Coraz więcej medyków i placówek medycznych szuka profesjonalnego wsparcia w dziedzinie marketingu. W tym celu wiele z nich decyduje się na skorzystanie z usług agencji marketingowej. Czym różni się medyczna agencja marketingowa od tradycyjnej? Z artykułu dowiesz się na czym polegają różnice i poznasz, jak od środka wygląda praca nad marketingiem medycznym w Solutio Medica.
Czas gra kluczową rolę – marketing medyczny
Wiemy, że praca w sektorze medycznym jest trudna i czasochłonna. Czas jest głównym ograniczeniem medyków w skupieniu się na działaniach marketingowych. We współpracy z agencjami często trzeba podejmować różne decyzję i poprawiać treści, które zostały przygotowane przez osobę bez odpowiedniej wiedzy. Jednak, dzięki medycznej agencji marketingowej, lekarz może skupić się na swojej pracy, a czynności wykonywane są przez marketerów, którzy tworzą wyłącznie treści o medycznym charakterze. Dzięki temu zyskasz nie tylko czas, ale także dobrze przygotowane materiały.
Czym różni się medyczna agencja marketingowa od tradycyjnej?
Marketing medyczny jest dla wielu niełatwym zadaniem. Tworzenie tekstów na przykład o in vitro wymaga zrozumienia tematu i odpowiedniego podejścia do niego. Dlaczego medyczna agencja marketingowa będzie dla Ciebie najlepszym wyborem? Poznaj wyróżniki pracy w Solutio Medica.
Wiedza
Nowa regulacja prawna lub obostrzenia? Przy reklamowaniu wyrobów medycznych lub praktyki lekarskiej trzeba być wyjątkowo ostrożnym. Jest to bardzo wrażliwy sektor, w którym nie ma miejsca na błędy. W naszej pracy niezbędna jest znajomość obowiązujących przepisów w zakresie reklamowania praktyk medycznych. Systematycznie aktualizujemy wiedzę tak, aby być zawsze na bieżąco i postępować zgodnie z nowymi regulacjami. Oprócz rozszerzenia swojej wiedzy, chętnie dzielimy się nią z naszymi klientami. Przeczytaj artykuł o reklamowaniu wyrobów medycznych -> [LINK]
Doradztwo
Artykuły medyczne w formie poradnika to nie wszystko czym dzielimy się z naszymi klientami. Na pierwszej konsultacji z klientem staramy się dobrać ofertę tak, aby przyniosła oczekiwane efekty. Dzięki naszemu doświadczeniu i pracy nad wieloma projektami, wiemy co się sprawdza i na co kłaść największy nacisk.
Skupienie się na medycynie
Największą zaletą medycznej agencji marketingowej jest skupienie się na medycynie. Specjalizacja w jednym obszarze pozwala skoncentrować się na branży i jej lepszemu zrozumieniu. Nie można być dobrym we wszystkim, dlatego wybraliśmy jeden, konkretny kierunek – medycynę. Współpraca z medyczną agencją marketingową jest doskonałym sposobem na zdobycie profesjonalnego wsparcia w wielu marketingowych aspektach.
Skuteczność
Medyczna agencja marketingowa to profesjonalny partner, który może Ci pomóc przyciągnąć pacjentów. Dzięki naszemu doświadczeniu, wiemy co najlepiej się sprawdza w danym przypadku. Współpraca z wieloma placówkami medycznymi i obecność na rynku od 2015 roku pozwoliła nam zdobyć tę wiedzę. Naszą pracę rozpoczynamy od tworzenia strategii, a kończymy na szerokiej analizie wyników. Dzięki monitorowaniu postępów jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski i optymalizować działania tak, aby przyniosły najlepsze możliwe efekty.
Dlaczego lepiej współpracować tylko z jedną agencją?
Czy współpracujesz z wieloma agencjami marketingowymi? Jedna specjalizuje się w social mediach, druga lepiej radzi sobie z płatnymi kampaniami? A czy zastanawiałeś się jakie to uczucie mieć wszystkie usługi w jednym miejscu? Mniej telefonów, wszystko pod ręką, brak sztabu ludzi, którzy chcą omówić z Tobą ważny projekt… Zobacz jakie są plusy współpracy z jedną agencją.
Uproszczona komunikacja
Współpracując z wieloma agencjami, Twój dzień to ciągłe odbieranie telefonów i załatwianie spraw? Za dużo osób do kontaktu, przez co zaczynasz je ze sobą mylić? Decydując się na naszą agencję unikniesz odciągania się od pracy, a skupisz się na czym trzeba. Będziesz kontaktować się z jedną osobą z naszego zespołu, dzięki czemu unikniesz wielu rozmów z niezliczoną liczbą osób. Wszystkie kwestie, które będziesz chciał omówić będą w zasięgu jednego telefonu. Czy to nie świetny sposób na oszczędzenie masy czasu?
Spójność komunikacji
W biznesie medycznym często chcemy, aby przekaz miał narracje i niósł za sobą pewną historię. To świetna sprawa! Ale czy oddając pracę w ręce kilku agencji masz pewność, że każdy zrozumie Twój przekaz tak samo? Czy grafiki i treści będą tworzyły spójną całość we wszystkich miejscach w Internecie? Oczywiście, że nie.
Jako medyczna agencja marketingowa rozumiemy Twoje potrzeby i wyróżniki. Prowadzimy spójną komunikację naszych klientów na stronie www, w mediach społecznościowych, na wizytówce Google i kampaniach. Wiemy jak ważnym aspektem jest wizualna część, która pomaga Twoim pacjentom identyfikować gabinet z konkretną cechą.
Szybsza akceptacja treści
Pamiętasz sytuację, kiedy jedna agencja wysłała Ci projekt do akceptacji, a zaraz po tym dostałeś kolejnego maila? Twoja skrzynka mailowa była zapchana od natłoku wiadomości i nie wiedziałeś co otworzyć jako pierwsze? Wyobraź sobie, że dostajesz jednego maila, w którym znajdują się poukładane informacje i nie musisz zastanawiać się od czego zacząć. Do tego wystarczy jeden telefon, podczas którego omówisz wszystkie ważne aspekty, a następnie będziesz mógł powrócić do codziennych obowiązków. W Solutio Medica 99% pracy wykonujemy my, a Ty podejmujesz decyzję.
Szybsze wdrażanie zmian
Zamknięty gabinet? Spontaniczna promocja? Poinformuj o tym, jak najszybciej swoich pacjentów. Współpracując z nami masz pewność, że zmiany, które nastąpiły będą szybko wdrożone, a pacjenci nie przegapią ważnej informacji.
Bardzo ważnym aspektem współpracy jest szybkie reagowanie na zmiany. Poinformowanie kilku agencji o zamkniętym gabinecie może trwać na tyle długo, że komunikat pojawi się za późno, a w konsekwencji pacjenci mogą zostać wprowadzeni w błąd.
Kompleksowa obsługa – OVIklinika
Już wiesz, że w przypadku praktyki lekarskiej najlepiej zgłosić się do medycznej agencji marketingowej i skoncentrować się tylko na tej współpracy. Poznaj naszego klienta, który zastosował się do tej rady i uzyskał oczekiwane rezultaty.
OVIklinika to nowoczesny gabinet leczenia niepłodności. Klient chciał uzyskać większą ilość pacjentów, a także chciał budować przyjazną markę. Aby uzyskać spójność komunikacji, wdrożyliśmy unikatowy wizerunek marki, inspirowany naturą. Uzyskaliśmy przy tym efekt ciepłego i przyjaznego miejsca, czego zazwyczaj brakuje placówkom medycznym.
Ta podstawa pozwoliła realizować komunikację z pacjentami poprzez media społecznościowe. Nie ograniczaliśmy się do standardowych rozwiązań i wdrożyliśmy ciekawsze formaty (m.in. rolki). Skutecznie poszerzaliśmy grono odbiorców poprzez reklamy na Instagramie i Facebooku.
Nie zapomnieliśmy również o pozycjonowaniu. Widoczność strony, a także wysoka pozycja na Mapach Google to elementy, o które zadbaliśmy. Aby parametry pozycjonowania wzrosły, dodaliśmy na stronę zakładkę blog, a także tworzyliśmy wpisy na wizytówkę Google.
Jaki był efekt? Wzrost użytkowników na stronie o 65% i i 22% więcej pozyskanych formularzy kontaktowych. Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych działaniach dla OVIkliniki? Przejdź do naszego case study -> [LINK]