fbpx

10 wskazówek jak pozyskać pacjenta

Jak pozyskać pacjenta

W erze internetu i rosnących oczekiwań pacjentów względem lekarzy kluczowe jest zadbanie o widoczność w sieci. Znanym faktem jest, że znacznie łatwiej jest utrzymać pacjenta niż pozyskać nowego. Zgodnie ze statystykami podawanymi przez Znanego Lekarza prawie 95% pacjentów wraca do gabinetu jeżeli są zadowoleni z usług. Utrzymanie takiego pacjenta jest nawet 5-krotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Dlatego też pozyskiwanie nowych pacjentów jest elementem działalności gabinetów, który sprawia najwięcej problemów. Jak poprawić swoją widoczność w sieci? Poniżej przedstawiamy 10 sprawdzonych metod.

1. Rób dobre wrażenie

Spójna identyfikacja graficzna, ciekawe informacje oraz ludzka twarz Twojego gabinetu są w stanie zdziałać cuda. Często lekarze skupieni na leczeniu zapominają o skutecznej komunikacji z pacjentami. Komunikacja to nie tylko zalecenia po zabiegu, ale też wizerunek profesjonalisty jaki się projektuje w sieci. Jest to szczególnie ważne dla pacjentów, którzy nie mieli jeszcze szansy znaleźć się na fotelu.

Pierwszym krokiem, jak pozyskać pacjenta jest identyfikacja wizualna

2. Zadbaj o odpowiedni content

Wychodzenie naprzeciw zapytaniom potencjalnych pacjentów jest skuteczną metodą budowania swojego wizerunku eksperta. Czym jest biała dieta? Jak przygotować się do założenia aparatu ortodontycznego? Czy leczenie kanałowe boli? Są to przykłady pytań, jakie krążą w głowach pacjentów przymierzających się do odwiedzenia gabinetu stomatologicznego. Odpowiedzenie na te pytanie i inne im podobne znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że pacjent wybierze właśnie waszą placówkę.

3. Bądź wszędzie gdzie są potencjalni pacjenci

Facebook, Instagram, wyszukiwarka, Znany Lekarz, Wizytówka Google. Co wybrać? Krótką odpowiedzią jest wszystko. Bądź wszędzie gdzie są potencjalni pacjenci. Skup się na kanałach komunikacji, które mają dla Ciebie największy potencjał ale nie ignoruj reszty. Jeżeli nie chcesz aktywnie prowadzić profilu na Facebooku to przynajmniej załóż go i uzupełnij podstawowe informacje. Część ludzi swoje poszukiwania zaczyna właśnie od Facebooka. Nie czujesz Instagrama? Żaden problem. Załóż konto i wrzuć kilka zdjęć ze środka gabinetu, aby nie świecił pustkami. Podobną zasadą należy się kierować w przypadku wszystkich innych kanałów. Pamiętaj tylko, aby były podane w nich spójne informacje.

4. Uzupełnij i aktualizuj wizytówkę w Google

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wizytówka Google stała się jedną z bardziej skutecznych metod pozwalającą lokalnym przedsiębiorcom na dotarcie do potencjalnych. Wraz z rozwojem Google Maps stanowi jeden z ważniejszych nośników informacji dla odbiorców końcowych. Poniżej wrzucamy wykres z aplikacji Google Moja Firma jednego z naszych klientów pokazujący jak zwiększa się widoczność w sieci po uzupełnieniu wizytówki. Każdy telefon to jest potencjalny pacjent, a każda prośba o wyznaczenie trasy dojazdu to pacjent, który znalazł nas na mapie i jedzie umówić wizytę. Łatwo jest dostrzec moment, w którym wizytówka została odpowiednio uzupełniona.

pozycjonowanie strony medycznej

5. Organizuj wydarzenia na terenie swojego gabinetu

Zaproszenie potencjalnych pacjentów do odwiedzenia Twojego gabinetu nie tylko w celach medycznych jest świetnym sposobem na przełamanie dystansu. Taki dzień otwarty daje szansę pozyskać pacjentów poprzez poznanie ludzi, którzy pracują w gabinecie, wystroju wnętrza, zbudowania zaufania bez perspektywy bolesnego zabiegu na horyzoncie. Z naszego doświadczenia najlepiej sprawdzają się darmowe badania i wizyty profilaktyczne.

6. Pokaż się w prasie lokalnej

Jeśli chcesz pozyskać pacjenta musisz wiedzieć, że wbrew obiegowej opinii prasa lokalna ma się świetnie. Lokalne tytuły są jednymi z lepiej sprzedających się w sklepach. Reklama w lokalnej prasie jest bardzo często tańsza i skuteczniejsza niż reklama w sieci. W szczególności dla gabinetów dopiero rozpoczynających swoją działalność. Ludzie w naturalny sposób obdarzają większym zaufaniem informacje, które przeczytali w prasie. Poniżej przedstawiam zrzut ekranu z Google Analytics jednego z gabinetów, dla którego mieliśmy przyjemność przygotowywać kampanie rozruchową. Wzrost wizyt na stronie internetowej jest bardzo wyraźny.

7. Dbaj o opinię

Opinie są najważniejszym elementem marketingu szeptanego. Ponad 65% pacjentów sprawdza opinie na temat gabinetu przed wykonaniem telefonu. O opinie należy prosić. Dobrą praktyką jest proszenie stałych klientów o wystawienie opinii po wizycie. Każda opinia pomaga pozycjonować stronę gabienetu w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden z bardziej istotnych czynników, które algorytmy wyszukiwarki biorą pod uwagę ustanawiając pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o to aby opinie były wystawiane we wszystkich kanałach, które są kluczowe do pozyskiwania nowych pacjentów.

jak pozyskać pacjenta poprzez social media

8. Prowadź komunikację w social media

W obecnych czasach aktywny profil na Instagramie, czy Facebooku to przepustka do sukcesu. Jeśli chcesz pozyskać pacjenta, obecność w mediach społecznościowych to obowiązek Twojej placówki. Regularne publikowanie to regularny kontakt z pacjentem. Za pomocą mediów jesteś w stanie zbudować wizerunek placówki i świadomość wokół marki. Dlatego, jeśli się zastanawiasz nad prowadzeniem takiego profilu, to odpowiedni moment, by to zrobić.

9. Pozwól swojej stronie internetowej pozyskać pacjenta

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to darmowy pracownik, który pracuje dla Ciebie 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Im lepiej ją zoptymalizujesz i im więcej odpowiednich treści się będzie na niej znajdowało tym bardziej efektywnym narzędziem się stanie. Zaniedbana, nieaktualizowana strona internetowa to zmarnowany potencjał. Traktuj swoją stronę internetową tak jakby była Twoją prawdziwą wizytówką. Jeżeli chcesz żeby odzwierciedlała profesjonalizm, etykę pracy, dobre wykształcenie to przekaż to przy pomocy strony. Jeżeli Twój gabient się rozwija to Twoja strona powinna rozwijać się również. Pacjenci to docenią.

10. Reklama PPC

PPC czyli Pay Per Click. Płacimy konkretną cenę za każde kliknięcie. Ten model rozliczeń jest stosowany głównie przez Facebooka oraz Google. Prawdopodobnie pozycja, która wymaga najwięcej doświadczenia i wprawy ze wszystkich przedstawionych na tej liście. Może być bardzo skuteczna, jeżeli będzie prowadzona przez ekspertów. Z każdym miesiącem odpowiednio prowadzone kampanie stają się tańsze dzięki optymalizacji. Jest to świetny sposób na reklamę konkretnych usług. Najlepiej tych,  które mają na tyle duża marże, że koszt reklamy może być skompensowany przez zyski z usługi.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

denta point
Pozyskiwanie pacjentów

Publikacja w prasie o gabinecie Denta Point – „Dla pacjenta zawsze jest czas”

Otwierając nowy gabinet warto zadbać o to, by pacjenci mieli szansę się o nim dowiedzieć. ...
Przejdź do wpisu →
Portfolio

Case study – kampania Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio ...
Przejdź do wpisu →
Lokalne SEO

Kiedy promować gabinet w Google Ads?

Jak promować gabinet w sieci, kiedy konkurencja jest tak duża? Do czego przydadzą się reklamy w systemie reklamowym Google Ads? Zanim uruchomisz swoją pierwszą kampanię ...
Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)