fbpx

Skuteczna strona internetowa gabinetu w 2023 roku.

Strona internetowa to wizytówka każdego gabinetu, dlatego ważne jest, aby była ona funkcjonalna i skuteczna. Systematycznie aktualizowana strona pod standardy Google to klucz do sukcesu. Jakie będą trendy na medycznych stronach internetowych w 2023? Czy Twoja witryna jest gotowa na pozyskiwanie nowych pacjentów? Zastosuj poniższe wskazówki, aby zwiększyć jej skuteczność w nadchodzącym roku.

Cel strony

W pierwszej kolejności zastanów się, jaki jest cel Twojej strony. Celem nie jest publikowanie treści, a sprawienie, że pacjent umówi wizytę. Jak to zrobić? Przede wszystkim ułatw użytkownikowi poruszanie się po stronie. Nikt nie ma cierpliwości do szukania potrzebnych informacji takich jak, np. telefon, formularz kontaktowy, czy adres placówki. Te dane powinny pojawić się w pierwszej kolejności podczas ładowania się strony, np. na pasku nad menu głównym.

Zweryfikuj czy forma kontaktu jest bezproblemowa i nie utrudniasz potencjalnemu pacjentowi dotarcia do Ciebie. Dobrym sposobem jest utworzenie aktywnych linków, dzięki którym pacjent zostanie przekierowany do miejsca docelowego po kliknięciu, np. w numer telefonu. W ten sposób użytkownik uniknie ręcznego przepisywania i szybciej skontaktuje się z Twoją placówką.

Indeksowanie stron na mobile

Indeksowanie stron znacznie zmieniło się na przestrzeni czasu. Obecnie witryny, które dobrze są dostosowane do telefonów komórkowych, mają większą szansę na przebicie się. Jest to spowodowane wciąż wzrastającą liczbą użytkowników korzystającą ze smartfonów. Zrób test i sprawdź czy najważniejsze informacje wyświetlają się jako pierwsze po wejściu na Twoją stronę z poziomu telefonu.

Mniej znaczy więcej

Czy minimalizm zawsze jest nudny? Nuda w kontekście stron internetowych to prawdziwy komplement! W projektowaniu strony niezwykle ważne jest to, żeby zachować przejrzystość i tzw. „oddech”. Priorytetami medycznej branży jest budowanie zaufania, które powinno przekładać się na ilość umawianych wizyt. Minimalistyczny wygląd strony zdecydowanie w tym pomaga. Pozwala on pokazać profesjonalizm w połączeniu z klasą w estetyczny sposób. Czy Twoja strona jest czytelna dla użytkownika?

Opowiedz prawdziwą historię

Czy na Twojej stronie pojawiają się zdjęcia personelu? Jeśli nie, koniecznie to zmień. Budowanie relacji z pacjentem to nie tylko Facebook i Instagram. Drugą najchętniej odwiedzaną zakładką na stronach internetowych po cenniku jest zakładka „O nas”. Potencjalni pacjenci chcą wiedzieć więcej o doświadczeniu Twojej placówki, a dzięki publikowaniu zdjęć personelu i gabinetu, zaufanie pacjenta rośnie.

Pacjenci przychodzą oglądać, nie czytać

Pamiętaj o tym, że nie każdy pacjent lubi czytać, jak również nie każdy pacjent lubi oglądać jedynie ładne obrazki. Najlepszym rozwiązaniem jest dać wybór i połączyć ze sobą te formy. Pacjent scrollując chce uzyskać jak najwięcej informacji w możliwie krótkim czasie. Ułatw mu to i zastosuj czytelne schematy oraz grafiki, które będą połączeniem obrazu i tekstu. Oprócz tego urozmaicaj tekst wypunktowaniami i nagłówkami, aby treści były poukładane i czytelne.

Ludzkie treści

Jeśli Twoim celem jest konwersja, a więc sprawianie, aby pacjenci umawiali wizyty, to zoptymalizuj teksty tak, aby przeciętny Kowalski zrozumiał co masz mu do przekazania. Specjalistyczne opisy, niczym treści z encyklopedii to nie najlepszy pomysł. Ułatw użytkownikowi czytanie ze zrozumieniem i zastąp medyczne terminy na słowa stosowane na co dzień, np. zamień ‘ekstrakcja ósemek’ na ‘usuwanie ósemek’.

Jeśli chcesz zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google, zwiększ ilość blog postów na Twojej witrynie. Jeden artykuł to za mało. Stwórz treści na bloga, które będą poszerzały konkretny temat, a oprócz tego nie zapomnij o takich, które pacjent będzie mógł przeczytać „z lotu ptaka”. W ten sposób zadowolisz zarówno użytkownika na Twojej stronie, jak i algorytm Google.

Potrzebujesz pomocy?

Wiemy i rozumiemy, że w branży medycznej często nie ma czasu na samodzielne wprowadzanie zmian. Dlatego przychodzimy z pomocą i jesteśmy otwarci na nowe współprace. Otwierasz gabinet? Potrzebujesz nowej strony lub odświeżenia starej? Przeczytaj więcej o naszej usłudze https://solutiomedica.pl/medyczne-strony-internetowe/ i skontaktuj się z nami!

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

Chat GPT w branży medycznej
Marketing medyczny

Chat GPT będzie tworzył treści medyczne?

Razem z pojawieniem się nowych możliwości generowania tekstów i obrazów pojawiła się ciekawość czy Chat GPT jest w stanie tworzyć treści medyczne. Czy sztuczna inteligencja ...
Przejdź do wpisu →
marketingowe błędy gabinetów
Marketing medyczny

Marketing medyczny – błędy, których należy unikać! cz.1

Marketing medyczny to coś, co przyda się Twojej placówce? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów!
Przejdź do wpisu →
Lokalne SEO

Kiedy promować gabinet w Google Ads?

Jak promować gabinet w sieci, kiedy konkurencja jest tak duża? Do czego przydadzą się reklamy w systemie reklamowym Google Ads? Zanim uruchomisz swoją pierwszą kampanię ...
Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)