Kiedy warto zatrudnić agencję marketingową do promocji gabinetu stomatologicznego?

Spójrzmy prawdzie w oczy: jako stomatolog i właściciel gabinetu lub kliniki, Twój codzienny grafik jest zawsze przepełniony. Przyjmujesz pacjentów, zarządzasz zespołem, podejmujesz decyzję dotyczące inwestycji. Chcesz, żeby gabinet działał perfekcyjnie a pacjenci byli zadowoleni, ale czasem ciężko zawsze podejmować dobre decyzje. To moment, aby odpowiedzieć na pytanie: czy potrzebuję zatrudnić agencję marketingową? Czy opłaca się zatrudnianie agencji marketingowej specjalizującej się w rynku stomatologicznym?

Działania marketingowe są świetnym sposobem by przyciągać nowych pacjentów, zatrzymywać aktualnych czy budować wizerunek placówki typu premium. Mamy do dyspozycji reklamy w Google, pozycjonowanie by być na samej górze wyników w wyszukiwarce, social media, w tym głównie Facebook i Instargram,  portale i for z opiniami, w tym największy – Znany Lekarz, kampanie mailingowe, oraz działania content marketingowe.  Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zdecydować, czy zająć się marketingiem i promocją samemu, czy zatrudnić ekspertów?

Nie widzisz rezultatów działań marketingowych

Sam prowadzisz profil na Facebooku, kuzyn ustawia Ci reklamy w Google, a znaleziony na OLX grafik projektuje grafiki i materiały firmowe. Niestety, obecne działania marketingowe nie przynoszą rezultatów. Nie wiesz, czy i ilu pacjentów pozyskałeś dzięki wydanemu budżetowi na reklamę oraz w które kanały inwestować.

Podejmowanie decyzji, bez posiadania pełnych informacji to błędna droga. Kosztuje ona często dwa razy: pierwszy przy zatrudnianiu amatorów i freelancerów, drugi przy odbudowywaniu wizerunku. Jeśli czujesz, że masz za dużo na głowie i nie chcesz zajmować się kwestami, które nie leżą w Twoich kompetencjach, to dobry moment na zastanowienie się nad profesjonalna pomocą. Możne ona odciążyć Twój grafik, a poza tym wygenerować dodatkowe, duże zyski.

Aby podjąć decyzję o skuteczności i celowości inwestowania w marketing, nie idź na skróty, tylko rozmawiaj z profesjonalistami. Jeśli ktoś obiecuje Ci wzrost ilości pacjentów o 40% w ciągu miesiąca czasu, to zazwyczaj próbuje Cię naciągnąć. Wdrożenie strategii i jej przetestowanie to proces trwający od 3 miesięcy do pół roku. Jeśli poważnie myślisz o rozwoju gabinetu, zainwestuj ten czas, by móc podjąć decyzje bazującą na konkretnych wynikach.

Ilość nowych pacjentów oraz ruch spada

Czasami pomimo początkowej skuteczności, efekty inwestycji w promocję, zmniejszają się. Wynika to z tego, ze rynek tale się zmienia: Google modyfikuje algorytmy, Znany Lekarz oferuje rozszerzone opinie, a pacjenci wymieniają się rekomendacjami na nowych portalach, o których istnieniu nawet nie wiesz. Nie zapominajmy tez, że konkurencja nie śpi i skutecznie dociera do pacjentów. Jeśli pomimo takiego samego nakładu czasu i środków na promocje i pozyskiwanie nowych pacjentów ich ilość maleje – to dla Ciebie sygnał ostrzegawczy. Podejmij działania zanim sytuacja się zaostrzy i na bieżąco monitoruj napływ nowych pacjentów.

Warto skorzystać z oferowanych przez wiele firm wstępnych analiz działań marketingowych w sieci. Wiele z nich jest bezpłatnych i pozwoli Ci określić miejsce, w którym jesteś, jak wygląda Twój gabinet na tle konkurencji oraz co możesz zrobić, by być o krok przed nią. Pomoże Ci to nakreślić dalszą ścieżkę rozwoju gabinetu lub kliniki.

[adrotate banner=”4″]

Brak przewidywalnych rezultatów

Obserwujesz wzrost w ilości zapytań pacjentów oraz ich całkowitą liczbie, ale są one zmienne. Nie wiesz, czemu w bieżącym miesiącu osiągasz konkretne wyniki, a w poprzednim połowę mniejsze. To najczęstszy efekt samodzielnego prowadzenia mediów – brak przewidywalności. Powodów może być wiele, miedzy innymi brak systematyczności, monitorowanie tylko części informacji, jakie obecne są w sieci na twój temat czy po prostu brak wiedzy o zmieniających się narzędziach marketingowych (np. wspomniane już zmiany algorytmu Google). Jeśli chcesz planować i mieć kontrolę nad działaniami marketingowymi, zatrudnienie eksperta może być koniecznością.

Przy wyborze ustal jednak kluczowe kwestie, takie jak długoterminowa strategia czy określenie kanałów komunikacji i nakładów na każdy z nich. To istotne, żebyś miał jasno określony system „rozliczania͟” rezultatów. Kilka praktycznych wskazówek o najważniejszych wskaźnikach znajdziesz tutaj.

Nie lubisz, nie chcesz i nie ufasz marketingowi!

Jeśli twoje podejście do marketingu najlepiej opisuje powyższe zdanie, być może zatrudnienie agencji nie jest najlepszym pomysłem! Wielu lekarzy, zwłaszcza tych, którzy latami pracowali na renomę w środowisku, odcina się od nowych form promocji uważając je za tanie reklamy. Jeśli Twój gabinet ma pełny kalendarz na najbliższe pół roku, jesteś pewny pozycji rynkowej i wiesz, że konkurencja Ci nie zagraża – gratulacje. Mamy nadzieję, że nam uda się umówić na wizytę.

Niestety, nie każdy ma ten komfort. Chcąc tego, czy nie, większość uznanych gabinetów i klinik musi walczyć o pacjentów z innymi podmiotami, które w pełni wykorzystują potencjał nowych mediów. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, pierwsze działania powinieneś zacząć już dziś.

Przy wyborze partnera pamiętaj o najważniejszy aspekcie: zrozumieniu rynku stomatologicznego. Sprawdź, czy agencja z którą pracujesz, realizuje projekty na ryku stomatologicznym i rozumie specyfikę branży i znaczenie „nazwiska͟. Na dobrą reputacje pracujesz latami, a zepsuć ją można w kilka tygodni. Jeśli twój rozmówca ma w portfolio kampanie dla agresywnej sieci sklepów spożywczych i dystrybucje żółto-czerwonych krzykliwych reklam, może nie jest dla Ciebie idealnym partnerem.

Jeśli już wiesz kiedy, ale nie wiesz, JAK wybrać, zajrzyj do naszego tekstu.

[adrotate banner=”4″]

Przewiń do góry