fbpx
case study

Pozycjonowanie kliniki stomatologicznej - Orzeł Dental Care

#1 potrzeba

Stworzenie nowego brandu na rynku radomskiej stomatologii

#2 wykonane działania

Podstawy - wizytówka Google

Zanim przeszliśmy do budowania strony internetowej rozpoczęliśmy współpracę od stworzenia wizytówki Google. Działanie te wykonaliśmy na pół roku przed planowanym otwarciem gabinetu, gdyż wizytówka Google stanowi podstawę jakiejkolwiek widoczności w Internecie. W przypadku ODC sytuacja była dość nietypowa. A mianowicie dwójka założycieli praktykowała już zawód w innych gabinetach i mieli założoną wizytówkę. Wybraliśmy tą, która miała najwięcej opinii i najdłuższą historię i przeprowadziliśmy proces przekazania własności wizytówki z rąk poprzedniego pracodawcy na rzecz aktualnej właścicielki. Dzięki wykorzystaniu już istniejącej wizytówki z historią i opiniami ominęliśmy pierwszy etap budowania zaufania w oczach wyszukiwarki.

Strona internetowa dla kliniki ortodontycznej

Wraz z klientem od zera budowaliśmy obecność w Internecie. Tworzenie strony rozpoczęliśmy od określenia potrzeb, zbadania środowiska konkurencyjnego i dobrania odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu udało nam się uzyskać spójną wizualnie stronę, która w jasny sposób komunikuje wartości i jakość pracy ODC.

Dobór słów kluczowych

Mając na uwadze specyfikę gabinetu i jego konkurencje wybraliśmy odpowiednie słowa kluczowe. Gabinet specjalizuje się w ortodoncji i aparatach Invisalign. Działania skupiliśmy wokół tych tematów. Z uwagi na lokalny charakter działań do każdej frazy kluczowej dodaliśmy lokalny atrybut czyli miasto. Frazy wyglądały następująco:

  • Ortodonta Radom
  • Ortodoncja Radom
  • Invisalign Radom
  • Najlepszy Ortodonta Radom

Tworzenie bloga tematycznego z treściami pod pozycjonowanie

Żeby wzmocnić nasycenie fraz kluczowych na stronie stworzyliśmy dedykowaną podstronę z wpisami. Wpisy koncentrowaliśmy wokół tematów determinowanych przez słowa kluczowe.  Miesięcznie tworzyliśmy 1-2 teksty na przynajmniej 500 słów.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Po zoptymalizowaniu strony przeszliśmy do pozyskiwania linków zewnętrznych. Z uwagi na fakt, że gabinet był świeżo otwarty w pierwszej kolejności zamówiliśmy artykuły sponsorowane z linkiem do strony z atrybutem „do follow”. Dzięki temu podwyższyliśmy zaufanie wyszukiwarki Google do strony i wzmocniliśmy jej pozycję. Każdy artykuł był poświęcony ortodoncji lub invisalign. Dzięki publikacji w prasie lokalnej osiągnęliśmy także dodatkowy cel jakim jest zwiększenie świadomości brandu Orzeł Dental Care. Wcześniej po wpisaniu w wyszukiwarkę Orzeł Stomatologia wyniki pokazywały wyszukiwanie Orła białego lub nagrodę Orły stomatologii. Po miesiącu od rozpoczęcia kampanii medialnej wyniki już były dużo bardziej precyzyjne i odzwierciedlały naszą intencję. Oprócz artykułów sponsorowanych zamieściliśmy również ponad 100 wizytówek NAP w różnych portalach.

Działania:
#3 rezultaty

Zbudowanie świadomości marki, stworzenie dobrze widocznej witryny i wdrożenie systemu rekomendacji dla pacjentów

Po roku od rozpoczęcia współpracy udało nam się osiągnąć założone cele.

Rezultaty: