Case study marketing medyczny Z44 Clinic — kampania metamorfoza pacjentki | marketing medycyny estetycznej | agencja Solutio Medica

Kampania metamorfoza

Case study — Koordynacja i realizacja projektu metamorfozy w klinice medycyny estetycznej Z44 Clinic

Klient

Z44 Clinic oraz Z44 Mariposa Estetic to dwa podmioty działające w ramach jednej marki, łączącej medycynę estetyczną z podejściem premium. Klinika oferuje szeroki zakres zabiegów odmładzających i modelujących, realizowanych przez zespół specjalistów o wysokich kompetencjach i doświadczeniu. Projekt marketingu medycznego: kampania metamorfoza pacjentki dla kliniki medycyny estetycznej miał na celu zaprezentowanie efektów kompleksowej opieki estetycznej w naturalny i inspirujący sposób – z naciskiem na emocje, autentyczność i wizerunek ekspertów kliniki.

Wyzwanie

Celem kampanii było zbudowanie świadomości i zaufania do marki Z44 Clinic poprzez realizację projektu „Metamorfoza” — kompleksowej transformacji jednej pacjentki, dokumentowanej w formie wideo i sesji zdjęciowej. Największym wyzwaniem było połączenie elementów storytellingu, edukacji medycznej i emocjonalnej komunikacji w taki sposób, aby pacjentka stała się ambasadorką marki, a jednocześnie projekt zachował pełną zgodność z przepisami dotyczącymi reklamy usług medycznych. Strategia opracowana przez Solutio Medica – agencję marketingu medycznego obejmowała: przygotowanie koncepcji i scenariusza projektu, koordynację współpracy między zespołem kliniki, stylistami, wizażystami i fotografem, zaplanowanie kampanii digital (Meta Ads, YouTube, social media), realizację materiałów foto i wideo z procesu przemiany, moderację kampanii PR z elementami komunikacji eksperckiej w kanałach medycznych.

Opracowane materiały

Wykorzystane zasoby i kanały

Całość kampanii oparta była na zintegrowanym działaniu w wielu kanałach.

W pierwszej fazie zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy kampanię rekrutacyjną – powstał dedykowany landing page, formularz zgłoszeniowy, regulamin. Rekrutację promowlaiśmy za pomocą kampanii w Meta Ads oraz publikacjach w grupach dyskusyjnych, lokalnych mediach.

W trakcie trwania kampanii realjonowlaiśmy przebieg metamorfozy w mediach społecznościowych poprzez posty, rolki, relacje i wideo. Naszym celem było zaangażowanie społeczność wokół przemiany pacjentki.

Kulminacją kampanii był event finałowy z zaproszonymi gośćmi i pacjentką. Na wydarzeniu premierę miała nowa identyfikacji i strony internetowej Z44. Powstały również treści na YouTube oraz szereg materiałów wideo do dalszego wykorzystania w komunikacji.
Kampania została zrealizowana w trzech etapach: rekrutacyjnym, dokumentującym przebieg metamorfozy oraz podsumowującym. Udało nam się budzić duże zainteresowanie akcją, zwiększyć rozpoznawalność marki, a także przygotować wiele wartościowych treści, które edukowały na temat zabiegów, pokazywały klinikę i jej personel.
łączny zasięg treści w social mediach w trakcie kampanii Metamorfoza
162527
kanałów w których prowadzona była kampania
7
liczba materiałów stworzonych w ramach kampanii (reelsy, posty, relacje, wideo na YouTube i zdjęcia)
34

Efekty

Kampania została zrealizowana w trzech etapach: rekrutacyjnym, dokumentującym przebieg metamorfozy oraz podsumowującym. Udało nam się budzić duże zainteresowanie akcją, zwiększyć rozpoznawalność marki, a także przygotować wiele wartościowych treści, które edukowały na temat zabiegów, pokazywały klinikę i jej personel.

Chcesz sprawdzić, jak takie działania mogą pomóc rozwijać Twój biznes?

w Solutio Medica od 2015 wspieramy kliniki, lekarzy, firmy z branży medycznej i farmaceutycznej w budowaniu pozycji rynkowej i pozyskiwaniu klientów.