Jak dobrze zarządzać swoim budżetem na cele marketingowe?

Stale zmieniające się realia w ochronie zdrowia są ogromnym wyzwaniem dla rozsądnego planowania działań marketingowych. Prawdopodobnie nie raz zadałeś już sobie którekolwiek z tych pytań:

Czy powinienem zmniejszyć ilość środków przeznaczanych na reklamę w obliczu mniejszej liczby rejestrowanych wizyt lekarskich? A może warto utrzymać dotychczasową strategię? A może wręcz zwiększyć nakłady finansowe?

 

Niezależnie od tego, czy Twoja sytuacja wymaga zmniejszenia budżetu przeznaczanego na reklamę czy też jesteś w stanie prowadzić obszerną kampanię, w okresie niepewności kluczowe znaczenie ma utrzymanie stałego kontaktu z pacjentami. Zachwianie autorytetu pozwoli innym przychodniom wyprzedzić Cię na rynku. Aby tego uniknąć, sprawdź najlepsze strategie pozwalające na maksymalizację budżetu marketingowego.

 

  1. Oceń ponownie motywację pacjentów do zarezerwowania wizyty lekarskiej.

 

Po każdej wizycie lekarskiej lub przebytym zabiegu, pacjenci oczekują odpowiedniego rezultatu. Na czym opierają więc swoje decyzje dotyczące wyboru lekarza? Zwróć uwagę na wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na ten wybór – jako lekarz prowadzący powinieneś poświęcić określony czas na wysłuchanie swoich pacjentów.  Jakie informacje zwrotne otrzymujesz od tych, którzy zdecydowali się zapisać na wizytę a jakie od tych, którzy zrezygnowali? Jakie były ich obawy i jak możesz spróbować rozwiać wątpliwości?

 

Z reguły przyczyn odmownych decyzji jest wiele. Najczęstsze to:

 

– Negatywne doświadczenia, których ani pacjent ani lekarz nie jest w stanie kontrolować

– Strach przez wynikiem

– Podejmowanie decyzji pod wpływem innych osób

– Zbyt wysoki koszt

 

Jeśli którykolwiek z tych czynników ma wpływ na pacjentów w Twoim gabinecie, jak możesz rozwiać te wątpliwości i przekonać go do umówienia się na wizytę?

 

  1. Bądź proaktywny.

 

Kiedy czujesz, że jesteś w krytycznym momencie, skupienie się na działaniach marketingowych to podstawa. Jeśli zatrudniłeś już agencję marketingu medycznego, opieraj się na jej a strategiach i korzystaj z dostępnych zasobów. Agencja ma możliwość analizowania danych z wyszukiwarek i trendów na rynku, które mogą mieć wpływ na popularność Twojej strony. Współpraca z ekspertami pozwoli Ci na podjęcie odpowiednich działań i zintegrowanie ich we wszystkich kanałach komunikacji. Dzięki doświadczeniu pracowników agencji uzyskasz odpowiedź na najczęstsze pytania:

 

– Jak przekazywać informacje w skuteczny i zdecydowany sposób?

– Jakie rodzaje informacji są najcenniejsze w przypadku Twojej specjalizacji?

– Jak zarządzać budżetem marketingowym?

– Jak zarządzać mediami społecznościowymi?

 

  1. Skup się na tworzeniu treści najwyższej jakości.

 

Content marketing w sektorze opieki zdrowotnej opiera się na dostarczaniu wartościowych informacji i powinien być dostosowany do grupy odbiorców. Wszyscy jesteśmy niejako konsumentami w branży opieki zdrowotnej i chcemy uzyskać poprawne merytorycznie informacje na temat rozwiązań naszego problemu. Współcześnie wszyscy jesteśmy głodni faktów podanych w przystępnej i skrótowej formie. Koncentrujemy się na porównywaniu korzyści płynących z produktów i usług, jakie wybieramy. Dzięki content marketingowi możesz bez wysiłku podać pacjentom wszystkie te informacje na tacy, a na końcu zaoferować wizytę w Twoim gabinecie.

 

Content marketing to sztuka reklamowania swoich usług opierająca się raczej na pomocy

niż na wywoływaniu szumu.

 

Zawartość Twojej strony odgrywa również dużą rolę w optymalizacji strony internetowej (SEO). Jako wyszukujący oczekujemy, że wyszukiwarka poda nam gotową odpowiedź na zadawane pytanie. Aby być pewnym, że Twoja strona internetowa znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania Google, zadaj sobie pytanie, czy jej treść jest wartościowa i użyteczna. Aby ocenić zawartość strony posłuż się poniższymi pytaniami:

– Czy są tam odpowiedzi na pytania, których szuka pacjent?

– Czy strona jest skonstruowana dla optymalnej grupy odbiorców?

 

Wielu lekarzy zamieszcza na swoich stronach internetowych artykuły związane z tematami najczęściej poszukiwanymi przez pacjentów. Publikują regularnie treści o tematyce medycznej, inwestują w regularne udostępnianie ich w mediach społecznościowych. Taka zawartość buduje Twoją reputację w internecie – to sprawia, że pacjenci są skłonni wybrać właśnie Ciebie.

 

  1. Wykorzystaj bazę danych.

 

Kiedy Twoje wyniki nie są takie, jak oczekiwałeś, być może warto jest skupić się na nowych grupach docelowych. Zmiana strategii może pomóc odnaleźć nowych pacjentów – wykorzystaj relacje z obecnymi pacjentami tworząc listy mailingowe. Mogą być one przydatne w dzieleniu się darmowymi poradnikami.

 

Przedstawione powyżej strategie pomogą Ci utrzymać relacje z obecnymi pacjentami, pozostać na czele konkurencji i utrzymać reputację nawet w obecnie dynamicznie rozwijającej się branży healthcare.  

Przewiń do góry