Key Performance Indicators – oto sformułowanie, które musisz poznać, aby być świadomym twórcą kampanii marketingowej Twojej strony www. Brzmi obco? Przygotowaliśmy dla Was krótki artykuł, w którym przeczytacie, czym się kierować mierząc skuteczność działań SEO.
Key Performance Indicators: Konwersje
Jeśli planujesz rozpocząć optymalizację swojej strony pod kątem wyników wyszukiwania, powinieneś uświadomić sobie, jak mierzyć skuteczność prowadzonych działań.
Konwersje są kluczowym wskaźnikiem wydajności prowadzonej kampanii marketingowej. Dzięki niemu możesz mierzyć efektywność wejść na Twoją stronę w postaci np. liczby zarejestrowanych wizyt lekarskich w stosunku do wejść na stronę. Najogólniej dzielimy je na makro i mikro.
Konwersje makro
Nazywamy tak wszelkie duże transakcje, które mają miejsce na Twojej stronie internetowej. Są bezpośrednio związane z liczbą pacjentów w rzeczywistości zgłaszającą się na wizytę.
– Rejestracja na wizyty online: Umieszczenie na stronie odpowiedniego formularza, pomoże Ci sprawdzić, jaka część wyników pochodzących z tzw. wyszukiwania organicznego, to pacjenci faktycznie rejestrujący wizytę w gabinecie.
– Kontakt telefoniczny: Dopóki będą dostępne telefony, dopóty pacjenci będą rejestrować się do lekarza telefonicznie. Mimo tego, że żyjemy w czasach załatwiania spraw mailowo, wciąż drzemie w nas potrzeba ustnego potwierdzenia zawartej umowy (w tym również rejestracji wizyty lekarskiej). Korzystanie z usług śledzenia połączeń, pomoże Ci śledzić, jak wiele osób zadzwoniło do Ciebie na podstawie znalezionego na stronie numeru telefonu.
– Oprogramowanie rejestrujące wizyty: Coraz więcej gabinetów lekarskich korzysta z oprogramowania, które umożliwia bezpośrednie zabukowanie wizyty lekarskiej. Kliknięcia w przycisk mogą być śledzone, dzięki temu wiemy dokładnie, jak wiele osób wyświetlających Twoją stronę umawia wizytę.
Mikrokonwersje
O ile w przypadku konwersji makro mówimy o zrealizowanej transakcji czy zamówieniu usługi, konwersja mikro to znacznie mniejsze działanie na stronie, które może wskazywać na skłonność u użytkownika do dokonania konwersji makro.
– Zapisy do newsletterów: Stworzenie bazy pacjentów zapisanych do listy mailingowej, może pokazać Ci, jak aktywna jest Twoja społeczność. Newslettery pomagają budować zaufanie u pacjentów – w sezonie pylenia traw, możesz wysłać krótkie podsumowanie na temat alergii, w zimie natomiast wskazówki służące wzmocnieniu odporności.
–Logowanie w portalu dla pacjentów: Liczba utworzonych kont pacjenta jest dobrym wskaźnikiem tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony (przypadkowy czytelnik prawdopodobnie nie skorzysta z możliwości zalogowania się w portalu pacjenta).
Stworzenie portalu dla pacjentów pokazuje, że Twój gabinet dba nie tylko o czytelników strony, ale w praktyce zapewnia możliwość szybkiego i prostego umówienia wizyty lekarskiej.
– Testy dla pacjentów: Nie tylko pomagają w utrzymaniu interakcji między lekarzem a pacjentem. Pomagają także poszerzyć wiedzę na temat jednostek chorobowych, z którymi większość pacjentów zgłasza się do gabinetów lekarskich.
– E-booki do pobrania: Książki są uważane za popularne i wiarygodne źródło wiedzy. Dlatego też przygotowując darmowe e-booki dla pacjentów, pomagasz im lepiej poznać swój stan zdrowia, zachęcić do profilaktyki i omówić przyczyny objawów, z jakimi się borykają. Udostępnienie książki na temat najnowszych dostępnych terapii może być kolejną korzyścią – zarówno dla pacjenta, jak i dla Ciebie.
Zobacz też: Strony internetowe dla medyków – dobre praktyki