W jaki sposób działa pozycjonowanie w przypadku gabinetów stomatologicznych?

W jaki sposób działa pozycjonowanie w przypadku gabinetów stomatologicznych?

Pozycjonowanie to nazwa, którą w uproszczony sposób opisuje działania SEO i SEM.
W praktyce sprowadza się to do tego, że pacjent widzi wysoko stronę w wynikach wyszukiwania w Google. Pacjenci wyszukiwać mogą w dwojaki sposób:

1.    Nie znają nazwy konkretnego gabinetu,  szukają informacji o konkretnej usłudze lub zabiegu
Co pacjent wpisuje w Google: Stomatolog Poznań, leczenie kanałowe Poznań, klinika stomatologiczna Poznań, dobry stomatolog Poznań.

Kim jest szukający: osoba która już zna gabinet, już są pacjentami lub ktoś z ich otoczenia jest pacjentem.

2.    Znają nazwę i szukają strony z danymi kontaktowymi lub np. oferta
Co pacjent wpisuje w Google:  Dobry dentysta Poznań, Dobry dentysta opinie, Dobry dentysta.
Kim jest szukający: osoba która chce umówić się do lekarza, ma potrzebę, nie jest zdecydowana na konkretnego specjalistę.W UPROSZCZENIU:
•    Gabinety stomatologiczne pozyskują nowych pacjentów dzięki temu sposobowi wyszukiwania numer 1.
•    Gabinety stomatologiczne komunikują swoją ofertę dzięki temu sposobowi wyszukiwania numer 2.

   WNIOSKI – JAK POZYCJONOWAĆ

•    Strony Internetowe, by pozyskiwać pacjentów, muszą być pozycjonowane pod konkretne hasła dotyczące usług (przykład 1), np.: implanty Poznań lub leczenie kanałowe Poznań.
•    Ktoś, kto zna nazwę gabinetu (np. Uśmiechy) i szuka usług stomatologicznych – na pewno je znajdzie dodając hasła „stomatolog” lub podobne. Obecnie nie wyszukuje się wpisując tylko i wyłącznie pojedynczego słowa. Pacjent wpisuje: Uśmiechy stomatolog, a nie wpisuje: uśmiechy.
•    Nazwa samej strony (domena www) nie ma tak dużego znaczenia – jeśli pacjent będzie szukał usług stomatologicznych w Poznaniu, to znajdzie ją. Jeśli w samym Poznaniu jest inny gabinet o identycznej nazwie to może wyświetlać się ten konkurencyjny – to nie jest ten przypadek.

Przewiń do góry