fbpx

Harmonogram publikacji w social media – podstawowe informacje

harmonogram publikacji w social media

Chcesz utrzymywać pozytywny wizerunek Twojego gabinetu, więc starasz się do tego wykorzystać działania w mediach społecznościowych? I słusznie! Jest to świetny sposób na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami. Żeby jednak rozbudzić ich zaangażowanie, musisz dbać o to, by regularnie publikować wartościowe treści. Czujesz, że tracisz zbyt dużo czasu na szukanie inspiracji do nowych postów i zastanawianie się, co powinieneś opublikować jutro? Harmonogram publikacji w social media Ci w tym pomoże. Usprawni on procesy związane z publikowaniem postów, a jednocześnie oszczędzisz trochę czasu bez zachwiania dobrej komunikacji z odbiorcami.

Wydaje się, że tylko najlepsze brandy planują publikacje w social media. Jednak prawda jest taka, że dzisiaj niemal każda marka i agencja mają lub powinny mieć z góry zaplanowane publikacje. Planowanie treści social media jest kluczem do tworzenia wartościowego i budzącego zainteresowanie marką 'contentu’.

Harmonogram publikacji w social media– dlaczego to ważne?

Czym w ogóle jest harmonogram publikacji? Jest to swego rodzaju „kalendarz”, który zazwyczaj obejmuje okres około miesiąca. Zawiera spis wszystkich dat i treści postów, które chcemy opublikować na naszym fanpage’u, a także listę kanałów, w których te posty mają się pojawić.

Warto planować choćby po to, aby utrzymać jakość i spójność swojej obecności w mediach społecznościowych. Pomyśl też nad tym – tworząc posty trzeba pamiętać o wyznaczeniu ich celu (zaangażowanie, świadomość marki, sprzedaż), wybrać odpowiedni format (karuzela, link, video…), stworzyć część wizualną i przekaz, którym chcesz się podzielić. W końcu dobrać budżet na promocję postów w celu dotarcia do szerszego grona odbiorców. Jest tak wiele rzeczy, które trzeba zrobić przed publikacją!

Jakie są zalety harmonogramu publikacji?

Przede wszystkim, dzięki harmonogramowi zawsze będziesz na bieżąco – nie przegapisz żadnego trendu ani ciekawego dnia z kalendarza, który konkurencja zdążyła już wykorzystać u siebie. Przygotowywanie postów z wyprzedzeniem to także świetna oszczędność czasu. Kiedy zaplanujesz treści na cały miesiąc, unikniesz zastanawianie się, co wrzucić i zamartwiania się o brak pomysłów. Oprócz tego zyskasz duże poczucie komfortu, bo Twoje materiały będą dobrze przemyślane i przygotowane, co z pewnością pomoże Ci w pozyskaniu nowych odbiorców. Regularność sprawi, że ludzie będą czekać na kolejne materiały od Ciebie, bo „przyzwyczaisz” ich, że pojawiają się one w regularnych odstępach czasu, a to zwiększy zaangażowanie na Twoim fanpage’u. Algorytmy mediów społecznościowych również zwracają uwagę na regularność publikacji. Zyskasz większe zasięgi, jeśli na Twojej stronie będzie stały ruch.

Krok po kroku

Zanim rozpoczniesz tworzenie harmonogramu, zastanów się do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi postami i wyznacz sobie cel tej komunikacji. Właśnie to będzie Twoim wyznacznikiem podczas tworzenia treści. Zacznij od zebrania pomysłów, stwórz listę interesujących Cię tematów. Pamiętaj, że treści muszą być wartościowe i interesujące dla Twoich odbiorców, więc unikaj specjalistycznych tematów. Twoje posty muszą być wartościowe, ale przyjemne w odbiorze.

Co dalej?

Kiedy już wiesz, co chcesz przekazać swoim klientom, zacznij tworzyć. Treść postów i daty ich publikacji umieść w harmonogramie, może to być plik w Wordzie czy arkusz w Excelu lub specjalny program, pomagający w tworzeniu harmonogramów. Kiedy już przygotujesz treści i wybierzesz daty, możesz z góry „zaplanować” swoje posty na portalach społecznościowych, które pozwalają to zrobić już na kilka miesięcy do przodu. Dzięki temu możesz być spokojny, gdyż Twoje posty będą pojawiać się na fanpage’u same, bez Twojego udziału.

Na co zwrócić uwagę?

Zwracaj uwagę na to, w jakie dni i o jakich porach wrzucasz posty. Każda marka powinna dostosować odpowiednią porę dla swoich odbiorców. Musisz zastanowić się, czy większość Twoich potencjalnych klientów spędza więcej czasu na przeglądaniu mediów społecznościowych przed pracą czy może już po powrocie z niej, w środku tygodnia lub w weekend.

Warto przeprowadzać analizy, czy Twój harmonogram jest efektywny, dlatego polecamy wykonywać go w arkuszu Excela. Dzięki podzieleniu go na odpowiednie tabelki i kolumny, łatwiej będzie Ci przeanalizować, jakie treści przyciągały największe zainteresowanie.

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz harmonogram 👇

Marketing dla lekarzy – jak rozpocząć kampanię?

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Może też Cię zainteresować...​

Poniżej znajdziesz porady oraz case studies z działań prowadzonych dla naszych klientów.

jak zdobyć pacjentów do gabinetu
Blog firmowy

Jak zdobyć pacjentów do gabinetu stomatologicznego? – 38 sposobów

Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to wiele wyzwań – personel, zamówienia, marża na poszczególnych zabiegach. W natłoku …

Przejdź do wpisu →
harmonogram publikacji w social media
Blog firmowy

Harmonogram publikacji w social media – podstawowe informacje

Chcesz utrzymywać pozytywny wizerunek Twojego gabinetu, więc starasz się do tego wykorzystać działania w mediach …

Przejdź do wpisu →
strona internetowa dla lekarza
Pozyskiwanie pacjentów

Strona internetowa dla lekarza – dlaczego pacjenci wolą lekarzy ze stronami internetowymi?

Postęp technologiczny ułatwia pacjentom zapoznanie się z lekarzem i ofertą jego przychodni zanim jeszcze przekroczy …

Przejdź do wpisu →

Newsletter

Dołącz do jedynego na rynku newslettera poświęconego marketingowi w medycynie i farmacji.

Imię(wymagane)
Imię
Email
Zgoda(wymagane)