fbpx

Strategia marketingowa dla branży medycznej

Działaj na podstawie danych, a nie wyobrażeń.

Strategia marketingowa

Czym jest?

Strategia marketingowa określa kierunki działania i systematyzuje działania marketingowe. Jest to dokument, który zawiera kluczowe informacje o wizji firmy, profilu klientów oraz wykorzystywanych kanałach i sposobach komunikacji. Opisuje działania, które mają być prowadzone w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych, prowadzeniu bloga, pozyskiwaniu rekomendacji czy organizacji webinariów. Zawiera kluczowe komunikaty dotyczące wartości i wyróżników firmy, które wykorzystywane są we wszystkich działaniach marketingowych.

Strategia dotyczy wszystkich działań we wszystkich kanałach komunikacyjnych firmy. W zalewności od profilu działalności klienta, zawieramy w niej informacje na temat:

  • Mediów społecznościowych.
  • Strony internetowej.
  • Pozycjonowania i tworzenia bloga.
  • Mailingów.
  • Współpracy z influnecerami.
  • Wydarzeń i eventów.
  • Webinarów i spotkaniami on-line.
  • Pozyskiwania opinii.
  • Materiałów drukowanych, w tym ofert, ulotek.

Strategia pozwala na analizę dotychczasowych działań, optymalizację kosztów oraz zasobów i skupienie się na najbardziej kluczowych kanałach i działaniach. Strategia to marketingowy odpowiednik biznes planu firmy. Stanowi także zbiór wytycznych dla pracowników gabinetu, pozwalający na samodzielne prowadzenie skutecznej komunikacji marketingowej.

Strategia marketingowa firm w branży medycznej

Aby prowadzić sprawne działania marketingowe, cały zespół musi doskonale rozumieć wartość produktu, usługi lub marki i wiedzieć jak go skutecznie promować. Strategia pozwala na uporządkowanie marketingu i sprawia, że cała firma mówi jednym językiem. Pozwala także na szukanie nowych, innowacyjnych podejść do pozyskiwania klientów i pacjentów. Włączenie zewnętrznej agencji w proces jej powstawania pozwala na spojrzenie świeżym okiem na dotychczasowe działania.

Prowadzenie biznesu w branży medycznej wiąże się z wieloma obostrzeniami. Inwestując w strategię masz pewność, że Twój zespół wie co i jak może komunikować, a Twoje działania działania są efektywne, spójne oraz skuteczne.

Dlaczego warto zainwestować w strategię marketingową?

Dzięki stworzeniu i wdrożeniu strategii marketingowej:

  • Będziesz w uporządkowany i efektywny sposób zarządzać wszystkimi działaniami marketingowymi.
  • Będziesz budować unikatową markę na rynku wyróżniając się na tle konkurencji.
  • Będziesz aktywnie zwiększać bazę pacjentów lub klientów.
  • Będziesz budować zaufanie do marki i retencję pacjentów lub klientów.
  • Będziesz lepiej zarządzał zespołem marketingowym.

Dlaczego warto pracować z nami?

Od lat doradzamy biznesom na rynku medycznym. Wiemy jakich treści oczekują pacjenci lub odbiorcy, jak pracować z profesjonalistami medycznymi oraz jakie taktyki są skuteczne w przypadku promocji usług i produktów z branży medycznej. Podzielimy się z Tobą doświadczaniem. Pomożemy usystematyzować dotychczasowe działania i zaproponujemy nowe. Wybierając Solutio Medica wybierasz partnera, który już ma doświadczenie w pracy z podobnymi firmami i będziesz korzystał ze zgormadzonego latami doświadczenia.

Zaufali nam m.in.