
Kampania budowanie wizerunku
Case study — Kampania leadowa dla nowo otwartej kliniki medycyny estetycznej Clinica Fiorente

Klient
Clinica Fiorente to klinika medycyny estetycznej z Radomia, wyróżniająca się unikalnym podejściem do piękna inspirowanym estetyką renesansu. Marka łączy nowoczesne zabiegi z filozofią harmonii, sztuki i wyrafinowania. Klinika powstała jako autorski projekt, którego misją jest oferowanie pacjentom kompleksowej opieki w duchu slow beauty – z naciskiem na naturalny efekt, bezpieczeństwo i komfort. Case study marketing medyczny: kampania leadowa dla kliniki medycyny estetycznej — pokazuje, jak skuteczny marketing digital w branży medycznej może wspierać sprzedaż usług i budować wizerunek marki premium już od pierwszych dni działalności placówki.
Wyzwanie
Celem kampanii było szybkie zbudowanie świadomości marki Clinica Fiorente na lokalnym rynku oraz wygenerowanie pierwszych zapisów na zabiegi medycyny estetycznej w kluczowych kategoriach, takich jak pielęgnacja skóry i zabiegi anti-aging. Największym wyzwaniem było dotarcie do odpowiednich odbiorców — kobiet z segmentu premium i upper mainstream — w krótkim czasie, przy ograniczonym budżecie mediowym. Kampania musiała jednocześnie budować zaufanie do nowej marki i przekonywać do zakupu usług. Zespół Solutio Medica przygotował kompleksową strategię marketingową obejmującą: opracowanie koncepcji komunikacji marki (key visual, ton of voice, przekaz emocjonalny), stworzenie kreacji reklamowych (grafiki, copy, CTA), uruchomienie kampanii Meta Ads (Facebook + Instagram) z precyzyjnym targetowaniem lokalnym, przygotowanie dedykowanego landing page z formularzem kontaktowym i sekcją promocji Light & Bright, optymalizację kampanii pod kątem konwersji i kosztu pozyskania leada (CPL).

Opracowane materiały


Wykorzystane zasoby i kanały
Działania promocyjne oparto na współdziałaniu dwóch systemów reklamowych – Meta Ads i Google Ads – które wspólnie budowały widoczność i generowały pierwsze kontakty. W Meta testowaliśmy kampanie typu lead, wykorzystujące formularz rejestracyjny bezpośrednio w ekosystemie Facebooka i Instagrama. Równolegle prowadziliśmy kampanię w Google Ads, docierając do osób aktywnie poszukujących usług medycyny estetycznej w regionie.
Testowaliśmy dwie grupy odbiorców:
• Grupa A – szerokie targetowanie w oparciu o lokalizację i zainteresowania,
• Grupa B – osoby, które już wchodziły w interakcję z marką (remarketing).
Testowaliśmy dwie grupy odbiorców:
• Grupa A – szerokie targetowanie w oparciu o lokalizację i zainteresowania,
• Grupa B – osoby, które już wchodziły w interakcję z marką (remarketing).
W ramach działań przygotowaliśmy wytyczne do stworzenia rolki reklamowej przez gabinet, kreacje graficzne (single posty) do kampanii i komunikacji organicznej. Przygotowaliśmy dla klienta narzędzie w postaci dokumentu online – ewidencję leadów w formie prostej tabeli, umożliwiającej codzienne monitorowanie skuteczności kontaktu z pacjentkami i usprawnienie pracy recepcji.
Kampania pozwoliła zbudować silny start dla nowej marki w Radomiu. Dzięki połączeniu systemów reklamowych i testom grup odbiorców możliwe było precyzyjne dotarcie do lokalnej społeczności i efektywne generowanie leadów – a dzięki wdrożonym narzędziom, także ich skuteczne przetwarzanie przez zespół.
Kampania pozwoliła zbudować silny start dla nowej marki w Radomiu. Dzięki połączeniu systemów reklamowych i testom grup odbiorców możliwe było precyzyjne dotarcie do lokalnej społeczności i efektywne generowanie leadów – a dzięki wdrożonym narzędziom, także ich skuteczne przetwarzanie przez zespół.
łączny zasięg reklam w pierwszym miesiącu kampanii
40959
testowane grupy odbiorców (szerokie i remarketingowe)
2
systemy reklamowe: Meta Ads i Google Ads
2
Efekty
W ramach działań przygotowaliśmy wytyczne do stworzenia rolki reklamowej przez gabinet, kreacje graficzne (single posty) do kampanii i komunikacji organicznej. Przygotowaliśmy dla klienta narzędzie w postaci dokumentu online – ewidencję leadów w formie prostej tabeli, umożliwiającej codzienne monitorowanie skuteczności kontaktu z pacjentkami i usprawnienie pracy recepcji.
Kampania pozwoliła zbudować silny start dla nowej marki w Radomiu. Dzięki połączeniu systemów reklamowych i testom grup odbiorców możliwe było precyzyjne dotarcie do lokalnej społeczności i efektywne generowanie leadów – a dzięki wdrożonym narzędziom, także ich skuteczne przetwarzanie przez zespół.
Kampania pozwoliła zbudować silny start dla nowej marki w Radomiu. Dzięki połączeniu systemów reklamowych i testom grup odbiorców możliwe było precyzyjne dotarcie do lokalnej społeczności i efektywne generowanie leadów – a dzięki wdrożonym narzędziom, także ich skuteczne przetwarzanie przez zespół.
- Wysokie dotarcie reklam już w pierwszym miesiącu działalności.
- Uruchomienie skutecznych kampanii leadowych z formularzami.
- Wdrożenie narzędzi usprawniających pracę recepcji i kontakt z potencjalnymi pacjentkami.
- Stworzenie kompletnego zestawu materiałów reklamowych (grafiki, rolka).
- Przetestowanie skuteczności różnych grup odbiorców i formatów reklamowych.
Chcesz sprawdzić, jak takie działania mogą pomóc rozwijać Twój biznes?
w Solutio Medica od 2015 wspieramy kliniki, lekarzy, firmy z branży medycznej i farmaceutycznej w budowaniu pozycji rynkowej i pozyskiwaniu klientów.