należy rozpocząć działania marketingowe i budowanie wizerunku gabinetu. Zbudowanie odpowiedniej strategii i regularne działania sprawią, że ilość pacjentów i wartość zabiegów pójdą w górę.

Źrodło: https://healthcaremarketexperts.com/aktualnosci/wioletta-januszczyk-dla-pmr-konsolidacja-rynku-stomatologii/

Zobacz nasze portfolio

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Close-up of a healthcare worker holding a stethoscope, showcasing medical professionalism.
Marketing medyczny

Agencja dla gabinetów i lekarzy

Czy współpracujemy tylko z klinikami, czy także z indywidualnymi lekarzami? To jedno z najczęstszych pytań, ...
Przejdź do wpisu →
strategia marketingu online
Marketing medyczny

Strategia marketingu online – wady i zalety różnych strategii

Właściwa strategia marketingu online może zwiększyć zainteresowanie Waszymi gabinetami lekarskimi już w ciągu miesiąca. Dzisiaj ...
Przejdź do wpisu →
przyczyny opuszczania stron internetowych
Pozyskiwanie pacjentów

Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników

Przyczyny opuszczania stron internetowych przez użytkowników mogą być całkowicie niezależne od Ciebie. Brak czasu, przerwanie ...
Przejdź do wpisu →