Jak wybrać agencję marketingową dla Twojego gabinetu?

Jest wiele metod marketingu usług medycznych. Składają się na nie promocja w Social Mediach, optymalizacja konwersji, blogowanie, zatrudnienie osoby do kontaktu z lokalnymi społecznościami, promowanie kliniki na znanym lekarzu. A to tylko część z nich. Z tyloma kanałami komunikacji i strategiami dotarcia do pacjentów trzeba wybrać te, które pasują do Twojego gabinetu.

W tym artykule wypiszemy wskazówki dotyczące wyboru właściwych usług dla Twoich potrzeb.

Krok 1. Określ swoje cele biznesowe.

Dobranie odpowiednich strategii promocji będzie zależało od Twoich celów.

1. Co chcesz osiągnąć?
2. W jakim czasie?
3.Jakim kosztem

Rozważając zasoby, czas i koszty potrzebne do skutecznej promocji Twojego gabinetu wykonujesz pierwszy krok do realizacji swoich celów. Wyznaczasz realistyczne oczekiwania. Może Ci się wydawać na początku, że potrzebujesz wszystkich kanałów i metod. Jednak po realistycznej ewaluacji swoich potrzeb i zasobów skupisz się na tych, które będą.

Krok 2. Przeanalizuj Twoją aktualną obecność w sieci.

Następnym krokiem będzie dogłębne przeanalizowanie Twojej aktualnej obecności w sieci przez Ciebie lub agencję marketingową. Po analizie konieczne jest porównanie siebie z konkurencją z okolicy. Na tej podstawie można stworzyć kompletną strategię mając na uwadze również czynniki zewnętrzne

Możesz zacząć już dzisiaj zamawiając u nas darmową analizę swojego gabinetu. Po więcej informacji zajrzyj tutaj. 

Dzięki analizie możesz porównywać się i podejmować decyzje oparte o twarde dane. Dowiesz się czy nie wykorzystujesz potencjału słów kluczowych, czy Twój wynik SEO może być polepszony, ile wejść na stronę mają Twoi konkurenci. Może przeznaczysz część swojego budżetu marketingowego na reklamę przy użyciu najczęściej wykorzystywanych haseł w Twojej okolicy.

Promocja przy użyciu słów kluczowych ma sens jeśli jesteś prywatnym gabinetem oferującym wysoko marżowe zabiegi, których pacjenci szukają jak np. „Implanty Kraków” albo „Leczenie kanałowe bez bólu”. Pojawiasz się wtedy w momencie, w którym pacjenci mają intencję dokonania wyboru, który najlepiej będzie spełniał ich oczekiwania.

[adrotate banner=”4″]

Krok 3. Rozmawiaj z ekspertami w marketingu usług medycznych

Na rynku jest mnóstwo agencji marketingowych. Jednak starając się wzbudzić zaufanie pacjentów trzeba zadbać o każdy szczegół. To co dla lekarzy bardzo często się wydaje zwrotem zrozumiałym i prostym pozostaje zagadką dla pacjentów i budzi niepokój.Zatrudniając agencję, która posługuje się płynnie medyczną nomenklaturą a zarazem posiada umiejętność komunikowania tego prostym i przejrzystym dla ludzi językiem jest najlepszy, aby to zaufanie zbudować. Każdy gabinet też ma swoje potrzeby, które muszą być zrozumiałe.

Zazwyczaj kompilacja płatnych kampanii marketingowych na Facebook’u oraz w wyszukiwarce Google połączona z tworzeniem oryginalnych treści jest najlepszą metodą dla Gabinetów, które chcą wejść na rynek i zbudować bazę pacjentów. Dla tych, którzy chcą poszerzyć rozpoznawalność swojej marki kampania na Facebook’u i Instagramie powinna być wytaczająca. Wszystko zależy od potrzeb i celów. Dlatego aby maksymalnie wykorzystać swój budżet marketingowy warto rozważyć współpracę z wyspecjalizowaną agencją.

Więcej na ten temat piszemy w artykule: Kiedy warto zatrudnić agencję marketingową do promocji gabinetu stomatologicznego?

Krok 4. Po stworzeniu swojej strategii marketingowej, zrób to.

Po wybraniu strategii najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić to być cierpliwym. Ważne jest aby czekać i realistycznie określać swoje oczekiwania. Jeśli nie pozyskasz 100 nowych pacjentów w przeciągu pierwszego miesiąca – nie martw się. Nie od razu Rzym zbudowania. Budowanie swojej obecności w sieci i na lokalnym rynku wymaga przede wszystkim konsekwencji i stałej analizy efektów działań.

Z każdym dniem świadomej kampanii marketingowej zdobywasz cenne informacje a temat rynku, swoich potencjalnych pacjentów czy konkurencji. Im większy zestaw danych wyjściowych tym bardziej efektywna będzie Twoja kampania. Każdy nowy pacjent będzie coraz tańszy w pozyskaniu a w konsekwencji w utrzymaniu. Wszystko jest kwestią czasu, strategii i analizy.

Przewiń do góry