fbpx

Harmonogram publikacji w social media – podstawowe informacje

Chcesz utrzymywać pozytywny wizerunek Twojego gabinetu, więc starasz się do tego wykorzystać działania w mediach społecznościowych? I słusznie! Jest to świetny sposób na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami. Żeby jednak rozbudzić ich zaangażowanie, musisz dbać o to, by regularnie publikować wartościowe treści. Czujesz, że tracisz zbyt dużo czasu na szukanie inspiracji do nowych postów i zastanawianie się, co powinieneś opublikować jutro? Mamy dla Ciebie rozwiązanie – harmonogram publikacji! Usprawni on procesy związane z publikowaniem postów, a jednocześnie oszczędzisz trochę czasu bez zachwiania dobrej komunikacji z odbiorcami.

Harmonogram publikacji – dlaczego to ważne?

Czym w ogóle jest harmonogram publikacji? Jest to swego rodzaju “kalendarz”, który zazwyczaj obejmuje okres około miesiąca. Zawiera spis wszystkich dat i treści postów, które chcemy opublikować na naszym fanpage’u, a także listę kanałów, w których te posty mają się pojawić.

Jakie są jego zalety? Przede wszystkim, dzięki harmonogramowi zawsze będziesz na bieżąco – nie przegapisz żadnego trendu ani ciekawego dnia z kalendarza, który konkurencja zdążyła już wykorzystać u siebie. Przygotowywanie postów z wyprzedzeniem to także świetna oszczędność czasu. Kiedy zaplanujesz treści na cały miesiąc, unikniesz zastanawianie się, co wrzucić i zamartwiania się o brak pomysłów. Oprócz tego zyskasz duże poczucie komfortu, bo Twoje materiały będą dobrze przemyślane i przygotowane, co z pewnością pomoże Ci w pozyskaniu nowych odbiorców. Regularność sprawi, że ludzie będą czekać na kolejne materiały od Ciebie, bo “przyzwyczaisz” ich, że pojawiają się one w regularnych odstępach czasu, a to zwiększy zaangażowanie na Twoim fanpage’u. Algorytmy mediów społecznościowych również zwracają uwagę na regularność publikacji. Zyskasz większe zasięgi, jeśli na Twojej stronie będzie stały ruch.

Krok po kroku

Zanim rozpoczniesz tworzenie harmonogramu, zastanów się do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi postami i wyznacz sobie cel tej komunikacji. Właśnie to będzie Twoim wyznacznikiem podczas tworzenia treści. Zacznij od zebrania pomysłów, stwórz listę interesujących Cię tematów. Pamiętaj, że treści muszą być wartościowe i interesujące dla Twoich odbiorców, więc unikaj specjalistycznych tematów. Twoje posty muszą być wartościowe, ale przyjemne w odbiorze.

Kiedy już wiesz, co chcesz przekazać swoim klientom, zacznij tworzyć. Treść postów i daty ich publikacji umieść w harmonogramie, może to być plik w Wordzie czy arkusz w Excelu lub specjalny program, pomagający w tworzeniu harmonogramów. Kiedy już przygotujesz treści i wybierzesz daty, możesz z góry “zaplanować” swoje posty na portalach społecznościowych, które pozwalają to zrobić już na kilka miesięcy do przodu. Dzięki temu możesz być spokojny, gdyż Twoje posty będą pojawiać się na fanpage’u same, bez Twojego udziału.

Zwracaj uwagę na to, w jakie dni i o jakich porach wrzucasz posty. Każda marka powinna dostosować odpowiednią porę dla swoich odbiorców. Musisz zastanowić się, czy większość Twoich potencjalnych klientów spędza więcej czasu na przeglądaniu mediów społecznościowych przed pracą czy może już po powrocie z niej, w środku tygodnia lub w weekend.

Warto przeprowadzać analizy, czy Twój harmonogram jest efektywny, dlatego polecamy wykonywać go w arkuszu Excela. Dzięki podzieleniu go na odpowiednie tabelki i kolumny, łatwiej będzie Ci przeanalizować, jakie treści przyciągały największe zainteresowanie.

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz harmonogram 👇

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją jest dla Ciebie? 

Kontakt