Dlaczego pacjenci wolą lekarzy ze stronami internetowymi?

Postęp technologiczny ułatwia pacjentom zapoznanie się z lekarzem i ofertą jego przychodni zanim jeszcze przekroczy jej próg. Dla Ciebie jako lekarza oznacza to tylko jedno: musisz posiadać własną stronę internetową. Dla początkujących gabinetów może być to świetną okazją do pozyskania pierwszych pacjentów i zdobycia pochlebnych opinii. Możesz także rozpocząć budowanie relacji z odbiorcami przez umieszczenie bardziej rozbudowanych opisów lekarzy w Twojej placówce – ich zainteresowań, doświadczenia zawodowego.

 

Rosnące zaawansowanie technologiczne pacjentów

 

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strony internetowej, powinieneś popatrzyć na nią z perspektywy pacjenta. Czy teksty na stronie przepełnione są medycznym żargonem, który brzmi dla przeciętnego śmiertelnika jak zupełnie obcy język? Czy jako pacjent chcesz poznać dokładniej swojego lekarza czy zależy Ci tylko na poprawnych danych kontaktowych? Czy jest jakiś powód, dla którego jako pacjent wybrałbyś konkurencyjną przychodnię?

 

Nieograniczony dostęp do informacji

 

Dzięki tak szerokiemu dostępowi do internetu, pacjenci mają możliwość dokonania rejestracji wizyty w kilku krokach – trwa to z reguły mniej niż 5 minut. Co więcej, tak samo niewiele czasu zajmuje porównanie opinii na temat poszczególnych lekarzy. W związku z tym, bardzo ważne jest stworzeniu solidnego profilu online zawierającego informacje o wykształceniu, doświadczeniu, poglądach na dyskusyjne kwestie medyczne.

 

Coraz większy udział urządzeń mobilnych

 

Kluczowym aspektem, o którym powinieneś pamiętać uruchamiając nową stronę internetową jest zagwarantowanie jej dostępności na wszystkich rodzajach urządzeń – zwłaszcza mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń przenośnych takich jak smartfon, tablet i to na nich dokonuje większość codziennych transakcji. Twoja strona powinna więc wyglądać dobrze zarówno na ekranie komputera, jak i wyświetlaczu telefonu.

 

Sprawdź jak jesteś postrzegany w internecie

 

Posiadanie strony internetowej otwiera wiele kanałów komunikacji z pacjentami. Ponieważ jednak marketing skierowany bezpośrednio do Twoich pacjentów jest podstawą promocji Twojego gabinetu, powinieneś być świadomy tego, gdzie najczęściej szukają oni informacji.

 

Profesjonalna strona internetowa zwiększy Twoją reputację. Pacjenci z łatwością dowiedzą się z niej, gdzie znajduje się Twój gabinet, jakie jest Twoje doświadczenie. Wysokiej jakości zdjęcia gabinetu, szczegółowe informacje na temat personelu i zarys przebiegu pierwszej wizyty pomoże pacjentowi w podjęciu decyzji. To zrozumiałe, że chce on zebrać jak największą ilość informacji, a Twoim celem jest zaprojektować stronę tak, aby była ich najlepszym źródłem.

 

Jednym ze sposobów na zwiększenie wiarygodności i wartości Twojej strony jest treść naukowa. Artykuły dotyczące profilaktyki, regularnego badania się, najnowszych terapii pomogą pacjentowi znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania i obdarzyć Cię większym zaufaniem.

 

Coraz więcej pacjentów poszukuje opinii w social mediach

 

Jeśli Twoja strona jest idealnie zaprojektowanym centrum informacji na temat przychodni, to media społecznościowe będą jej doskonałym uzupełnieniem. Pozwalają one na łatwe wyszukiwanie i udostępnianie informacji na temat jakości usług medycznych w Twoim gabinecie. Wykorzystaj dobrze wszelkie dostępne w social mediach narzędzia i stwórz kolejną platformę kontaktu z potencjalnymi pacjentami. Po utworzeniu kont na Facebooku, Google+ i Twitterze pamiętaj, aby w postach na wszystkich tych profilach koncentrować się na głównych potrzebach pacjentów.

 

Możesz także zachęcić swoich czytelników do wchodzenia w dyskusję i dzielenia się spostrzeżeniami na temat doświadczeń  z Twoją przychodnią. Skuteczne korzystanie z mediów społecznościowych w połączeniu z estetyczna i nowoczesną stroną internetową sprawi, że Twoja pozycja w sieci będzie coraz silniejsza.

Przewiń do góry