Facebook czy Google? Co lepiej sprawdzi się w marketingu online?

Coraz więcej pacjentów wybiera dziś lekarza w oparciu o informacje znalezione w internecie. To znak, że nawet w branży health-care, marketing online staje się nie do przebicia.

 

Pierwszym krokiem do zbudowania swojej reputacji w świecie online jest stworzenie własnej strony internetowej, na której zamieścisz wszelkie informacje o usługach. Powinna być ona łatwa w nawigacji, może mieć także możliwość rezerwacji wizyt lekarskich.

 

Masz już swoją stronę? Genialnie!

 

Twoi pacjenci mogę Cię już znaleźć nie tylko przez Google i bezpośrednie linki z innych stron. Innym sposobem mogą być też płatne reklamy. Dwie najpopularniejsze drogi, jakie możesz obrać w kategorii marketingu internetowego to: Facebook i Google. Obie mają swoje wady i zalety – my jesteśmy tu po to, by pomóc wybrać najlepszą opcję właśnie dla Ciebie. I choć obie platformy mogą wydawać się podobne, mają także cechy wyróżniające. Oto kilka najważniejszych z nich:

 

Facebook

 

Użytkownicy otrzymują reklamy oparte na tym, jak zachowują się w internecie i czym się interesują. To pozwala na uszczegółowienie działań marketingowych w stosunku do określonych grup odbiorców. Ponieważ reklamy są nadawane na podstawie zachowań użytkowników w sieci, Facebook umożliwia firmom uzyskanie bardzo szczegółowych informacji na temat demografii. Dzięki temu, jeśli tylko chcesz, możesz zaadresować swoją reklamę do grupy mężczyzn w wieku 30-45 pracujących w branży finansowej.

 

Twój budżet prawdopodobnie jest bardzo istotnym czynnikiem przy podjęciu decyzji o sposobie reklamowania usług. Ponieważ Facebook umożliwia ręczne dobranie demografii, minimalny budżet niezbędny do rozpoczęcia jest często mniejszy niż w przypadku Google AdWords.

 

Reklama na Facebooku pozwala na umieszczenie zdjęć i filmów promocyjnych – reklamy Google Adwords są oparte głównie na tekście.

 

Google

 

Google Adwords stał się synonimem płatnych reklam internetowych głównie z powodu jego dominacji wśród reklam online. W tym modelu firmy reklamują głównie najczęściej wyszukiwane frazy. Jedną z głównych zalet Google w porównaniu z innymi wyszukiwarkami jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Ponieważ ogromna część użytkowników internetu korzysta z Google jako podstawowej wyszukiwarki, umieszczenie reklam właśnie tam daje szansę na naprawdę znaczący skok liczby odbiorców.

 

Jakość reklam Google opiera się na odpowiednim doborze słów – im bardziej odpowiednie dla słowa kluczowego jest ogłoszenie, tym wyższa będzie jego ranga w wyszukiwarce.

Ponieważ Google „docenię” dobrze napisane i odpowiednio ukierunkowane reklamy, ważne jest, aby upewnić się, że i Twoje są dobrze skonstruowane.

 

 

Mierzenie sukcesu swojej reklamy w tym modelu nie jest łatwe.

 

Wyniki wyszukiwania zmieniają się zależnie od lokalizacji, typu używanego urządzenia, a nawet tego, czy dana osoba jest zalogowana na osobiste konto Google. Ponadto, ranking wyszukiwań stale ulega zmianom. Jest to spowodowane nieustannymi próbami optymalizacji wyświetlania wyników, testowaniem „klikalności” poszczególnych stron. Dopóki większość słów kluczowych jest dobrze dobrana, a ruch na Twojej stronie jest na wymaganym poziomie – możesz być pewien, że kampania reklamowa przebiega skutecznie.

 

Strony, które mają trudności z wypracowaniem odpowiedniej pozycji w rankingu Google mogą być dobrymi wyznacznikami w kategorii porażka-sukces. Znajdujemy wśród nich takie przykłady jak: brak odpowiedniego otagowania, informacji o lokalizacji, nieodpowiednie słowa kluczowe. Jeśli to możliwe, wyszukiwarka jest w stanie automatycznie „poprawić” takie błędy – jednak jedynie wtedy, kiedy kontent zawarty na stronie jest jednoznaczny.

 

 

Linki – ilość i jakość

 

Mimo zoptymalizowania wszystkich elementów reklamowych i technologicznych, wciąż zostajesz w tyle za konkurencją? Ostatnim elementem układanki są linki. Tak, dokładnie te podświetlane na niebiesko teksty mogą zdecydować o popularności Twojej witryny. Zewnętrzne linki umożliwiają przejście do Twojej strony z innych witryn – należy więc zadbać o to, by umieścić odnośniki na stronach o wysokiej reputacji. Więcej powiązań o wysokiej jakości oznacza zazwyczaj wyższa pozycję w rankingu.

 

Różnorodność słów kluczowych

 

W zależności od tematyki strony, różne sformułowania mogą dać różny efekt. Dlatego ważne jest, aby w dobieraniu tych słów uwzględnić całościowe doświadczenie użytkownika potencjalnie korzystającego z Twojej witryny. Zoptymalizuj więc zawartość tak, aby była jak najbardziej elastyczna pod kątem wielu wersji słów kluczowych.

 

Sygnały ostrzegawcze

 

Pozycja Twojej strony w rankingach Google może być dobrym wyznacznikiem tego, czy aby nie zostałeś „ukarany” przez przeglądarkę. Jeśli Twoja strona nagle spada w wynikach, a Ty nie dokonałeś żadnych zmian w słowach kluczowych, prawdopodobnie nie jest to Twoja wina. Korzystając z danych rankingowych Google Search Console i Google Analytics, możesz ocenić wstępnie, co się stało i jak temu zaradzić.

 

To już wszystko, co mamy Wam do przekazania na temat najpopularniejszych metod marketingu internetowego. Wybór należy do Ciebie!

Przewiń do góry