Jak najlepiej wykorzystać marketing by pozyskać pacjentów do gabinetu?

Czy wiesz, jak możesz wykorzystać marketing by pozyskiwać nowych pacjentów? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci to zrobić!

Strategie, które powinien stosować każdy nowoczesny gabinet, a rzadko który stosuje

W przeciągu ostatniej dekady medyczny marketing przeszedł radykalną transformację. Pacjenci nie polegają już tylko i wyłącznie na polecenia lekarzy czy znajomych. Coraz częściej szukają informacji na własną rękę w internecie.
Dlatego właśnie kluczowym jest z perspektywy gabinetu aby docierać do pacjentów w miejscu, w którym oni się znajdują i zabiegać o nich pro aktywnie. Najlepszym sposobem jest tworzenie poradników i wpisów na blogu, który może się okazać pomocny do przyszłego pacjenta.

Współczesny marketing jest wielopłaszczyznowy

Liderzy na rynku usług medycznych rozumieją, że ważne są tradycyjne formy reklamy jak banery, plakaty, ogłoszenia w gazetach ale nie są wystarczające. Zdają sobie sprawę z fakty, że współczesny pacjent jest znacznie bardziej wysublimowany. Inwestują w swoje strony internetowe, prowadzą działania SEO (Search Engine Optymalization), SEM (Search Engine Marketing), posiadają spójną i przemyślaną strategię obecności w Social Mediach. Dzięki temu są w stanie gromadzić potencjalnych pacjentów na swoich kanałach niemalże automatycznie ponieważ to pacjenci sami ich znajdują szukając fachowej porady.

Skup się na SEO

Praktycznie wszyscy pacjenci, którzy są w potrzebie wykonania jakiegokolwiek zabiegu robią to samo – wpisują swoje symptomy lub zabiegi, których potrzebują w Google. Wszystkich zainteresowanych wita ta sama struktura strony. Na pierwszych trzech miejscach są reklamy (SEM), następnie mapa w przypadku zapytań o gabinet, a dopiero później wyniki organiczne. Zgodnie z najnowszymi badaniami pierwsza niepłatna pozycja w wynikach wyszukiwania zbiera ok 33% kliknięć, druga, 17%, trzecia 11% a od miejsca 10 czyli drugiej strony wyników, witryny walczą a o wynik rzędu 1%. Więc jest bezpośrednia korelacja pomiędzy wysokością w rankingu a ilością wejść na stronę. Z tego właśnie powodu warto zadbać o jakość swojej witryny, strategię SEO i pozycjonowanie. Jeżeli znajdziesz się już na pozycjach, w które ludzie klikają, każde kolejne kliknięcie nic Cię nie kosztuje.

Pay-Per-Click (PPC)

Czyli reklama płatna. Płacimy za każde kliknięcie w Twoją reklamę. Jak wyżej wspomniałem pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwań są przeznaczone na reklamę. Jest to jedna z bardziej skutecznych metod promowania się w internecie. Znajdujesz się przed oczami setek lub tysięcy potencjalnych pacjentów, którzy szukają Twojej pomocy. Płacisz tylko za kliknięcia czyli za ludzi, którzy mają intencje wizyty lub zainteresowała ich Twoja oferta. Jeżeli uczynisz reklamę PPC częścią swojej strategii marketingowej na pewno nie będą to zmarnowane pieniądze.

Social Media są częścią sukcesu Twojego gabinetu

Facebook, Twitter, Instagram już tak głęboko przeniknęły tkankę naszego społeczeństwa, że zaczęliśmy je traktować jako normę jak woda w kranie czy prąd w domu. Implementując przemyślaną strategię w Social Mediach jesteśmy w stanie dotrzeć do nowych pacjentów w miejscu, w którym przebywają z własnej woli dla przyjemności. Regularne posty z informacjami, które mogą pomóc pacjentom pozwalają zbudować wizerunek Twojego gabinetu jako solidnego i pomocnego. Co przekłada się bezpośrednio na ich wybory.

Marketing Medyczny to nie tylko ilość

Nie popełnij błędu myśląc, że ilość zainwestowanych pieniędzy i wykupionych reklam jest wprost proporcjonalna do efektów. Przede wszystkim liczy się jakość. Potencjalni pacjenci szukają Twoich stronach pomocy i oczekują jakości. Jeżeli zbudujesz odpowiednio duże zaplecze, każda złotówka, którą wydasz na promocję będzie bardziej efektywna. Nie da się tego zrobić od razu i nie da się zrobić tego na siłę. Strategia marketingowa jest procesem, który kształtuje się wraz z oczekiwaniami Twoich nowych pacjentów. Kluczem jest aby te oczekiwania na początku poznać.

Przewiń do góry